Gå til innhold

For eller mot abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oj, det var sterk lesing.

Jeg er for fri abort - absolutt. Jeg tror ikke jeg hadde klart å ta abort selv, men det er noe helt annet.

Grunnen til at jeg er for fri abort er at jeg ikke tror andre fullt og helt kan sette seg inn i hvordan livene våre er. Kanskje livet ser perfekt ut på utsiden, men ikke på innsiden?

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

5

• Moraki

5

• Sør

4

• hidi

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ser selvsagt for at kvinner skal ha råderett over egen kropp, dvs. for selvbestemt abort.

For øvrig, man er ikke "for" abort, men for at kvinner selv skal få bestemme.

Med vennlig hilsen

Enig - for en gangs skyld.....*grynt*

Skrevet

Mener du det seriøst? Syns du det er bedre at alle som har blitt gravide "må" gå gjennom svangerskap og føde barnet?

Ja, jeg mener det seriøst.

Skrevet

Fordi jeg mener selvbestemt abort er drap, uansett.

Er enig med deg, men jeg vil ikke pådytte min mening på de som synes det er greit.

Om noen spør meg, så svarer jeg ærlig. Kjenner flere som sliter fælt etter at de har tatt abort, og det er grusomt.

Skrevet

Fordi jeg mener selvbestemt abort er drap, uansett.

Ja -det er jo det. Likevel er det bedre for noen barn å ikke bli født -for å si det slik, Når det er mødre som blir fratatt ungene sine , med det samme de blir født - da er det grusomt trist. Men det skal også sies - at "normale folk" angrer aldri på de barna man har fått -men de kan sørge seg ihjel over de barna de tok bort.

Men så er det sånn at ikke alle er "normale". Sånn er verden.

Skrevet

Er enig med deg, men jeg vil ikke pådytte min mening på de som synes det er greit.

Om noen spør meg, så svarer jeg ærlig. Kjenner flere som sliter fælt etter at de har tatt abort, og det er grusomt.

Helt enig - men jeg har også sett det motsatte - de som ikke bryr seg - og som heller ikke bryr seg om de barna de har - det er hjerteskjærende.

Skrevet

Jeg er absolutt imot selvbestemt abort.

Er det bedre å føde uønskede barn, som ingen klarer å ta ansvar for?

Skrevet

Helt enig - men jeg har også sett det motsatte - de som ikke bryr seg - og som heller ikke bryr seg om de barna de har - det er hjerteskjærende.

Tror samfunnet har litt skylden, det så vanligog en lettvint løsning,,,

Gjest Persille
Skrevet

Hva jeg tror etter å ha lest dette? At det er like mye sprøyt som alt det rælet abortmostanderne klarer å lire av seg...

Når det er sagt, som Sør sier er det ingen som er FOR abort. Det jeg derimot _er_ for, er retten til _selvbestemt_ abort.

Det er to ganske forskjellige ting...

Det er ikke lenge siden det gikk en lang abort-tråd her, og du vil finne mange gode argumenter for og imot der - om det er det du vil ha.

Vi vil aldri enes om dette emnet, men heldigvis rangerer retten til å bestemme over egen kropp høyest i dette riket.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er absolutt imot selvbestemt abort.

Er du imot abort - eller selvbestemt abort?

Skrevet

Selvbestemt abort, som jeg skrev.

Skrevet

Å, du svarte kanskje ikke meg. Beklager.

Gjest Persille
Skrevet

Å, du svarte kanskje ikke meg. Beklager.

Jo, jeg gjorde det :)

Men bare lurte litt på om du synes abort er greit dersom noen andre har bestemt det?

Er det ok med abort dersom man f.eks må søke om det først, og så evnt. få det innvilget? Og det er satt et sett med regler man skal forholde seg til, evnt. søke om dispensasjon fra?

Er det bare muligheten til å bestemme det selv du er imot, eller er det egentlig abort i seg selv?

Skrevet

Enig - for en gangs skyld.....*grynt*

Gjorde det vondt?

:knegg:

Skrevet

Jeg tror at det der var det verste rælet jeg har lest, noensinne.

Og at uavhengig av det makkverket, så er jeg for at kvinner skal ha valget!

Skrevet

Jeg måtte ta en IBUX

Du bør nok ta minst to, og legge deg nedpå litt!

:nemlig:

Skrevet

Et menneskebarn, og ofte en kvinne, har alltids en grunn til å føle seg utilstrekkelig eller skyldig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...