Gå til innhold

Saddam Hussein henrettes kl.0400 i natt.

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015
Skrevet

Skjønner ikke at du holder ut på amerikansk forum, jeg - selv har jeg forsøkt opptil flere, men alltid bakket ut etter kort tid, hoderystende. Det vil vel alltid være spesielt i et land som har retten til å bære våpen nedhamret som det nest viktigste i grunnloven (og kjemper for det som om det var det aller viktigste).

Huff igjen! den amerikanske grunnloven er jo på sett og vis barbarisk når det kommer til våpen og samfunnet der bærer kostnadene...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• Goliath

10

• sheba

7

• ylvali1365381015

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

ønske jeg kunne skutt han selv.

Gitt hevn- Hat fyller mitt hjerte

Du må ikke ta dine egne smerter ut på denne måten, det har vist seg gang på gang at hevn langtifra kurerer hevn... jeg er mer antimuslimsk osv enn mange her på dol, men det er mitt problem, å drepe et meneske gjør oss ikke lykkelige uansett hvor nært det er eller ikke, handling eller synspunkt, jeg har tro på en rettferdig dom, denne mannen har forårsaket menge menneskers død, både barn og voksne, men uansett kan jeg ikke si jeg ønsker noen henrettet....

Skrevet

Er ikke døden for lett for han, da! Sitte i fengsel for

resten av livet må jo være tusen ganger verre!

Skrevet

Huff!

Jeg er konsekvent imot dødssraff. Og henging er middelaldersk, tenk å drepe noen på den måten!!?

Han har jo definitivt gjort mange mennesker vondt, tom forårsaket deres smertefulle død, men likevel...

En manns død er ingens seier, jeg synes uansett henrettelser er sørgelig og barbarisk.

Luerer på når det skal ta slutt.

Også henging da, det er jo det væsrte!

Hadde de skutt ham i hodet hadde det vært langt mer aksptabelt... Om det først skulle skje...

:-( Nei, jeg klarer ikke å føle noen glede over det, selv om mannen var en trgedie for sitt land.

jeg er også forsåvidt imot henrettelsen, men må bare si at henging eller skudd går for det samme om han hadde et valg, tror ikke lidelse har noe med det og gjøre..

jeg er grønn på dette punktet da jeg ikke orker å sette meg inn i det, men,men.....

ylvali1365381015
Skrevet

jeg er også forsåvidt imot henrettelsen, men må bare si at henging eller skudd går for det samme om han hadde et valg, tror ikke lidelse har noe med det og gjøre..

jeg er grønn på dette punktet da jeg ikke orker å sette meg inn i det, men,men.....

Skudd mot hodet foråraker momentan død, henging medfører minutter med smerte, angst og kramper...

Henging er en sadistisk måte å avlive mennesker på, det bør vi ikke kjennes ved i vår verden!

Skrevet

Skudd mot hodet foråraker momentan død, henging medfører minutter med smerte, angst og kramper...

Henging er en sadistisk måte å avlive mennesker på, det bør vi ikke kjennes ved i vår verden!

Har en anelse om at saddam hussein vet akkurat det du sier, derfor er jeg både i tvil og sikker på samme tid om hva han fortjener.. men og dømme noen til døden blir altfor stort for meg, jeg liker ikke tanken på og ønske ham død, det blir for enkelt, la ham heller sone livstid i et amerikansk fengsel:)

Skrevet

Har en anelse om at saddam hussein vet akkurat det du sier, derfor er jeg både i tvil og sikker på samme tid om hva han fortjener.. men og dømme noen til døden blir altfor stort for meg, jeg liker ikke tanken på og ønske ham død, det blir for enkelt, la ham heller sone livstid i et amerikansk fengsel:)

Nå er han henrettet så nå er det over.

ylvali1365381015
Skrevet

Ok, så er han jo ond, det vil vel få betvile.

Men liker vi at mennesker pines i minutter før de dør av den grunn?

Liker vi at han lider? Jeg liker det ikke!

Det opphever ikke hans onde handlinger...

Men det stadfester de menneskelige svakheter og minsker min tro på framskritt.

Tenk, nå sitter det maaaange mennesker rundt om i verden og pirres over en annens død...

:-(

Skrevet

Ok, så er han jo ond, det vil vel få betvile.

Men liker vi at mennesker pines i minutter før de dør av den grunn?

Liker vi at han lider? Jeg liker det ikke!

Det opphever ikke hans onde handlinger...

Men det stadfester de menneskelige svakheter og minsker min tro på framskritt.

Tenk, nå sitter det maaaange mennesker rundt om i verden og pirres over en annens død...

:-(

som jeg og mange andre sa: han blir en martyr! men uansett så er vi ikke tjent med en terrorist som saddam, før og etter hans død vil det bli terrorisme, men dødstraff er feil uansett synes nå jeg..

det vil ta mange år og få irak samlet igjen, hvert liv i irak som går tapt er vel like mye verdt som diktatoren? og drepe noen hjelper ikke noe..

Gjest Underskrift
Skrevet

Saddam hadde jo ett kjempe ønske om og slippe henging. Han ville mye heller bli skutt selv.

Han syns henging var/er nedverdigene. (Nå klarer jeg virkelig ikke og stave det siste ordet, har prøvd så godt jeg kan, så ikke refs meg av denne grunn.)

Jeg syns bare at dødstraff ikke er på sin plass. Syns det er helt utrolig at man straffer med mord. Jeg får det bare ikke til og stemme.

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

Huff!

Jeg er konsekvent imot dødssraff. Og henging er middelaldersk, tenk å drepe noen på den måten!!?

Han har jo definitivt gjort mange mennesker vondt, tom forårsaket deres smertefulle død, men likevel...

En manns død er ingens seier, jeg synes uansett henrettelser er sørgelig og barbarisk.

Luerer på når det skal ta slutt.

Også henging da, det er jo det væsrte!

Hadde de skutt ham i hodet hadde det vært langt mer aksptabelt... Om det først skulle skje...

:-( Nei, jeg klarer ikke å føle noen glede over det, selv om mannen var en trgedie for sitt land.

Kunne ikke blitt mer enig.

:o)

Gjest Underskrift
Skrevet

Oj, da.

Vi har nok litt forskjellig syn på saken, med andre ord.

Du ønsker og bli bøddel, interesant.

*rister på hodet*

Veldig harry, tenk at man slenger ut at man kan drepe, det er spsielt.

Gjest Underskrift
Skrevet

Enig!

Henrettelse er en primitiv og barbarisk form for straff. Han burde heller fått livsvarig fengsel.

Enig.

God morgen fra

Skrevet

Det er helt ok.

Det gir nok en viss lettelse for pårørende til de tusener han har drept og mishandlet.

Skrevet

Henging på korrekt måte medfører brudd i nakken og umiddelbar død.

Så det kan være (ved korrekt utførelse) en av de mest effektive og humane måter å henrette noen på.

Kritiser gjerne henrettelsen, men argumentet du bruker her er lite "gyldig".

Skrevet

Med tanke på hva han har gjort, så synes jeg det er helt i orden.

Hadde ikke Hitler i sin tid rukket å ta sitt eget liv, så ville jeg syntes det hadde vært helt i orden å henrette han også.

Den type jævelskap disse (og flere med dem) har hatt ansvaret for, gjør at denne form for straff er helt korrekt.

Det er mye bedre enn at de får benyttet resten av livet til å oppildne eller holde liv i sin egen "sak" og sine tilhengere.

Bare se på nazistene. Selv tror jeg de ville stått vesentlig sterkere om f.eks Hitler hadde levd noen tiår til i et fengsel......

laguna1365380434
Skrevet

Det er helt ok.

Det gir nok en viss lettelse for pårørende til de tusener han har drept og mishandlet.

Jeg fatter ikke den slags meninger. Ingen får vel noen tilbake om flere dør?

Ingenting er mere voldelig og overlagt enn drap i regi av stat.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes henrettelsesmetode er litt mindre vesentlig enn det at det fortsatt faktisk skjer.- Jeg kan ikke tenke meg noe mere overlagt og voldelig en statsregisserte henrettelser, og det uansett hvor smertefritt og evfemistisk man enn måtte få scenesatt det.

Når det er sagt er vel hengning egentlig ikke regnet som den kjipeste måten å dø på (om man da virkelig kan ha greie på sånt!) da nakken knekker og bevisstheten blir borte med en gang.

Sprøyte, som jo regnes som "humant", setter et og et av de systemene ut, og en regner med, om ikke direkte smerte, en skrekk og bevisthet på hva som skjer, som jo er helt utenkelig.

Flisespikker her, er jo sånn i hovedbudskapet enig med deg!

Skrevet

Jeg så på at de la løkka om halsen på han.

Rettferdighet for de drepte ved å drepe enda en? Som fører til at enda fler blir drept? Det får vi snart vite.

Mulig at noen ville blitt drept om han hadde fått leve, men det vet vi ikke, og får aldri vite.

Å henge keiser Hirohito i 1945 ville utløst geriljakrig i hele Japan i årevis etterpå. Japanerne ville blitt rasende. Han var en gud.

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg fatter ikke den slags meninger. Ingen får vel noen tilbake om flere dør?

Ingenting er mere voldelig og overlagt enn drap i regi av stat.

Enig, så enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...