Gå til innhold

Et skudd i blinde...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...men jeg prøver likevel.

Altså, jeg er på jakt etter en melodi uten noen som synger. Jeg hørte den og spilte den på 90-tallet.

Melodien er piano, og det er en sånn bossa-nova rytme eller noe. Den er forholdsvis rolig og har litt trist melodi (den går i moll).

*skulle ønske det gikk an å nynne på DOL*

Vel, en stooooooooooor klem til den som klarer å finne ut hvilken sang jeg tenker på :-)

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Patsi

23

• mariaflyfly

5

• Mistera

3

• Glimtipper

3

Skrevet

Om noen får til denne fortjener de premie. ;)

Ja, jeg vet det...

Jeg hører den for meg i hodet, men det er jo ikke så lett å skrive ned melodien med bokstaver akkurat...

Gjest Flystripa
Skrevet

Nå begynte jeg å tenke på "November rain" med Guns n' Roses, der er det piano, men det er nok ikke denne du leter etter, nei........

Skrevet

Du får låne et piano og klimpre litt.. Hvis du greier å få de første notene kan sikkert noen hjelpe.

Gjest ferskentre
Skrevet

Richard Clayderman - Pour Adeline (sikkert ikke riktig skrevet)

Skrevet

Richard Clayderman - Pour Adeline (sikkert ikke riktig skrevet)

Takk, men det er ikke den...

Skrevet

Med Erik Clapton kanskje?

Har han melodier som han ikke synger på?

Skrevet

Du får låne et piano og klimpre litt.. Hvis du greier å få de første notene kan sikkert noen hjelpe.

Ja, jeg skulle nok ha klart å spille den nok til at folk hadde forstått det. Men det er litt vanskelig her på DOL...

Skrevet

Nå begynte jeg å tenke på "November rain" med Guns n' Roses, der er det piano, men det er nok ikke denne du leter etter, nei........

Takk, men tror nok ikke det - det er kun musikk, ingen sang.

Skrevet

Se om du kan finne noe på google, fx med et slikt søk:

http://www.google.com/search?hl=no&rls=com.microsoft%3Aen-US&q=instrumental+piano+minor+90%27s&lr=

(minor = moll)

Evt. sjekk ut nettbutikker som selger låter til nedlasting, de har jo gjerne lydsnutter du kan høre før du kjøper. Blir litt leting og famling da, siden du ikke har mer konkret info.

Håper google kan hjelpe deg.

Takk takk, skal lete litt der, ja :-)

Skrevet

Jeg tenker på Smashing Pumpkins og albumet: "Melon Collie and the Infinite Sadness", men aner ikke om den pianosoloen går i moll eller ikke.

Skrevet

DEt er ikke "Til Ludvig" av Anita Skorgan da?

Bosa nova i moll???? ;)

Skrevet

Bosa nova i moll???? ;)

Jeg vet vel rakkern ikke hva en Bosa Nova er? hehe

Skrevet

Prøv å beskriv litt mer, da! Klassisk stykke eller poplåt? Ballade? Fra en tv serie?

Skrevet

Jeg vet vel rakkern ikke hva en Bosa Nova er? hehe

Litt jazza rytme ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...