Gå til innhold

'Allergifrie' katter - finnes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far og sønn er allergisk mot katt. Men jeg er helt vill etter katt, og savner det noe helt enormt!

Finnes det katter som er _garantert_ allergifrie? Gjerne linker. Har prøvd å lete, men finner ikke noe.

Skrevet

Det finnes nok ingen katter som er garantert "allergifrie", men sjansene er større med disse rasene: Sphinx, Cornish Rex og Devon Rex. Den første er omtrent helt uten pels, de to siste er relativt korthåra, med litt krøller i pelsen.

Jeg har sett mange av rexene som mange synes er stygge og ser ut som rotter. Det er en tilvenningssak :) De blir søte når man blir kjent med dem.

Skrevet

Katter uten menneskeallergi?

Jeg er allergisk mot dumme folk, men da har vi problemer med autoimmunitet.

Skrevet

Det finnes også vaksine mot katteallergi. Foreløpig er det ganske strenge kriterier for å få det, og ingen leger vil gi vaksinen for at noen skal få skaffet seg katt.

Men jeg kjenner noen som har fått vaksinen, og gått fra å være hyperallergisk til å kunne være på besøk hos folk med katt.

Søk på nettet etter hyposensibilisering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...