Gå til innhold

Salong - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på denne salongen:

http://www.skeidar.no:80/kampanjer

Klikk på 'se i våre katalog', gå inn på romjulsdager-katalogen - det er den på siste side (side 24).

Hvis jeg har den sånn som avbildet, med sjeselongen på høyre side, så kommer sjeselongen 'ut mot stua'. Velger jeg en med sjeselongen på venstre side, så havner sjeselong under stuevinduet.

Om dere skjønner hva jeg mener, hva tror dere blir finest....?

:)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• MsSophie

13

• flisa

11

• gripp

6

• Åsemor

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg trooor ikke jeg ville hatt den inntil en vegg. Eller iallefall ikke under et vindu.

Skrevet

Det kommer litt an på hvor stor stua er og hvor fint vindu du har. Hvis stua ikke er altfor liten og vinduet er pent, ville jeg hatt sjeselongen ut mot stua. Har du sjeselongen inntil vinduet ser stua derimot større ut.

Jeg tror jeg skulle hatt en veldig liten stue for å plassere sjeselongen mot vinduet...

Skrevet

Det kommer litt an på hvor stor stua er og hvor fint vindu du har. Hvis stua ikke er altfor liten og vinduet er pent, ville jeg hatt sjeselongen ut mot stua. Har du sjeselongen inntil vinduet ser stua derimot større ut.

Jeg tror jeg skulle hatt en veldig liten stue for å plassere sjeselongen mot vinduet...

Stua er på ca 30 kvm.

Jeg synes selv det blir mer 'helt' når sjeselongen står inntil en vegg (her er det da 'vindusveggen' vi snakker om) enn ut mot stua. Søsteren mi mener det motsatte. Og jeg ble veldig i tvil...:-)

Vinduene er store stuevinder, men de går ikke helt ned til gulvet, så jeg vil tro sjeselongen går inn under vinduene.

Skrevet

Jeg trooor ikke jeg ville hatt den inntil en vegg. Eller iallefall ikke under et vindu.

Gisp, skal søster vinne dette altså....:-S

Skrevet

Stua er på ca 30 kvm.

Jeg synes selv det blir mer 'helt' når sjeselongen står inntil en vegg (her er det da 'vindusveggen' vi snakker om) enn ut mot stua. Søsteren mi mener det motsatte. Og jeg ble veldig i tvil...:-)

Vinduene er store stuevinder, men de går ikke helt ned til gulvet, så jeg vil tro sjeselongen går inn under vinduene.

Jeg er enig med søsteren din!

Sjeselongen har ikke "rygg", så jeg synes det virker merkelig at den skal stå inntil en vegg. Du har også stor stue og stort vindu, så sjeselongen vil komme mye mer til sin rett ut mot stua. Ingen tvil! :-)

Skrevet

Gisp, skal søster vinne dette altså....:-S

Men jeg ser for meg at jeg ikke ville hatt sofaen inntil veggen med vindu om du tar den dingsen ut i rommet. Jeg ville hatt en stol foran vinduet, så sofaen sånn 50-100 cm ut fra veggen med et lite bord i hjørnet. Omtrent som du hadde i gamle-leiligheten liksom. Stol der du hadde 2-setern, sofaen der du hadde 3-setern og sjeselongen ut der du hadde stol. Sirkus.

Skrevet

Mest stil får du om den står ut mot stua synes jeg. Jeg trodde sånne sofaer kunne bygges om? (ikke sett på linken)

Skrevet

Jeg har denne:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15585&catalogId=10103&storeId=2&langId=-11&parentCats=15585*15772*16189&categoryId=17003&productId=79447&chosenPartNumber=S59829205

Med sjeselongen mot vindu. Den er litt annerledes enn den du ser på, mer sofa, men jeg er ihvertfall fornøyd med å ha den sånn.

Jepp, det er større sjeselong på din enn den jeg har tittet på, så den tar seg nok mye bedre ut mot en vegg....:)

Skrevet

Men jeg ser for meg at jeg ikke ville hatt sofaen inntil veggen med vindu om du tar den dingsen ut i rommet. Jeg ville hatt en stol foran vinduet, så sofaen sånn 50-100 cm ut fra veggen med et lite bord i hjørnet. Omtrent som du hadde i gamle-leiligheten liksom. Stol der du hadde 2-setern, sofaen der du hadde 3-setern og sjeselongen ut der du hadde stol. Sirkus.

I ser hva du sier, og begynner å komme på gli. Men å la lillesøs vinne sitter langt inne...:-)

Skrevet

I ser hva du sier, og begynner å komme på gli. Men å la lillesøs vinne sitter langt inne...:-)

Det er jo ikke søstra di, men DOL-folket som overbeviser deg da ;-)

Skrevet

Det er jo ikke søstra di, men DOL-folket som overbeviser deg da ;-)

Joda, men dere er nå ENIGE MED HENNE DA....!

:-D

Skrevet

Jeg har denne:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15585&catalogId=10103&storeId=2&langId=-11&parentCats=15585*15772*16189&categoryId=17003&productId=79447&chosenPartNumber=S59829205

Med sjeselongen mot vindu. Den er litt annerledes enn den du ser på, mer sofa, men jeg er ihvertfall fornøyd med å ha den sånn.

Med den typen sjeselong er jeg enig at det er pent å ha den mot vinduet, men trådstarters sjeselong er litt annerledes formet mht "rygg"/manglende rygg...

Skrevet

Joda, men dere er nå ENIGE MED HENNE DA....!

:-D

Jeg gir nå blanke i hva søstra di mener da... Det er jo bare to alternativer, så det er jo bare tilfeldig at din søsters og DOLernes mening sammenfaller... Du får se det sånn...

hihi

Skrevet

Hva bruker man en slik sjeselong til i grunnen?

Sjeselong er en veldig fin sak for oss damer når vi vil vise oss fram for gubben som svitsjer med fjernkontrollen.

I julen ikler vi oss sexy julenissekostyme (kort, kort skjørt og stor utringning selvsagt). Vi legger oss sexy ned på sjeselongen og satser på at gubben blir interessert, selv midt i en viktig fotballkamp!

Skrevet

Sjeselong er en veldig fin sak for oss damer når vi vil vise oss fram for gubben som svitsjer med fjernkontrollen.

I julen ikler vi oss sexy julenissekostyme (kort, kort skjørt og stor utringning selvsagt). Vi legger oss sexy ned på sjeselongen og satser på at gubben blir interessert, selv midt i en viktig fotballkamp!

Okay, da skaffer jeg meg i første omgang en sjeselong, og så satser jeg på at det følger et mannfolk med på kjøpet...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...