Gå til innhold

Se på TVNorge nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så alle som kritiserte nazismen i sterke ordlag på 30-tallet, hatet alle tyskere...?

Det er en side ved dette som du ikke helt forstår Sør.

Om det er evnen eller viljen er jeg mer usikker på, men det er muligens begge deler.

Veien til de største katastrofer er belagt med gode hensikter - men du evner sansynligvis ikke til å forstå hva jeg mener med det heller....:-)

Men på en måte er det til forsvar for din naivisme - selv om jeg er litt usikker når det gjelder deg.

For det kan faktisk være at du ikke en gang har gode hensikter. Til det virker du alt for ondskapsfull i dine argumentasjoner og personlige angrep som heller virker som har hatfulle undertoner.....

Ny bil? Hva med mc'en da? Har du den fortsatt eller...? Og hvilken bil da?

Godt nytt år forresten:-) (Litt på forskudd)

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

39

• Goliath

31

• gripp

8

• stone

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror hjernen hans stivnet en gang på 80-tallet. Han argumenterer som om verden har stått dønn stille de siste 20 år.

-----------------------------

Må jeg få gratulere så mye med bestillingen! Ikke rart du gleder deg...Hva slags er det?

Har også en drøm om å handle flunk ny bil en dag...hittil har det gått i brukte av ymse slag.

Takk skal du ha.

Dette er første gang jeg har bestillt helt ny bil selv. Tidligere har jeg alltid vært fornuftig og handlet brukt.

Men denne gang lot jeg følelsene styre - ikke minst fordi det var ekstremt "morsomt" å sette sammen utstyr (teknisk, interiør, eksteriør) selv, og kunne få akkurat det jeg ønsket.

Akkurat det endte opp med at bilen ble nesten en småbil dyrere enn grunnversjonen, men noe av det får jeg sansynligvis igjen den gang bilen blir solgt:-)

Her ser du et bilde som er ganske så likt i både farge, felger og annet (hvis du får opp bildet?):

http://www.tt-forum.co.uk/ttforumbbs/viewtopic.php?t=77075

Skrevet

En ide å forandre nicket til Utenom og deretter skride?

*gliser*

Skrevet

Tror hjernen hans stivnet en gang på 80-tallet. Han argumenterer som om verden har stått dønn stille de siste 20 år.

-----------------------------

Må jeg få gratulere så mye med bestillingen! Ikke rart du gleder deg...Hva slags er det?

Har også en drøm om å handle flunk ny bil en dag...hittil har det gått i brukte av ymse slag.

Mulig forrige link krever registrering når jeg tenker meg om.

Her er noen andre bilder:

http://forums.audiworld.com/tt2/threads/435.phtml#2651

Skrevet

Så alle som kritiserte nazismen i sterke ordlag på 30-tallet, hatet alle tyskere...?

Det er en side ved dette som du ikke helt forstår Sør.

Om det er evnen eller viljen er jeg mer usikker på, men det er muligens begge deler.

Veien til de største katastrofer er belagt med gode hensikter - men du evner sansynligvis ikke til å forstå hva jeg mener med det heller....:-)

Men på en måte er det til forsvar for din naivisme - selv om jeg er litt usikker når det gjelder deg.

For det kan faktisk være at du ikke en gang har gode hensikter. Til det virker du alt for ondskapsfull i dine argumentasjoner og personlige angrep som heller virker som har hatfulle undertoner.....

Du skriver: "Så alle som kritiserte nazismen i sterke ordlag på 30-tallet, hatet alle tyskere...?"

Nei, de som kritiserte nazismen hatet nazistene, og ikke "alle tyskere".

Resten av det du skriver er bare personangrep.

Skrevet

Bytt ut nazisme med tvillingideologien Islamisme, og vi har akkurat den samme skremmende naiviteten presentert av deg, som fra alle som ikke tok trusselen på alvor den gang.

Feil, Morsk.

Det er antisemittisme da, og det er antisemittisme nå. Da var det jøder, nå er det muslimer.

Skrevet

Du skriver: "Så alle som kritiserte nazismen i sterke ordlag på 30-tallet, hatet alle tyskere...?"

Nei, de som kritiserte nazismen hatet nazistene, og ikke "alle tyskere".

Resten av det du skriver er bare personangrep.

Jøje meg, det er mye rart å lese her på saiten.

Sør presterer å hevde at man hater tilhengere av en politikk/ideologi som man kritiserer. Sør gjør vel det, men de fleste av oss andre er fullt ut i stand til å kritisere SV uten å hate sv'ere...for eksempel.

Vi ser jo at det er ingen som snakker så mye om hat som deg, og det må da bli mye hat å holde styr på, sør?

Skrevet

Feil, Morsk.

Det er antisemittisme da, og det er antisemittisme nå. Da var det jøder, nå er det muslimer.

Mener du virkelig at man skal unnlate å være kritisk overfor islam fordi de tilhører samme språkgruppe som jødene?

Nei, selvsagt ikke. Agendaen er en annen, og derfor vil jeg tro de fleste jøder føler kvalme over å lese innlegg fra sør (og lignende).

Skrevet

Mener du virkelig at man skal unnlate å være kritisk overfor islam fordi de tilhører samme språkgruppe som jødene?

Nei, selvsagt ikke. Agendaen er en annen, og derfor vil jeg tro de fleste jøder føler kvalme over å lese innlegg fra sør (og lignende).

Jeg mener at man skal kritisere fundamentalistene (enten de er muslimer eller folk som Ayatollah keinstein, Morsk, osv), fremfor å kritisere "nordmenn", "muslimer" eller islam/judaisme/kristendom på den måten som bedrives her.

Skrevet

Jøje meg, det er mye rart å lese her på saiten.

Sør presterer å hevde at man hater tilhengere av en politikk/ideologi som man kritiserer. Sør gjør vel det, men de fleste av oss andre er fullt ut i stand til å kritisere SV uten å hate sv'ere...for eksempel.

Vi ser jo at det er ingen som snakker så mye om hat som deg, og det må da bli mye hat å holde styr på, sør?

Du bør kanskje lese resten av tråden først?

Mener du at hvis noen skriver 3000 innlegg mot "judaisme i dagens samfunn" at man kan si at det er sannsynlig at de hater jøder?

Skrevet

Feil, Morsk.

Feil??

Vet du i det hele tatt hva Islamisme er? eller sitter du bare her og troller og tøyser som vanlig?

Skrevet

Feil??

Vet du i det hele tatt hva Islamisme er? eller sitter du bare her og troller og tøyser som vanlig?

Jeg vet hva islamisme er, men Ayatollah keinstein skriver om "muslimer", og ikke bare om fundamentalister.

Skrevet

Du bør kanskje lese resten av tråden først?

Mener du at hvis noen skriver 3000 innlegg mot "judaisme i dagens samfunn" at man kan si at det er sannsynlig at de hater jøder?

Etter det jeg har sett, har keinstein skrevet mange innlegg hvor han advarer mot vår tids nye nazisme, nemlig islam.

Synes du ikke det er prisverdig? Eller synes du vi må vente til vi får smake islam og sharia i praksis?

Det er heldigvis mange som er "fundamentalistisk" opptatt av frihet og demokrati, og er i stand til å advare mot frihetens fiender.

Skrevet

Etter det jeg har sett, har keinstein skrevet mange innlegg hvor han advarer mot vår tids nye nazisme, nemlig islam.

Synes du ikke det er prisverdig? Eller synes du vi må vente til vi får smake islam og sharia i praksis?

Det er heldigvis mange som er "fundamentalistisk" opptatt av frihet og demokrati, og er i stand til å advare mot frihetens fiender.

Du svarte ikke på dette: "Mener du at hvis noen skriver 3000 innlegg mot "judaisme i dagens samfunn" at man kan si at det er sannsynlig at de hater jøder?"

Ayatollah keinstein og de islamske fundamentalistene står på samme side mot demokrati og menneskerettigheter. Å presentere keinstein som "redningen", er som å påstå at stalinisme er redningen mot nazisme. Ayatollah keinstein og de fundamentalistiske muslimene representerer det samme - hat, og motstand mot Menneskerettigheter.

Skrevet

Du svarte ikke på dette: "Mener du at hvis noen skriver 3000 innlegg mot "judaisme i dagens samfunn" at man kan si at det er sannsynlig at de hater jøder?"

Ayatollah keinstein og de islamske fundamentalistene står på samme side mot demokrati og menneskerettigheter. Å presentere keinstein som "redningen", er som å påstå at stalinisme er redningen mot nazisme. Ayatollah keinstein og de fundamentalistiske muslimene representerer det samme - hat, og motstand mot Menneskerettigheter.

Ut fra det jeg har sett fra keinstein, er det ingenting som tyder på at han hater noen som helst.

Det er sør som preiker om hat på denne saiten.

Skrevet

Ut fra det jeg har sett fra keinstein, er det ingenting som tyder på at han hater noen som helst.

Det er sør som preiker om hat på denne saiten.

Du svarte ikke på spørsmålet. Hvorfor?

Fordi du vet like godt som meg at når noen skriver så mange innlegg mot en folkegruppe (og han bruker ofte ordet "muslimer") så er det hat, og ikke annet.

Skrevet

Jeg vet hva islamisme er, men Ayatollah keinstein skriver om "muslimer", og ikke bare om fundamentalister.

OK, selvsagt er ikke alle muslimer islamister (bare altfor mange).

Men et du skriver nå betyr at du også synes det kan settes likhetstrekk mellom islamisme og nazisme?

Skrevet

OK, selvsagt er ikke alle muslimer islamister (bare altfor mange).

Men et du skriver nå betyr at du også synes det kan settes likhetstrekk mellom islamisme og nazisme?

Man kan sette "likhetstegn" (i anførselstegn) mellom fundamentalistisk islam, nazisme, stalinisme og mye av det hatet som keinstein forfekter. Det er det samme alt sammen, i forskjellige avskygninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...