Gå til innhold

Islam i skolen, nei takk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norske imamer vil inn i skolene for å "undervise", etter min mening for å agitere for ørkenpolitikk og overtro. Men etter deres mening for å "skape forståelse for islam". Jeg ser ikke forskjellen på forkynnineg og "dialog". Tore Tvedt vil sikkert også inn i skolene for å "skape forståelse for nasjonalsosialisme".

Videregående her nede viste sin avsky for gjentatte forsøk på politisk agitering i skolen med å gi FRP nesten 40% i skolevalget. "Vi er ikke her frivillig, og foreldrene sender oss ikke hit for å bli hjernevasket. Lærerne er på jobb. Vekk med de selvoppnevnte talsmennene".

-------------------

Nytt fra Danmark:

Dansk Folkeparti kræver opgør med multikulturel undervisning

Dansk Folkepartis uddannelsesordfører, Martin Henriksen, kræver, at undervisningsminister Bertel Haarder officielt meddeler, at Danmark ikke længere vil arbejde for at realisere Europarådets konklusioner fra rådets konference om racisme i 2000 for så vidt angår spørgsmålet om tilpasning af undervisningsmateriale til en påstået multikulturel virkelighed.

- Europarådet pålægger medlemsstaterne at arbejde for, at undervisningsmaterialer i videst muligt omfang afspejler et multikulturelt samfund, og at lærebøger medvirker til at eleverne skal forstå, at alle verdensdele har bidraget til vidensudviklingen. I mine øjne er der tale om en klar politisering af undervisningen, som Danmark må og skal meddele officielt, at vi ikke støtter, siger Martin Henriksen.

Martin Henriksen har derfor bedt Bertel Haarder om officielt at meddele, at Danmark ikke længere vil arbejde for virkeliggørelsen for rådets konklusioner.

- Undervisningsministeren har ved tidligere lejligheder peget på vigtigheden af, at eleverne får en politisk og fagligt alsidig undervisning – altså det stik modsatte af Europarådets konklusioner. Hvis Europarådets konklusioner skulle følges, ville det være ensbetydende med, at danske skoleelever skulle lære forkerte ting. Det er jo almen viden, at den muslimske verden ikke har bidraget med noget som helst til udviklingen af den vestlige civilisation, siger Martin Henriksen

- I øvrigt kan det diskuteres, om Danmark overhovedet er et multikulturelt samfund, og jeg mener klart at undervisningen skal introducere indvandrebørnene til danske principper i stedet for at introducere danske børn til andre kulturers principper. Det må da være grundlaget for vores uddannelsessektor, og er i øvrigt grundlaget for folkeskolens ifølge formålsbestemmelsen, siger Martin Henriksen.

---------------------

Amen.

Skrevet

Jeg syns både imamer og prester bør nektes adgang til skolen.

Skrevet

Jeg syns både imamer og prester bør nektes adgang til skolen.

Det bør være alle eller ingen.

Småskolen og barnehager er absolutt uaktuelt. Alle agitører av alle slag må holdes unna derfra. Men sannheten er at det der dit alle vil, og spesielt de totalitære. De vil gi barna en "ideologisk riktig oppdragelse" dvs barn er et lett bytte, så fristende at de sikler på skoa sine av iver, ideologene.

Videregående skole er greit at får informasjon, nøye holdt i øra av alle parter. På samme måte som valg er nøye kontrollert av alle politiske partier, alle kan kikke i korta og forsikre seg om at ikke noe er galt eller skjevt.

Men noen lærere og elever i videregående klarer ikke la være å misbruke miljøet til å oppkaste seg selv til f eks talsmenn eller ideologer. Det fins mage eksempler på elever som utroper seg selv uten å være demokratisk valgt. Mange lærere som forkynner ideologier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...