Gå til innhold

Se på TVNorge nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da bør du uttrykke deg mer forståelig. Ingen har forsvart utryddelse av noen som helst noen gang det jeg har sett her.

Kritikk er ikke det samme som utryddelse.

Jeg syns du burde skamme deg for å antyde slikt. Det er å gå alt for langt.

Det hatet du legger opp til mot muslimer er akkurat det samme som ble brukt mot jøder på 1930-tallet.

Jeg sier IKKE at du ønsker å utrydde muslimer, men at hatet mot en uskyldig folkegruppe er det samme. Du har simpelthen byttet ut "jøde" med "muslim". Resten er det samme.

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

39

• Goliath

31

• gripp

8

• stone

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det hatet du legger opp til mot muslimer er akkurat det samme som ble brukt mot jøder på 1930-tallet.

Jeg sier IKKE at du ønsker å utrydde muslimer, men at hatet mot en uskyldig folkegruppe er det samme. Du har simpelthen byttet ut "jøde" med "muslim". Resten er det samme.

Kan du vise meg en link der keinstein viser hat mot muslimene? Eller er det mot islam han viser "følelser"?

Skrevet

Sitat: Det hatet du legger opp til mot muslimer er akkurat det samme som ble brukt mot jøder på 1930-tallet.

Herregud! Forny deg da mann. Hvor mange ganger har du repetert dette tøvet nå? 1000?

Skrevet

Ville du brukt de samme argumenter mot de som advarte mot nazismen tidlig på 30 tallet?

Da tenker jeg på de som nå advarer mot islamittene og islam som politikk - vilket keinstein gjør. Og ikke de som rakker ned på muslimer generelt - for det er noe helt annet.

Og hvis ikke - hva er den prinsippielle forskjellen?

Skrevet

Kan du vise meg en link der keinstein viser hat mot muslimene? Eller er det mot islam han viser "følelser"?

Hei,

Når man har et så blindt hat mot noe, så går det for det samme. En person som er rabiat mot judaisme, er rabiat mot jøder også.

Du trenger bare sjekke overskifter som "Muslimene tar knekken på julefeiringen" (bemerk: "muslimer", ikke "islam") for å forstå.

Dette er ikke kritikk av noen få ytterliggående muslimer; det han bedriver er angrep på en hel folkegruppe.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jadda, jadda, Goliath. Det må ha vært i samme tråd hvor du ville erstatte Stortinget med en bananplantasje?

Jeg har fordømt hvert eneste palestinsk (og israelsk) terrorangrep, og det vet du godt.

Men siden du ikke har seriøse argumenter fortsetter du.

Nå sporer du av igjen Sør - som alltid når du ikke lenger er mann til å stå for tidligere horible påstander.

Men noe annet er ikke å forvente - for vi kjenner deg bare så alt for godt.

Skrevet

Ville du brukt de samme argumenter mot de som advarte mot nazismen tidlig på 30 tallet?

Da tenker jeg på de som nå advarer mot islamittene og islam som politikk - vilket keinstein gjør. Og ikke de som rakker ned på muslimer generelt - for det er noe helt annet.

Og hvis ikke - hva er den prinsippielle forskjellen?

I dette tilfellet er det keinstein som representerer "nazismen" (ved å bytte ut "jøde" med "muslim"), og akkurat som jeg ville vært en av dem som advarte mot nazismen, er jeg nå en av dem som advarer mot dette hatet, og folk som ikke følger Menneskerettighetene.

Skrevet

Nå sporer du av igjen Sør - som alltid når du ikke lenger er mann til å stå for tidligere horible påstander.

Men noe annet er ikke å forvente - for vi kjenner deg bare så alt for godt.

Avsporingen skjedde med dine/Morsks påfunn.

Skrevet

Hei,

Når man har et så blindt hat mot noe, så går det for det samme. En person som er rabiat mot judaisme, er rabiat mot jøder også.

Du trenger bare sjekke overskifter som "Muslimene tar knekken på julefeiringen" (bemerk: "muslimer", ikke "islam") for å forstå.

Dette er ikke kritikk av noen få ytterliggående muslimer; det han bedriver er angrep på en hel folkegruppe.

Med vennlig hilsen

Kan ikke akkurat se at du viste meg noen link, da. Men for å si det fra en annen vinkel: Hvis jeg hater politikken til SV, hater jeg da alle som stemmer SV?

Kan du vise til at keinstein hater alle muslimer?

Skrevet

I dette tilfellet er det keinstein som representerer "nazismen" (ved å bytte ut "jøde" med "muslim"), og akkurat som jeg ville vært en av dem som advarte mot nazismen, er jeg nå en av dem som advarer mot dette hatet, og folk som ikke følger Menneskerettighetene.

Du blander kortene og benytter løgnaktige argumenter akkurat som det passer seg Sør.

Det keinstein gjør er NETTOPP å advare mot en ideologi (og ikke muslimer flest, men islam som en politifisert religion) som nazismen i sin tid var.

Det du gjør er nettopp det de gjorde, de som i sin tid lot nazismen komme til makten - nemlig å bekjempe de som advarte mot denne ideologien, mens det ennå kunne vært mulig å gjøre noe med det FØR de ble for sterke.

Men å få deg til å se det er umulig. Det vet jeg. Men mange andre som leser her får noe mer informasjon og andres syn på slike saker.

Og slik som du argumenterer, så gjør du forsåvidt "oss andre" en stor tjeneste.....

Skrevet

Kan ikke akkurat se at du viste meg noen link, da. Men for å si det fra en annen vinkel: Hvis jeg hater politikken til SV, hater jeg da alle som stemmer SV?

Jeg påstår da ikke at han hater hver eneste muslim. Jeg påstår at enhver som skriver 3000 innlegg av typen "muslimer ødelegger julen" må sies å hate muslimer, akkurat som hvis han hadde skrevet 3000 innlegg av typen "jøder ødelegger julen" så ville folk ment han hater jøder.

Skrevet

Avsporingen skjedde med dine/Morsks påfunn.

Som sagt...:-)

Skrevet

Du blander kortene og benytter løgnaktige argumenter akkurat som det passer seg Sør.

Det keinstein gjør er NETTOPP å advare mot en ideologi (og ikke muslimer flest, men islam som en politifisert religion) som nazismen i sin tid var.

Det du gjør er nettopp det de gjorde, de som i sin tid lot nazismen komme til makten - nemlig å bekjempe de som advarte mot denne ideologien, mens det ennå kunne vært mulig å gjøre noe med det FØR de ble for sterke.

Men å få deg til å se det er umulig. Det vet jeg. Men mange andre som leser her får noe mer informasjon og andres syn på slike saker.

Og slik som du argumenterer, så gjør du forsåvidt "oss andre" en stor tjeneste.....

Nei, det er jeg som advarer mot den hat-ideologien som keinstein med flere, representerer. De har byttet ut ordet "jøde" med "muslim", men resten er foruroligende likt det som pågikk på 1930-tallet.

Skrevet

Hitler hatet ikke alle jøder. Han foraktet rasen jøde.

Akkurat som de som forakter "rasen" muslimer idag.

Skrevet

Nei, det er jeg som advarer mot den hat-ideologien som keinstein med flere, representerer. De har byttet ut ordet "jøde" med "muslim", men resten er foruroligende likt det som pågikk på 1930-tallet.

Bytt ut nazisme med tvillingideologien Islamisme, og vi har akkurat den samme skremmende naiviteten presentert av deg, som fra alle som ikke tok trusselen på alvor den gang.

Skrevet

Bytt ut nazisme med tvillingideologien Islamisme, og vi har akkurat den samme skremmende naiviteten presentert av deg, som fra alle som ikke tok trusselen på alvor den gang.

Helt ærlig - jeg tror ikke Sør er i nærheten av å forstå hva det er vi forsøker å få han til å tenke over en gang.....

ps: bestilte ny bil nettopp. Får den levert i februar - og gleder meg som et barn før julaften:-)

Skrevet

Jeg påstår da ikke at han hater hver eneste muslim. Jeg påstår at enhver som skriver 3000 innlegg av typen "muslimer ødelegger julen" må sies å hate muslimer, akkurat som hvis han hadde skrevet 3000 innlegg av typen "jøder ødelegger julen" så ville folk ment han hater jøder.

Godt sagt!

Skrevet

Helt ærlig - jeg tror ikke Sør er i nærheten av å forstå hva det er vi forsøker å få han til å tenke over en gang.....

ps: bestilte ny bil nettopp. Får den levert i februar - og gleder meg som et barn før julaften:-)

Tror hjernen hans stivnet en gang på 80-tallet. Han argumenterer som om verden har stått dønn stille de siste 20 år.

-----------------------------

Må jeg få gratulere så mye med bestillingen! Ikke rart du gleder deg...Hva slags er det?

Har også en drøm om å handle flunk ny bil en dag...hittil har det gått i brukte av ymse slag.

Skrevet

Så alle som kritiserte nazismen i sterke ordlag på 30-tallet, hatet alle tyskere...?

Det er en side ved dette som du ikke helt forstår Sør.

Om det er evnen eller viljen er jeg mer usikker på, men det er muligens begge deler.

Veien til de største katastrofer er belagt med gode hensikter - men du evner sansynligvis ikke til å forstå hva jeg mener med det heller....:-)

Men på en måte er det til forsvar for din naivisme - selv om jeg er litt usikker når det gjelder deg.

For det kan faktisk være at du ikke en gang har gode hensikter. Til det virker du alt for ondskapsfull i dine argumentasjoner og personlige angrep som heller virker som har hatfulle undertoner.....

Skrevet

Godt sagt!

En ide å forandre nicket til Utenom og deretter skride?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...