Gå til innhold

Dumt å gjøre noe helt annet enn det man er utdannet til?

Anbefalte innlegg

Gjest mikkmakken
Skrevet

Jeg er utdannet bv-pedagog, men har fått så NOK av å jobbe med mennesker. Ikke klientene, men de forbaska kollegene. Møkkamiljø på kvinnebaserte arbeidsplasser. Har fått så nok!

Nå har jeg lyst å stå i butikk, eller jobbe med interiør. Har noen av dere gjort slikt, rett og slett byttet beite? Og selvom dere gikk ned i lønn evt, så er det kanskje verdt å få et bedre miljø eller?

Gjest man bør trives på jobb
Skrevet

Jeg har gjort det, og angrer ikke i det hele tatt. Gikk fra arbeid på kontor til butikk, og stortrives nå. Det er også nydelig å ha fått en fysisk jobb hvor jeg får beveget meg istedet for å sitte på rompa hele tiden:)

Man bruker så mye tid av livet sitt på jobb så jeg mener det er alfa og omega at man trives, penger er ikke alt (så lenge man klarer seg greit da vel og merke).

Skrevet

Jeg gjorde det - Utdannet meg til kjemilaborant -jobbet med det i 6 år og HATET det -så søkte jeg meg over i reklamebransjen ved å sende en BUNKE med tegninger, sanger, konstruksjonstegninger etc. etc. og fikk jobben - der har jeg vært nå i over 20 år -har aldri angret! :)

Skrevet

Utdannet meg for noen år siden til et ønsket yrke.

Jobbet med dette som vikar i sommerferier ol.

Fikk så innpass i et annet yrke (hvor jeg ikke har utdanning i det hele tatt) og etterhvert fast jobb der.

Gikk opp nesten 50.000.- fra utdannet yrke til det andre.

Helt topp, liker nemmelig mange ting jeg og at lønnen igjen blir vurdert om noen få måneder er jo et stort plus.

:)

Skrevet

Ikke dumt i det hele tatt! Trivsel er mye viktigere... En har trossalt mange år fremover i arbeidslivet, og du kan når som helst bytte til noe annet!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...