Gå til innhold

er det jeg som er sær eller er dette veldig uhygenisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personen jeg deler kjøkken med er på flyttefot. en venninnne av henne har hjulpet med å vaske leiligheten. Det jeg bet meg merke til og ikke klarte å la være å kommentere var at hun helte sølevannet i oppvaskkummen. Altså det vannet en har brukt til å vaske gulv og bad med.

Jeg synes det er ekkelt å bruke en oppvaskkum, som forøvrig brukes av flere, hvor noen tømmer vaskevannet.

Hun ble rimelig paff da jeg stoppet henne og lurte på hvor vi ellers kastet sølevannet. Pleier ikke de fleste å tømme det i do?.

Hvor tømmer dere sølevannet?. hadde dere reagert på dette?

Skrevet

Kjære deg!

Nei! Alt vi kan lure på...Man skyller med ca 60 graders vann etterpå, og alle bakterier blir drept...

Akkurat her er du litt hysterisk!

Skrevet

Jeg hadde nok sagt som deg. Det helles i do.

Godt å høre det. Jeg er ellers ikke spesielt ryddig av meg, men dette er noe av det mest uhygeniske og ekle jeg kan tenke meg. Jeg vil ikke ha kjønnshår fra badet i oppvaskkummen.

Æsj

Skrevet

Kjære deg!

Nei! Alt vi kan lure på...Man skyller med ca 60 graders vann etterpå, og alle bakterier blir drept...

Akkurat her er du litt hysterisk!

hadde det bare vært rent sølevann. Men her er det jo støv og hår som følger med. Det er jo ikke sånne ting man ønsker kan sette seg fast i sluket (hvor det er nok matrester fra før.)

Skrevet

Vaskevann tømmes ut utenfor trappa mi, men jeg har også helt det ut i vasken. Man skyller godt ut og vasker jo uansett alltid dersom man skal ha eks potetene i kummen...

Skrevet

Godt å høre det. Jeg er ellers ikke spesielt ryddig av meg, men dette er noe av det mest uhygeniske og ekle jeg kan tenke meg. Jeg vil ikke ha kjønnshår fra badet i oppvaskkummen.

Æsj

*ææsj, ble kvalm nå jeg*

Gjest Flystripa
Skrevet

Æsj

Enig *pjuk*

Skrevet

hadde det bare vært rent sølevann. Men her er det jo støv og hår som følger med. Det er jo ikke sånne ting man ønsker kan sette seg fast i sluket (hvor det er nok matrester fra før.)

Jeg har en propp i sluket, som sluker slike ting før det går ned... Og den vaskes ofte.

Tror folk generelt er for opptatte av bakterier... Ikke mange mennesker i verden som dør av det, likssom.

Gjest barnebarnet
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, det er uhygienisk. Bra at du lærte henne noe.

Men jeg skal fortelle deg en værre en: Jeg bodde sammen med min bestefar (enkemann) i et par år da jeg var yngre. En dag oppdaget jeg at han vasket sine skitne underbukser i oppvaskkummen. Da jeg reagerte, sa han at det gjorde han alltid, han skylte jo kummen etter seg etterpå.

Usj! Etter det kjøpte jeg en oppvaskbalje til å bruke når jeg skulle vaske opp (stolte ikke på ham...)

Skrevet

Æsj

vasker man badet så kan man jo helle det i do, men om man vasker andre steder så heller jeg det heller i kummen..

Skrevet

Tømmer det i do eller utslagsvask.

Men oppvaskkummen er jo ett av de mest bakteriebefengte stedene i huset - jeg kan ikke tenke meg at litt skittent vaskevann skal gjøre det særlig mye verre.

Skrevet

Vi har et gammelt kjøkken med den gode, gamle utslagsvasken. Bruker den eller det går i do.

Finnes det forresten kjøkkenvasker med den gammeldagse utslagsvasken ennå? Kan ikke si jeg har sett den i noen som helst reklamer eller blader

Skrevet

Du er ikke sær. Selvfølgelig tømmes dette i utslagsvask eller i doen. Uff - tenk å skulle vaske kopper i samme kum som vaskevannet fra badet havner i.... Hell vann med masse klor i eller noe annet for å få vaskekummen ren

Skrevet

Jeg heller det i do.

Men jeg hadde vel neppe reagert om noen hadde helt det i kummen heller. Bare vasket godt etterpå.

Skrevet

Vi har et gammelt kjøkken med den gode, gamle utslagsvasken. Bruker den eller det går i do.

Finnes det forresten kjøkkenvasker med den gammeldagse utslagsvasken ennå? Kan ikke si jeg har sett den i noen som helst reklamer eller blader

Man kan velge mange ulike vasker når man bestiller nytt kjøkken. Hvorvidt man har en variant med den utslagsvasken som du tenker på er jeg usikker på. Vi har en stor vanlig oppvaskkum, og en liten skyllekum ved siden av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...