Gå til innhold

Romantisk komedie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Alle skjeller ut romantiske komedier. Og jeg skjønner hvorfor. Fordi de fleste er så vanvittig dårlige. Men det er jo også så veeeeeeldig fint å se en BRA romantisk feelgood komedie. Har du en å anbefale? Ny eller gammel?

Hilsen

Gjest Princess Peach
Skrevet

Notting Hill synes jeg er en fin romantisk komedie.

Skrevet

Il Postino, på norsk Postmannen. Den er veldig bra.

Den er nydelig, men romantisk komedie vil jeg ikke kalle den.

Skrevet

Notting Hill synes jeg er en fin romantisk komedie.

mhm!

Har du sett gutter er gutter?

Den er også fin synes jeg :o)

Skrevet

Det er en del artige karakterer i Love Actually.

En av de få filmene jeg liker innen genren.

Nothing Hill er også helt grei, men også det på grunn av enkelte kule karakterer.

Genren er stort sett forferdelig.

Skrevet

Den er nydelig, men romantisk komedie vil jeg ikke kalle den.

Da spørs det hvordan du definerer romantisk. Romantisme er jo det motsatte av realisme. Romantisme bygger på at følelsene styrer mens realismen bygger på fornuft. Il Postino er proppfull av scener hvor følelser går foran fornuft og dermed er det for meg en romantisk film.

Skrevet

Bridget Jones dagbok går vel kanskje under romantisk komedie

Skrevet

Å, den er bare herlig!

Skrevet

Og litt komedie...

Helt herlig.

Skrevet

Da spørs det hvordan du definerer romantisk. Romantisme er jo det motsatte av realisme. Romantisme bygger på at følelsene styrer mens realismen bygger på fornuft. Il Postino er proppfull av scener hvor følelser går foran fornuft og dermed er det for meg en romantisk film.

Ja, men er det en komedie?

Skrevet

Ja, men er det en komedie?

Den har fått gledesprisen i Haugesund :)

Skrevet

Den har fått gledesprisen i Haugesund :)

Det skjønner jeg godt, men jeg kverulerer fremdeles på at det ikke er noen komedie. :) Sånn som vi holder på her, håper jeg allikevel at noen flere blir nysgjerrige på filmen. ;)

Skrevet

Hiver meg på alle de som er anbefalt under her, bortsett fra Osiris sin som jeg ikke har sett.

Love Actually går på tv en dag snart forresten, så den kan man jo gjerne se. :)

trenger hjelp nå!
Skrevet

How to lose a guy in 10 days eller the Wedding date. Den er utrolig søt!

Skrevet

Å, den er bare herlig!

Jeg så at den var blitt glemt her:-)

Skrevet

Jeg synes det er herlig tanketomt å se på slike filmer. Koser meg glugg ihjel.

Jeg liker bl.a. Notting Hill, Dirty Dancing, Pretty Woman, Bridget Jones Dagbok, Prinsesse på prøve, og mange fler som jeg ikke husker på i farten.

Skrevet

Og litt komedie...

Helt herlig.

Det er en sånn feel good film. Fornøyelig og smilet sitter mer eller mindre klistra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...