Gå til innhold

Et skudd i blinde...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke den til filmen "piano" da?

Den er iallefall nyyydelig:)

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Patsi

23

• mariaflyfly

5

• Mistera

3

• Glimtipper

3

Skrevet

Musikk fra filmen Orfeo Negro. Det er en som heter Jobim som har skrevet den, men mange har opp gjennom tidene sunget den, for eksempel Astrud Gilberto. Kan jo prøve å søke på Manhá de Carnival (Morning at the Carnival).

Sakte bossanova i moll.

Skrevet

Prøv å beskriv litt mer, da! Klassisk stykke eller poplåt? Ballade? Fra en tv serie?

Jeg har gjort et lite opptak der jeg spiller begynnelsen av sangen på keyboard - men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal dele det med dere her...

Noen tips?

Skrevet

Musikk fra filmen Orfeo Negro. Det er en som heter Jobim som har skrevet den, men mange har opp gjennom tidene sunget den, for eksempel Astrud Gilberto. Kan jo prøve å søke på Manhá de Carnival (Morning at the Carnival).

Sakte bossanova i moll.

Jeg prøvde å søke på den på LimeWire, men fant den ikke.

Nå har jeg imidlertid laget et opptak av at jeg spiller det jeg kan huske av begynnelsen på sangen på keyboardet mitt. Men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal dele den med dere...

Skrevet

Jeg har gjort et lite opptak der jeg spiller begynnelsen av sangen på keyboard - men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal dele det med dere her...

Noen tips?

Midlertidig hjemmeside?

Har hatt lyst på noe sånt selv, noen ganger kan det være artig å "dele" bilder oa. men det hadde jo vært greist på en siden som ikke var "seriøs" og kjennbar :)

Håper du får noen konkrete svar.

Skrevet

Det er ikke den til filmen "piano" da?

Den er iallefall nyyydelig:)

Jeg prøvde å søke på "Piano movie", men jeg fikk ingen resultat.

Nå har jeg laget et lydklipp av begynnelsen av sangen som jeg spiller på keyboard, men jeg vet ikke helt hvordan jeg kan få delt det med dere andre her...

Skrevet

Jeg tenker på Smashing Pumpkins og albumet: "Melon Collie and the Infinite Sadness", men aner ikke om den pianosoloen går i moll eller ikke.

Det er ikke bare en solo, det er en hel sang uten noen som synger. Men hva heter sangen du tenkte på?

Uansett, jeg har laget et lydklipp som jeg spiller begynnelsen av sangen på keyboard, men jeg vet ikke hvordan jeg skal dele det med dere. Noen tips?

Skrevet

Det er ikke bare en solo, det er en hel sang uten noen som synger. Men hva heter sangen du tenkte på?

Uansett, jeg har laget et lydklipp som jeg spiller begynnelsen av sangen på keyboard, men jeg vet ikke hvordan jeg skal dele det med dere. Noen tips?

Ja, det er en hel låt uten noen som synger, tror jeg. Den er på begynnelsen av det albumet: "Melon Collie and the Infinite Sadness", uten at jeg kan huske hva den heter. Det kan du sikkert søke deg fram til.

Dele lydklipp... Da må du nesten ha en hjemmeside å legge klippet ut på.

Caloni Makaroni
Skrevet

Om noen får til denne fortjener de premie. ;)

*fnise* Det var noe sånt jeg også tenkte ;)

Skrevet

Noen tips?

Sorry sånt kan jeg lite om. Men du kan maile meg det på [email protected]

så kan jeg se om jeg kan hjelpe deg. Men det er ikke sikkert jeg veit det, asså! :)

Skrevet

Sorry sånt kan jeg lite om. Men du kan maile meg det på [email protected]

så kan jeg se om jeg kan hjelpe deg. Men det er ikke sikkert jeg veit det, asså! :)

Nå har jeg sendt den til deg, har du fått den?

:-)

Skrevet

Men du, hvis du klarer å spille første strofen på keyboard, kan du ikke skrive ned notene her da? Feks C-A-g-d (små bokstaver er moll, altså b for noten).

Skrevet

Men du, hvis du klarer å spille første strofen på keyboard, kan du ikke skrive ned notene her da? Feks C-A-g-d (små bokstaver er moll, altså b for noten).

Ok, jeg skal prøve :-)

Skriver den i A moll.

Bokstav er tone, og tall er noteverdi (4 = firedel, 2 = halvnote osv)

Melodien er synkopert, noe som er vanskelig å skrive med slike "noter", men jeg får bare skrive de litt mer "firkanta" i rytmen.

*worth a try*

Ok, here we go:

Ny linje for hver nye tone i bassen.

4/4 takt, tempo ca 120

- = bindebue

(Basstone A) E1-E4 F4 E4 F4

(Basstone Ab) E1-E4 F4 E4 F4 E1

(Basstone G) E1-E4 Eb4 E4 G4 Gb4 F4 E4

(Basstone Gb) E1 A1

Hehe, det ser ut som kryptering, men hvis noen forstår det - så skal det forestille begynnelsen av sangen...

...hvis ikke, kan jeg sende mitt forsøk på å spille dette på epost til folk.

:-D

(og hvis jeg endelig til slutt klarer å finne denne sangen, så er den sikker ikke halvparten så fin som jeg trodde jeg husket, hehe)

Skrevet

*fnise* Det var noe sånt jeg også tenkte ;)

Du kan aldri vite, etter litt etterforskning - skal du ikke se bort ifra at vi kan finne ut av det, hehe :-D

Skrevet

Nå har jeg sendt den til deg, har du fått den?

:-)

Jepp. Og kan ikke si annet enn at jeg har hørt det før, det er kjent, men jeg ikke aner hva det er. Sorry. :(

Skrevet

Jepp. Og kan ikke si annet enn at jeg har hørt det før, det er kjent, men jeg ikke aner hva det er. Sorry. :(

Hmm, men da kan det jo tyde på at det i alle fall ikke er en helt super-ukjent sang da, kanskje :-)

*positiv*

Takk for hjelp :-D

Caloni Makaroni
Skrevet

Du kan aldri vite, etter litt etterforskning - skal du ikke se bort ifra at vi kan finne ut av det, hehe :-D

Man bør nok ikke betvile "the power of DOL'ers", nei! ;)

Skrevet

Man bør nok ikke betvile "the power of DOL'ers", nei! ;)

Hehe, DOLerne tar saken :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...