Gå til innhold

TV-lisensen, den siste rest av Sovjet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er urettferdig. Alle må betale det samme. Jeg får ikke inn noe signal uten kabelTV som jeg må betale ekstra for (2026 kr i år) i tillegg til lisensen. Jeg får altså ingenting for lisenspengene. Andre får alle kanalene inkludert. Noen får bare halvt tilbud til full pris. Noen ser lite, andre mye, samme pris. Betaler du ikke, så forfølger de deg med trakkasering, forhør, bølle på døra, etterforskning i Stasistil og uten hjemler i lover.

Nå vil NRK ha mer penger, og vil flytte forfallet 2 mnd tilbake for å få inn 16% mer lisens i år. Politikernes forakt for folket er komplett.

FrP får flere stemmer igjen og venstrepolitikerhønsene flakser som vanlig. Byråkratene prøver å kave seg i land med dustete forklaringer og snubler i beina på hverandre. Som vanlig.

Skrevet

TV-lisensen er høyrepartienes verste "røde klut" i dag. Den strider mot alle høyreprinsipper, og de har prøvd å kverke den i årtier. Men Ap-kameratene har vært for sterke. Får FrP og H sparket den over ende, så blir det julaften en gang til.

Skrevet

Tilogmed jeg irriterer meg grønn av hele TV-lisensen. Den er altfor høy!

Når skal politikere høre på folket...hrmp

Skrevet

TV-lisensen er høyrepartienes verste "røde klut" i dag. Den strider mot alle høyreprinsipper, og de har prøvd å kverke den i årtier. Men Ap-kameratene har vært for sterke. Får FrP og H sparket den over ende, så blir det julaften en gang til.

TV-lisensen burde jo være FRP politikk så god som noen:

At vi trenger en statsdrevet fjernsynskanal er udiskutabelt. Finansieres denne over skatten, så betaler alle for Nrk, uavhengig av om de har TV eller ei. Finansieres den som lisens, så betaler bare de som har TV.

Skrevet

TV-lisensen burde jo være FRP politikk så god som noen:

At vi trenger en statsdrevet fjernsynskanal er udiskutabelt. Finansieres denne over skatten, så betaler alle for Nrk, uavhengig av om de har TV eller ei. Finansieres den som lisens, så betaler bare de som har TV.

"At vi trenger en statsdrevet fjernsynskanal er udiskutabelt"

Hvor er det udiskutabelt?

I kulturmafiaen?

Skrevet

"At vi trenger en statsdrevet fjernsynskanal er udiskutabelt"

Hvor er det udiskutabelt?

I kulturmafiaen?

Det er bare å ta et blikk på nasjoner som mangler statsfinansiert TV, det, så finner grunn god nok. Det er ikke en god ting å la all nyhetsformidling være reklamefinansiert/kjøpbar.

Skrevet

Det er bare å ta et blikk på nasjoner som mangler statsfinansiert TV, det, så finner grunn god nok. Det er ikke en god ting å la all nyhetsformidling være reklamefinansiert/kjøpbar.

Hvilken norsk kanal er IKKE reklamefinansiert, og ikke en krone kommer fra næringslivet?

Skrevet

Hvilken norsk kanal er IKKE reklamefinansiert, og ikke en krone kommer fra næringslivet?

Nå kverulerer du bare, men Nrk har ikke reklamefinansierte nyheter.

Skrevet

Ikke nyheter nei.

Skrevet

Et samarbeid mellom Ericsson og NRK gjør den norske allmennkringkasteren først i verden med skreddersydd reklame på mobil-tv.

Se reklamen på siden:

http://www.nrk.no/ Blekkskriver, supersaver.no osv.

Pluss en enorm mengde royalty-rettigheter på programserier.

Skrevet

Lisens er vanvittig urettferdig! Da syns jeg de burde lage egne tv'er som ikke fikk inn signaler uten dekoder eller parabol, for det finnes faktisk folk som ikke ser på den ekle og konservative kanalen nrk. Jeg ønsker hvertfall ikke å betale over 2000 kr for å høre på Arild Mentzoni's tørre kommentarer i værmeldinga! Og hvorfor kan ikke nrk se gjennom fingrene på de som ikke har så mye penger å rutte med? 2000 kroner er jo helt PSYKT!

Skrevet

Det er bare å ringe og si at du ikke har tv.

Hva skjer da?

Skrevet

Hva skjer da?

Ingenting. Du slipper å betale.

Selv har jeg kommet i en alder da man slett ikke gjør denslags, og hvor jeg forøvrig kan utstå noen regninger fra NRK.

Men for unge, nyetablerte og ubefestede er dette en grei metode til å frigjøre litt kapital.

Skrevet

Ingenting. Du slipper å betale.

Selv har jeg kommet i en alder da man slett ikke gjør denslags, og hvor jeg forøvrig kan utstå noen regninger fra NRK.

Men for unge, nyetablerte og ubefestede er dette en grei metode til å frigjøre litt kapital.

Det har nå blitt påstått fra flere hold at vi må ha den fysiske TVen stående og se på i 14 dager for å utløse lisens.

Dermed burde det fungere helt fint å si at jeg har lånt TV-en, skal levere den til bruktsalg innen 14 dager for en kompis og levere pengene til han. Jeg vet hvor han jobber, men kan ikke vise kontrolløren det i dag. Om han møter på Geilo kl 06:00 på søndag, så kan jeg vise han hvor det er. Han er frokostkokk og heter Erik (eller var det Trond?) Jeg skal senere kjøpe TV, men har ikke råd til å betale både lisens og TV nå i januar. Jeg skal snart flytte og da har samboeren min TV .... hvis ikke så er det felles TV i bofellesskapet... Svigemora mi..... Bla-bla-bla-bla.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...