Gå til innhold

Hva gjør man med et kne som man ikke kan løpe med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg rimelig frustrert Har slitt i lengre tid med et kne som "låser" seg når jeg drar på løpetur For noen uker siden var jeg på Løplabbet, og det viste seg at kneet mitt bøyde innover når jeg løpte slik at jeg fikk feil belastning. Jeg kjøpte derfor nye joggesko til 1500 kroner som skulle rette opp dette.

Jeg trodde problemet var løst. Men nei. Kneet låser seg likevel. etter 15 minutter er det bare å gi opp.

Så hva kan jeg gjøre?. Selvfølgelig kan jeg velge andre treningsformer, og det gjør jeg også. Men jeg liker å jogge og vil gjerne fortsette med det- med et kne som funker.

Så hva kan jeg gjøre?

Tips?

hilsen en frustrert.

trenger hjelp nå!
Skrevet

Har for så vidt ikke peiling, men har du prøvd et Rehband (ligner en knebeskytter). Fås kjøpt hos bandagist. Gir støtte og varme.

Lykke til!

Skrevet

Kontakt lege og fysioterapeut før det blir så ille at det må opereres

Skrevet

Kontakt lege og fysioterapeut før det blir så ille at det må opereres

ja må nok gjøre det. Bare tanken på at det er menisken skremmer meg. både søstra mi og tanta mi har blitt operert for dette, og har hatt masse tull med kneet etter det. pluss at de har måtte gå på smertestillende og krykker i lang tid etterpå.

Skrevet

Har for så vidt ikke peiling, men har du prøvd et Rehband (ligner en knebeskytter). Fås kjøpt hos bandagist. Gir støtte og varme.

Lykke til!

Vurderer det også. Men kanskje jeg burde få sjekket det opp, så jeg ikke gjør større skade hvis det er menisken?

Skrevet

Kanskje en tur til legen?

Det kan være menisk f.eks..

er det lett å finne ut om det er menisken?

Skrevet

ja må nok gjøre det. Bare tanken på at det er menisken skremmer meg. både søstra mi og tanta mi har blitt operert for dette, og har hatt masse tull med kneet etter det. pluss at de har måtte gå på smertestillende og krykker i lang tid etterpå.

Det er min erfaring også, etter en operasjon i hvert kne. Og jeg er ikke av de kjappeste til å gå til lege. Tror alltid at ting går over av seg selv. Det er bare dumt å tro det.

Skrevet

er det lett å finne ut om det er menisken?

Legen finner det nok raskt ut, dattera mi på 17 har spilt fotball i mange år og kneet "låser" seg, hun fikk beskjed om at operasjon kanskje var nødvendig..

Har to bekjente som har operert og det gikk veldig fint:)

Skrevet

Bare for å klare opp: En menisk-operasjon er ikke all verden. Man går på krykker i to UKER etterpå. Det er vel ikke særlig lang tid?

Kan være du blander det med korsbåndsoperasjon, noe som tar et år å trene opp. Etter en meniskoperasjon, derimot, skal man begynne å belaste kneet ganske med en gang.

Et godt råd: Få henvisning til idrettslege/ortoped. Kjenner noen som gikk lenge uten operasjon fordi fastlegen mente det holdt å trene opp muskulaturen rundt. Ortopeden derimot, skjønte at det måtte operasjon til. (Kanskje holder det derimot med annerledes trening i ditt tilfelle)

Skrevet

Bare for å klare opp: En menisk-operasjon er ikke all verden. Man går på krykker i to UKER etterpå. Det er vel ikke særlig lang tid?

Kan være du blander det med korsbåndsoperasjon, noe som tar et år å trene opp. Etter en meniskoperasjon, derimot, skal man begynne å belaste kneet ganske med en gang.

Et godt råd: Få henvisning til idrettslege/ortoped. Kjenner noen som gikk lenge uten operasjon fordi fastlegen mente det holdt å trene opp muskulaturen rundt. Ortopeden derimot, skjønte at det måtte operasjon til. (Kanskje holder det derimot med annerledes trening i ditt tilfelle)

Jeg gikk på krykker mye lengre enn to uker etter begge mine meniskoperasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...