Gå til innhold

For eller mot abort?

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

5

• Moraki

5

• Sør

4

• hidi

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For kvinnebestemt abort.

Fordi det ikke finnes noen bedre løsning.

Skrevet

Bra skrevet. Men det fikk meg ikke til å endre syn på saken!

Jeg synes abort bør være selvbestemt, men til en viss grad. F.eks et lege-utvalg som kan være med å ta avgjørelser _hvis_ det ikke er første gangen dama gjør det.

Jeg har en "venninne" som har fucket opp min tro på selvbestemt abort, da hun vel knapt vet selv om det er 6 eller 7 ganger hun har tatt abort. Sist fikk jeg fortalt henne at hun burde vært tvangs-sterilisert. Og det mener jeg virkelig!

Og nei, jeg tror ikke at det er mange av dèt kaliberet der ute. Jeg har vært i den situasjonen selv at jeg har vurdert abort, men klarte det ikke. Og jeg håper og tror at de fleste som går igjennom en abort synes at det er en så vanskelig situasjon at de ikke utsetter seg for det igjen.

Men i visse tilfeller altså... Kort prosess!

Ja til èn selvbestemt abort! Lege utvalg på neste.

Skrevet

Akkurat det samme som før: Det må være opp til den gravide å bestemme.

Og nei, muligheten for at potensielle foreldre er gale satanister som setter fyr på ungene sine, er ikke et argument jeg vektlegger i noen som helst grad.

Skrevet

Jeg er for abort. Abort er en grusom ting, men det andre alternativet er verre.

Gjest slangen i paradis
Skrevet

Hmm..jaha dette var jo et veldig realistisk eksempel de kom med.

Ikke bare tente de på datteren, men lot henne også bo på et 1 kvadrat rom fullt av ekskrementer OG puttet levende slanger i hennes vagina.

Dette burde alle vordende mødre bli mint på å IKKE gjøre, hvis de velger å beholde et barn likevel.

Det er bare amerikanere som greier å skrive sånt sprøyt..

Skrevet

Reneste røverhistorien...

Er imot abort, men mener det til syvende og sist må være kvinnens valg.

Men det utføres altfor mange aborter i Norge, hvor tilgangen på prevensjon er den beste!

Skrevet

Jeg ser selvsagt for at kvinner skal ha råderett over egen kropp, dvs. for selvbestemt abort.

For øvrig, man er ikke "for" abort, men for at kvinner selv skal få bestemme.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men det utføres altfor mange aborter i Norge, hvor tilgangen på prevensjon er den beste!

Enig!

Skrevet

På verdensbasis utføres det (prosentvis) FLERE aborter i land hvor abort er ulovlig enn i land hvor det er lovlig.

(Sannsynlivis fordi det er bedre tilgang til prevensjon/informasjon i land for det er lovlig med abort.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg er absolutt imot selvbestemt abort.

Mener du det seriøst? Syns du det er bedre at alle som har blitt gravide "må" gå gjennom svangerskap og føde barnet?

Skrevet

Jeg er selvfølgelig for selvbestemt abort, men syns mange kan være mer påpasselige med prevensjonen sin så de unngår å bruke abort som etterpåklokskapens prevensjon.

Selv hadde jeg aldri hatt et eneste samleie ubeskyttet før vi planla baby, og jeg skjønner ikke at folk "tør" å ligge rundt som mange faktisk gjør. Ikke bare pga muligheten for å bli gravid, men også klamydia, hiv og annet ruskomsnusk.

Og jeg kan ikke egentlig helt klare å sette meg inn i tankene til en som er mot selvbestemt abort. Det blir bare for teit liksom....

Skrevet

Det er det verste søppel jeg noengang har lest!

Enig!

Skrevet

Mener du det seriøst? Syns du det er bedre at alle som har blitt gravide "må" gå gjennom svangerskap og føde barnet?

Det handler vel om når man mener et liv tar til... og hvem som skal ha lov til å ta liv... og om et foster er et selvstendig liv eller ikke...

Skrevet

Jeg er selvsagt for selvbestemt abort, men jeg er ikke for at man skal bruke abort som et slags prevensjonsmiddel...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...