Gå til innhold

Se på TVNorge nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uprising (1:2)

Amerikansk krigsdrama fra 2001. Året er 1942 og de polske jødene i Warsawa er sperret inne i ghettoer av nazistene. Det er en daglig kamp mot sult og sykdom.

Særlig signaturer som keinstein ol burde se og vurdere om andre grupper mennesker fortjener samme opplevelse.

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

39

• Goliath

31

• gripp

8

• stone

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Stormuftien av Palestina var en viktig aktør i den prosessen, øverste leder for muslimene. Han bodde i Berlin og var Adolfs rådgiver i jødespørsmål. Muligens like viktig pådriver for jødeutryddelsen som Adolf selv.

Skrevet

Det er da bare reklame der. Nei,se på Pink Floyd og Dark Side of the Moon i steden.

Skrevet

Hadde islamistvennene dine fått makten ville et nytt Holocaust være rett rundt hjørnet. Så hvorfor spør du Keinstein om dette, som fremfor noen andre argumentere mot vår tids nazisme nemlig islamismen?

Skrevet

Stormuftien av Palestina var en viktig aktør i den prosessen, øverste leder for muslimene. Han bodde i Berlin og var Adolfs rådgiver i jødespørsmål. Muligens like viktig pådriver for jødeutryddelsen som Adolf selv.

Nøy deg med å se filmen og ta de menneskelige lidelsene av menneskehatet til deg, du, så kan vi snakkes senere.

Skrevet

Nøy deg med å se filmen og ta de menneskelige lidelsene av menneskehatet til deg, du, så kan vi snakkes senere.

Du forstår altså ikke jødene etter dette? De var et passivt folk som skapte verdier....hvem vil du sammenligne dem med?

Skrevet

Jeg synes du burde tenke litt nærmere etter på det du så.

For hvis islamittene får det som de vil, så er det jo nettopp da vi risikerer noe tilsvarende.

Det du så er noe som mange i land der sharia er innført opplever den dag i dag.

Har du ikke en gang klart å tenke såpass langt utenfor dine snevre rammer her i julenisselandet?

Skrevet

Du forstår altså ikke jødene etter dette? De var et passivt folk som skapte verdier....hvem vil du sammenligne dem med?

Flisa:

Det er da akkurat like usigelige horribelt å utrydde 6 millioner mennesker, uavhengig av om de "skapte verdier" eller ei.

Holocaust er grusomt fordi mennesker ble slaktet, og ikke fordi den ene eller andre gruppen ble slaktet.

Skrevet

Flisa:

Det er da akkurat like usigelige horribelt å utrydde 6 millioner mennesker, uavhengig av om de "skapte verdier" eller ei.

Holocaust er grusomt fordi mennesker ble slaktet, og ikke fordi den ene eller andre gruppen ble slaktet.

Og nettopp derfor er islamittene så farlige - for de er de eneste som pr i dag aktivt kjemper for et religiøst/politisk samfunn der den samme type menneskeslakt kan bli resultatet.

Og de er mange nok og "formerer seg" raskt videre innenfor de lukkede miljøer verden over, til at dette faktisk er en av de største trusler verden står ovenfor i dette århundrede.

ps: og ja da Sør, jeg vet hva svaret ditt blir. Det blir meget likt det samme svaret som gavs til de som advarte mot nazismen tidlig på 30-tallet. Og historien viser så alt for godt hvordan det gikk. Først og fremst fordi "slike som deg" mente at den frykten var absurd, overdreven og ubegrunnet.....som nå.

Skrevet

Og nettopp derfor er islamittene så farlige - for de er de eneste som pr i dag aktivt kjemper for et religiøst/politisk samfunn der den samme type menneskeslakt kan bli resultatet.

Og de er mange nok og "formerer seg" raskt videre innenfor de lukkede miljøer verden over, til at dette faktisk er en av de største trusler verden står ovenfor i dette århundrede.

ps: og ja da Sør, jeg vet hva svaret ditt blir. Det blir meget likt det samme svaret som gavs til de som advarte mot nazismen tidlig på 30-tallet. Og historien viser så alt for godt hvordan det gikk. Først og fremst fordi "slike som deg" mente at den frykten var absurd, overdreven og ubegrunnet.....som nå.

Det er ingen her som forsvarer fundamentalistiske muslimer, men helt vanlige muslimer, religionsfrihet og Menneskerettigheter.

Og de kontinuerlige antisemittiske angrepene er like grusomme, enten de retter seg mot jøder eller muslimer. Det er selvsagt ingen forskjell.

Skrevet

Det er ingen her som forsvarer fundamentalistiske muslimer, men helt vanlige muslimer, religionsfrihet og Menneskerettigheter.

Og de kontinuerlige antisemittiske angrepene er like grusomme, enten de retter seg mot jøder eller muslimer. Det er selvsagt ingen forskjell.

Sitat: Og de kontinuerlige antisemittiske angrepene er like grusomme, enten de retter seg mot jøder eller muslimer.

Jeg regner med at du da også sikter til folk som er sinnsforstyrrede nok til å sammenligne dem som sprenger armer, bein og hode av jødiske skolebarn i 2006, med Milorg og HV i Norge i 1943?

Nemlig deg selv, den største antisemitt som noengang har satt sitt ben på DOL.

Skrevet

Sitat: Og de kontinuerlige antisemittiske angrepene er like grusomme, enten de retter seg mot jøder eller muslimer.

Jeg regner med at du da også sikter til folk som er sinnsforstyrrede nok til å sammenligne dem som sprenger armer, bein og hode av jødiske skolebarn i 2006, med Milorg og HV i Norge i 1943?

Nemlig deg selv, den største antisemitt som noengang har satt sitt ben på DOL.

Kom gjerne tilbake når du evner å forholde deg til virkeligheten. God bedring.

Skrevet

Din virkelighet tilhører psykiatriens verden....den tyngste delen av den.

Skrevet

Hans påstand er korrekt Sør. Du har gjort den type sammenlikning, og forsvart den når du ble kritisert for det.

At du nå eventuelt ikke lenger ønsker å stå for det, er jo forståelig nok.

Men du burde da være mann nok til å inrømme at det var galt av deg den gang......

Skrevet

Hans påstand er korrekt Sør. Du har gjort den type sammenlikning, og forsvart den når du ble kritisert for det.

At du nå eventuelt ikke lenger ønsker å stå for det, er jo forståelig nok.

Men du burde da være mann nok til å inrømme at det var galt av deg den gang......

Nei, hans påstand er ikke korrekt.

Jeg skrev at palestinske grupper sloss for å frigjøre landet fra israelsk okkupasjon (noe ingen bestrider), og at HV i Norge tilsvarende sloss for å frigjøre Norge fra tysk okkupasjon.

Men det er klart at når man ikke har noe seriøst å fare med, så lyver man om hva jeg skal ha skrevet.

Skrevet

Nei, hans påstand er ikke korrekt.

Jeg skrev at palestinske grupper sloss for å frigjøre landet fra israelsk okkupasjon (noe ingen bestrider), og at HV i Norge tilsvarende sloss for å frigjøre Norge fra tysk okkupasjon.

Men det er klart at når man ikke har noe seriøst å fare med, så lyver man om hva jeg skal ha skrevet.

Du lyver Sør.

Du skrev mange innlegg om dette - ikke minst for å forsvare det du fikk så mye kritikk for.

Og dermed rotet du deg bare enda mer inn i en "umulig" situasjon.

Og nå lyver du igjen for ikke å ende opp på samme måte.....

Skrevet

Du lyver Sør.

Du skrev mange innlegg om dette - ikke minst for å forsvare det du fikk så mye kritikk for.

Og dermed rotet du deg bare enda mer inn i en "umulig" situasjon.

Og nå lyver du igjen for ikke å ende opp på samme måte.....

Jadda, jadda, Goliath. Det må ha vært i samme tråd hvor du ville erstatte Stortinget med en bananplantasje?

Jeg har fordømt hvert eneste palestinsk (og israelsk) terrorangrep, og det vet du godt.

Men siden du ikke har seriøse argumenter fortsetter du.

Skrevet

Da bør du uttrykke deg mer forståelig. Ingen har forsvart utryddelse av noen som helst noen gang det jeg har sett her.

Kritikk er ikke det samme som utryddelse.

Jeg syns du burde skamme deg for å antyde slikt. Det er å gå alt for langt.

Skrevet

Jadda, jadda, Goliath. Det må ha vært i samme tråd hvor du ville erstatte Stortinget med en bananplantasje?

Jeg har fordømt hvert eneste palestinsk (og israelsk) terrorangrep, og det vet du godt.

Men siden du ikke har seriøse argumenter fortsetter du.

Løgn på løgn på løgn på løgn.

Du er akkurat like forutsigbar, falsk og repeterende som alltid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...