bouenas Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 La nylig laminat på kjøkkengulvet, er i gang med oppussing. Lakkerer benkeplatene om kveldene (tok det 3. av 5 strøk i sted), og syntes jeg kom på en Glup ide':-) Hva med rett og slett lakke et par strøk over Laminaten....???? Vil det i det hele tatt feste seg? I så fall vil den jo holde seg fin mye lenger:-) Kommerntarer tas i mot med takk:-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 "I så fall vil den jo holde seg fin mye lenger:-)" Vet du, det tror jeg faktisk ikke. I alle fall ikke hvis du har kjøpt laminat av god kvalitet. Vil tro lakket laminat er å skrike etter streker og riper, noe laminat av høy kvalitet ikke får. 0 Siter
bouenas Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Skrevet 30. desember 2006 "I så fall vil den jo holde seg fin mye lenger:-)" Vet du, det tror jeg faktisk ikke. I alle fall ikke hvis du har kjøpt laminat av god kvalitet. Vil tro lakket laminat er å skrike etter streker og riper, noe laminat av høy kvalitet ikke får. Ho-ho;-) Ja, jeg vet du har nok helt sikkert rett.... Men Laminaten er billig, ikke noe kvalitet, nei. Ville ha lakket den flere strøk, med sterk lakk, i så fall. Derfor lurte jeg på om det var en usedvanlig glup tanke :-) Men ser så absolutt for meg stripene! :-) Takk for svar! 0 Siter
Gemini Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Ho-ho;-) Ja, jeg vet du har nok helt sikkert rett.... Men Laminaten er billig, ikke noe kvalitet, nei. Ville ha lakket den flere strøk, med sterk lakk, i så fall. Derfor lurte jeg på om det var en usedvanlig glup tanke :-) Men ser så absolutt for meg stripene! :-) Takk for svar! Litt for sent for dere nå, men kjøkken, stue, gang og andre rom med mye aktivitet og dermed slitasje bør man koste på litt dyrere laminat. Vi har billig-laminat på soverom og loftstue, men dyrere i stua og på kjøkkenet. I loftstua har vi allerede fått se at det kanskje burde vært dyrere laminat der også... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Ho-ho;-) Ja, jeg vet du har nok helt sikkert rett.... Men Laminaten er billig, ikke noe kvalitet, nei. Ville ha lakket den flere strøk, med sterk lakk, i så fall. Derfor lurte jeg på om det var en usedvanlig glup tanke :-) Men ser så absolutt for meg stripene! :-) Takk for svar! Det er neppe noen glup tanke med billig laminat på et bruksrom som kjøkken uansett. Men fremdeles tror jeg dere gjør vondt verre med å lakkere. Voks heller gulvet jevnlig, det vil antakeligvis hjelpe på. Men skaden er jo allerede skjedd med billig laminat. ;-) 0 Siter
hidi Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Det er neppe noen glup tanke med billig laminat på et bruksrom som kjøkken uansett. Men fremdeles tror jeg dere gjør vondt verre med å lakkere. Voks heller gulvet jevnlig, det vil antakeligvis hjelpe på. Men skaden er jo allerede skjedd med billig laminat. ;-) Har billig laminat på kjøkkenet, og er veldig fornøyd. Hadde ikke råd til det mer eksklusive... *lol* 0 Siter
Baby Lemonade Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 "Det er god slitestyrke på laminatgulv, men det kan verken slipes eller behandles på noen av de måtene som et ekte tregulv kan." Regner med lakkering kommer under behandling av tregulv, men jeg har egentlig ikke peiling. http://tinyurl.com/yblg9a 0 Siter
fargeklatten Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Du må ikke lakke laminat! Det vil flasse etter kort tid. Fordi det ikke kan mattpusses før du skal lakke. 0 Siter
bouenas Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Skrevet 30. desember 2006 Det er neppe noen glup tanke med billig laminat på et bruksrom som kjøkken uansett. Men fremdeles tror jeg dere gjør vondt verre med å lakkere. Voks heller gulvet jevnlig, det vil antakeligvis hjelpe på. Men skaden er jo allerede skjedd med billig laminat. ;-) Hvilken voks tenker du da på? 0 Siter
bouenas Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Skrevet 30. desember 2006 Har billig laminat på kjøkkenet, og er veldig fornøyd. Hadde ikke råd til det mer eksklusive... *lol* Samme her.... ;-) 0 Siter
bouenas Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Skrevet 30. desember 2006 Du må ikke lakke laminat! Det vil flasse etter kort tid. Fordi det ikke kan mattpusses før du skal lakke. Tar hintet;-) Skal ikke lakkere det. Takk for svar!:-) 0 Siter
bouenas Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Skrevet 30. desember 2006 "Det er god slitestyrke på laminatgulv, men det kan verken slipes eller behandles på noen av de måtene som et ekte tregulv kan." Regner med lakkering kommer under behandling av tregulv, men jeg har egentlig ikke peiling. http://tinyurl.com/yblg9a Takker så mye for svar, og fin link! :-) 0 Siter
bouenas Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Skrevet 30. desember 2006 Litt for sent for dere nå, men kjøkken, stue, gang og andre rom med mye aktivitet og dermed slitasje bør man koste på litt dyrere laminat. Vi har billig-laminat på soverom og loftstue, men dyrere i stua og på kjøkkenet. I loftstua har vi allerede fått se at det kanskje burde vært dyrere laminat der også... Så enig, så enig, ser også allerede at vi burde ha spandert dyrere laminat, striper allerede! Takk for svar! :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 31. desember 2006 Skrevet 31. desember 2006 Hvilken voks tenker du da på? Vett'a søren hva den heter, men laminatgulvet vårt er i alle fall vokset med et eller annet. De vet det sikkert der du kjøper laminat. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.