Gå til innhold

Hvordan var det med skroting av bil 06/07 igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte biltilsynet for en del uker siden.

Skal ha meg ny bruktbil og har ikke hatt tid til å lete, så jeg tenkte at jeg kanskje måtte ha min gamle til jan/feb. til jeg fikk god tid til å titte rundt og etterhvert handle.

De sier til meg at de tror reglene blir de samme i 07 som i 06.

Bilen skal egentlig vises i mars og ved å levere inn skiltene før mars så slipper jeg vegskatten for denne bilen.

Vel, tenkte jeg, da har jeg den til over nyåret for å slippe å hastehandle bil før jul.

Så leser jeg i avisene i går at når man står som eier på en bil en dag ut i 07 så må det betales full vegavgift.

Det var jo artig å få vite så sent i romjula da :(

Litt surt å måtte betale disse pengene når bilen alikavel skal skrotes så fort det lar seg gjøre.

Men vi har ikke helårsbiler nok til å skrote den i dag, og ny bil finner jeg selvsakt ikke på en dag *kresen*

Er det sant som de sa i avisen? (er jo liksom redd for at det er det da)

Ingen andre "økonomiske" måter/smutthull her?

Tips og info noen?

(ikke at jeg blir søvnløs over dette altså, men hadde jeg visst dette så hadde jeg prøvd hardere for å få byttet bil for et par måneder siden, litt sure penger for en skrapkloss på skroten liksom)

Skrevet

stemmer nok det ja at du må ut med årsavgiften for 2007

http://tinyurl.com/ym3w37

Hmmmm.....det er det igjen liksom "hør på en egens magefølelse og ikke på andre".

Her har gubben og bilmekanikeren mjælet om at jeg kan jo kjøre langt ut i 07 så hvorfor stresse med å kjøpe bil før jul :(

Skal jeg ta årsavgifta og dele på de to tror du ;)

Gjest her står det sva.....
Skrevet

Hmmmm.....det er det igjen liksom "hør på en egens magefølelse og ikke på andre".

Her har gubben og bilmekanikeren mjælet om at jeg kan jo kjøre langt ut i 07 så hvorfor stresse med å kjøpe bil før jul :(

Skal jeg ta årsavgifta og dele på de to tror du ;)

Ja den årsavgiften skulle de jammen fått tredd ned over hodet begge to.

Du kan iallefall mobbe de litt, dette er jo noe de *virkelige mannfolka* bare *skal* vite :).

Skrevet

Ja den årsavgiften skulle de jammen fått tredd ned over hodet begge to.

Du kan iallefall mobbe de litt, dette er jo noe de *virkelige mannfolka* bare *skal* vite :).

*ler*

Ja, en grunn til at kællen ikke sa et pip da jeg leste det høyt i går ;)

At jeg ikke kan lære meg å stole mer på meg selv altså *knurrer*

Men i smug så ringte jeg jo biltilsynet da, og de sa jo omtrent det samme de også :(

Sende dem en bit av kaka også kanskje :D

Skrevet

*ler*

Ja, en grunn til at kællen ikke sa et pip da jeg leste det høyt i går ;)

At jeg ikke kan lære meg å stole mer på meg selv altså *knurrer*

Men i smug så ringte jeg jo biltilsynet da, og de sa jo omtrent det samme de også :(

Sende dem en bit av kaka også kanskje :D

Kan du ikke bare dra og levere skiltene i dag da?

Skrevet

Hun trengte vel bilen inntil hun fikk seg en ny...

Skrevet

Det kunne jeg jo ha gjort vet du flisa, men vi har kun en helårsbil pr. nå. (to sommerbiler hvorav den ene er uten skilter)

Kællen kunne kjørt traktor men da er det et veldig styr med å lage kasser til verktøy osv.

Synes det var litt liten tid for å få planlagt dette på en litt skikkelig måte.

:)

Skrevet

Sånn var det da ikke før!

Er det årsavgift på en bil uten skilt?

Skrevet

Sånn var det da ikke før!

Er det årsavgift på en bil uten skilt?

*ler*

Nei, det er det jo ikke. Så hvis jeg hadde fått levert skiltene før 31des så hadde jeg sluppet årsavgiften.

Men vi kan ikke begge kjøre i en bil, jeg jobber et helt annet sted enn gubben så vi må ha to biler.

Kan jo ikke kjøre rundt i en bil uten skilt :)

Skrevet

*ler*

Nei, det er det jo ikke. Så hvis jeg hadde fått levert skiltene før 31des så hadde jeg sluppet årsavgiften.

Men vi kan ikke begge kjøre i en bil, jeg jobber et helt annet sted enn gubben så vi må ha to biler.

Kan jo ikke kjøre rundt i en bil uten skilt :)

Skiltene er tatt av min gamle bil før jul. Men den er ikke skrotet. Ny eier vil trolig få skilt på den før eller siden.

Skrevet

Hvis bilen skal skrotes er inleveringsfristen av bilen på godkjent oppsamlingsplass 15.03 for å slippe årsavgiften for 2007.

Det er hvis bilen IKKE skal skrotes at fristen for å levere skiltene er 31.12.

Skrevet

Hvis bilen skal skrotes er inleveringsfristen av bilen på godkjent oppsamlingsplass 15.03 for å slippe årsavgiften for 2007.

Det er hvis bilen IKKE skal skrotes at fristen for å levere skiltene er 31.12.

Er det sånn alikavel altså?

Det var nemmelig som du sier i fjor, men disse reglene kan forendres fra år til år etter som jeg hørte.

De sa at eier på bil m. skilt pr. 1 jan. måtte betale hel årsavgift, men da "glemte" de vel å nevne skroting da.

Flott hvis det er slik.

Skrevet

Er det sånn alikavel altså?

Det var nemmelig som du sier i fjor, men disse reglene kan forendres fra år til år etter som jeg hørte.

De sa at eier på bil m. skilt pr. 1 jan. måtte betale hel årsavgift, men da "glemte" de vel å nevne skroting da.

Flott hvis det er slik.

Ja, det er nok heldigvis slik. Her er er utdrag fra gjeldende lov: http://www.toll.no/upload/Dokumenter/avgiftsrundskriv/2007årsavgift.pdf

Sjekk paragraf 3 under "Vedtak om årsavgift"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...