Gå til innhold

Trist å henge en gammel mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser på dette som en skam. Hevnen er stygg og svart. Mannen er gal. Han kunne heller vært i live på betingelse å være tilgjengelig for forskning. Det er mye som krever svar. Alle rundt han kunne stoppet dette, men levet høyt på hans forbrytelser. Det er mange hundre skyldige som går fri som burde fått svi. De burde vært til stede under henrettelsen og stått med ryggen til i skam.

http://shurl.org/yzrFL

Skrevet

Jeg synes også det er fælt å henge han.. Han kunne heller fått livstid i fengsel. En mye værre straff det syns jeg. Fælt å måtte henge folk.

Skrevet

Jeg synes også det er fælt å henge han.. Han kunne heller fått livstid i fengsel. En mye værre straff det syns jeg. Fælt å måtte henge folk.

Amerikanerne klødde i fingrene etter å henge Hirohito i 1945.

De gjorde det ikke.

Det var ikke noe å hente, bare et altoppslukende sinne hos et stolt folk som betraktet keiseren som en gud.

Saddam er ingen gud, men det er ikke noe å hente.

Skrevet

Det er jeg faktisk enig med deg i.

Jeg tror heller at han er til nytte i live. Siden han visste med 100% sikkerhet at de ville henge han, så ville han ikke løfte en finger for å oppklare noe, ikke angi noen, ikke samarbeide på noen måte. Han tar med seg enormt mye i graven som kunne vært til sjenanse for mange kjeltringer.

Skrevet

Saddam burde vært sluppet løs og fått gjenninnført ro og ordne i helvetet der nede. Tydelig at det bare var han som var\er i stand til det.

Skrevet

Det er vanskelig. Man kan skjønne mange irakeres behov for å ta livet av fyren, legge ting bak seg og starte på nytt.

Man kan også skjønne de rent sikkerhetsmessige aspekter. Visst blir det leven da han henges, men å ha Saddam i live opprettholder et håp hos hans tilhengere, et håp som ildner til innsats og krig.

SÅ fan vite...for meg må fyren bare dingle..slik som en del despoter tidligere har møtt sin skjebne...Quisling inkludert.

Skrevet

Dødsstraff er galt uansett. I dette tilfellet vil det bare forverre den politiske situasjonen ved å gjøre Saddam til martyr blant tilhengerne.

Skrevet

Jeg er i mot dødsstraff. Straffen blir hardere om han må sitte i fengsel resten av livet...

Han var en grusom person, men å ta livet av han er verre....

Skrevet

Saddam burde vært sluppet løs og fått gjenninnført ro og ordne i helvetet der nede. Tydelig at det bare var han som var\er i stand til det.

Det er godt mulig at det hadde vært den beste løsningen. Som vi tidligere har konkludert med her på dol, er forsøk på innføring av demokrati i muslimske land i praksis nytteløst.

Skrevet

Dødsstraff er galt uansett. I dette tilfellet vil det bare forverre den politiske situasjonen ved å gjøre Saddam til martyr blant tilhengerne.

Ja, og hvem ønsker en så grusom mann som martyr...

Skrevet

Ja, og hvem ønsker en så grusom mann som martyr...

Iallefall ikke jeg.

Skrevet

Det er godt mulig at det hadde vært den beste løsningen. Som vi tidligere har konkludert med her på dol, er forsøk på innføring av demokrati i muslimske land i praksis nytteløst.

Helt riktig. Sett i ettertid var det naivt av oss og tro at muslimene ville gripe en slik sjanse til å bli et sivilisert demokratisk land.

Om det er det en eller andre rasshølet som styrer i Irak kommer i grunn ut på ett fett.

Gjest Oppgittigjen
Skrevet

Hei. Godt å se at han gripp fremdeles er trangsynt.Toleranse er tydligvis fremmedord.=) til alle dere andre

Skrevet

Jeg kommer ikke til å felle en tåre.

Egentlig ikke jeg heller, men det er bare så nytteløst. Det måtte jo gå an å få noe mer nyttig ut av det enn hevn? Hevn er null verd. De som har fått det blir ikke lykkeligere.

Skrevet

Helt riktig. Sett i ettertid var det naivt av oss og tro at muslimene ville gripe en slik sjanse til å bli et sivilisert demokratisk land.

Om det er det en eller andre rasshølet som styrer i Irak kommer i grunn ut på ett fett.

Men hvorfor drepe en gammel gal mann?

Skrevet

Enig med deg. Synes dødsstraff blir feil uansett.

En nedrig handling å drepe en gammel mann i stedet for å ta opp jakten på de som hjalp han.

Skrevet

Men hvorfor drepe en gammel gal mann?

Det har ingenting for seg å gjøre det nå. Jeg er for øvrig prinsipiell motstander av å avlive vergeløse mennesker som om det skulle være dyr uansett (henrettelse).

Når det er sagt, kommer Husseins eventuelle død meget langt ned på min prioriteringsliste over hva jeg har tenkt å bruke energi på å sørge over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...