Gå til innhold

"Noen ganger" er det best å handle litt dyrere :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først må jeg si at jeg er svært glad i butikker som Nille, Europris, Elkjøp (for prisenes skyld) og Clas Ohlsson.

Mye ting til rimelig pris.

Rett før jul her så kom det frem at ene poden ønsket å begynne å spille gitar så derfor ønsket han seg el.gitar.

Jeg er av den mening at musikk er en berikelse i livet så da var det "en selvfølge" for meg å prøve å få tak i en el.gitar da.

Har litt lite greie på sånt og da jeg fant ei pakke på Europris med gitar, rem, veske, 10 w.forsterker oa. til kr. 1300.- så tenkte jeg at dette må da være en super start.

Poden ble fornøyd han og vi monterte hele greiene.

Strengene var pjongete, men de kunne vi vel stemme. Det suste og knaket i forsterkeren, men det skulle kanskje være sånn?

Poden fikk besøk av en kamerat som skulle hjelpe til med stemmingen av instrumetet med det resultat at ene strengen røk.

Det var dårlig kontakt i forsterkeren for så fort vi leet på ledningene så spraket det og ulte (kjenner det igjen fra eldre anlegg i gamle dager)

Så jeg fant ut at dette nok ikke var noe kvalitet å snakke om og tok den tilbake til butikken og fikk igjen pengene.

Dro så nedover til nærmeste "storby" og fant en instrumentbutikk.

Der hadde de også slike pakker, men bedyret at dette var bra saker, det var den pakken som var kommet best ut i diverse tester etc.

De hadde dessuten eget verksted hvor alt ble tatt godt i mot ved minste feil.

Jeg ba ham sjekke gitaren og jeg skal si det var svong over sakene.

Gitaren havnet på verkstedet i andre etasje, der satt en skikkelig rokka fyr og han slo og vrei over alt på gitaren, skrudde den opp, skiftet et par små metallbiter.

Ble også anbefalt en "mellomdings" mellom gitar og forsterker, som skulle gi rytmer og mye bedre lyd.

Tok med den og betalte 1400.- mer enn hva jeg hadde gitt for den første gitaren.

Men jammen var det kvalitetsforskjell her. Fra hvordan gitar var pakket inn, til og med selen var av helt annen kvalitet.

Vi plugget inn alt når vi kom hjem og forsterker synes av svært bedre kvalitet.

De hadde stemt instrumentet for oss og den første pjongen var helt nydelig å høre på i forhold.

Skikkelig lyd, haka til poden datt ned på knea :) Og mor frydet seg stort over levenet :D

Så det kan være en virkelig stor forskjell på rimelig og rimelig. I dette tilfellet så var det en verden forskjell både på utstyr, kvalitet og service fra 1300.- til 2700.- kr.

Og pengene var virkelig verdt det. Heller litt dyrer og stor glede enn billigere og liten glede.

Spillebok ble også kjøpt inn så nå går mor og venter stort på å høre mer el.gitar jalle i veggene her.

Ahhhh, det er flott å være tenåringsforelder :D

Gjest også hobbymusiker
Skrevet

Det lønner seg alltid å kjøpe musikkinstrumenter i instrumentforretninger. Proff betjening med god kunnskap om instrumenter er et must når man skal ha et godt instrument! Dessuten får man mye mer igjen for å kjøpe kvalitet fremfor noe billig dritt. Et skikkelig instrument gir mer musikkglede og gjør at det er morsommere å spille. Og at det låter bra har mye å si for en nybegynner.

Skrevet

Det lønner seg alltid å kjøpe musikkinstrumenter i instrumentforretninger. Proff betjening med god kunnskap om instrumenter er et must når man skal ha et godt instrument! Dessuten får man mye mer igjen for å kjøpe kvalitet fremfor noe billig dritt. Et skikkelig instrument gir mer musikkglede og gjør at det er morsommere å spille. Og at det låter bra har mye å si for en nybegynner.

Du har helt rett. Lyden var ekstremt bra fra den ene til den andre. Og jeg er helt enig i at spillegleden må bli meget forsterket med et bra instrument.

Derfor jeg var kjapp på å bytte. Og poden virket veldig, veldig fornøyd.

*håper poden våkner snart og har masse spillelyst*

:D

Gjest kvitsymra
Skrevet

Gleder meg, allerede! :c)

Det var skikkelig kos å lese innlegget ditt, rock'n'roll mama!

Skrevet

Gleder meg, allerede! :c)

Det var skikkelig kos å lese innlegget ditt, rock'n'roll mama!

Tusen takk :D

Er superflott å være tenåringsforelder synes jeg.

Bassdur i veggene fra anlegget og nå elgitarjammer fra gulv til tak, hærlig, det vitner om liv i ståva det.

Er nok noe av det stolteste morsemnet i mils omkrets føler jeg noen ganger.

Og sønner.....det er toppers det :D

Skrevet

Tusen takk :D

Er superflott å være tenåringsforelder synes jeg.

Bassdur i veggene fra anlegget og nå elgitarjammer fra gulv til tak, hærlig, det vitner om liv i ståva det.

Er nok noe av det stolteste morsemnet i mils omkrets føler jeg noen ganger.

Og sønner.....det er toppers det :D

Her er det også liv i hele huset.

De siste årene har sønnen ønsket seg musikk utstyr til jul å det har han fått.

Han har nå et overfylt rom med:

Trommesett(slagverk)

elgitar

Forsterker

Mikser

Djtech anlegg (årets gave)

Keyboard

Discolys i alle fasonger og farger.

scene har vi laget selv.

bærbar pc som han tar musikken fra ++ mye mere.

Nå går det ikke mere apparater inn på det rommet + at vi ikke tør ha flere strømkilder, det flyter over av skjøteledninger:)

Gøy at de har noe å holde på med da hehe;)

Skrevet

Her er det også liv i hele huset.

De siste årene har sønnen ønsket seg musikk utstyr til jul å det har han fått.

Han har nå et overfylt rom med:

Trommesett(slagverk)

elgitar

Forsterker

Mikser

Djtech anlegg (årets gave)

Keyboard

Discolys i alle fasonger og farger.

scene har vi laget selv.

bærbar pc som han tar musikken fra ++ mye mere.

Nå går det ikke mere apparater inn på det rommet + at vi ikke tør ha flere strømkilder, det flyter over av skjøteledninger:)

Gøy at de har noe å holde på med da hehe;)

Det er da en strøken hobby :D

Er kun en positiv ting å si om min far, han hadde foresten horn i panna, og det er at han var en strøken musiker.

Spilte alt av instrumenter.

Håper de genene har gått videre i rekka, musikk er gøy.

Med slik en avansert pode i hus så kan du sikkert anbefale oss et program til pc da som er dugelig til innspilling og jonglering med musikken?

*håper*

:)

Skrevet

Det er da en strøken hobby :D

Er kun en positiv ting å si om min far, han hadde foresten horn i panna, og det er at han var en strøken musiker.

Spilte alt av instrumenter.

Håper de genene har gått videre i rekka, musikk er gøy.

Med slik en avansert pode i hus så kan du sikkert anbefale oss et program til pc da som er dugelig til innspilling og jonglering med musikken?

*håper*

:)

Hehe!

Desverre så vet vi ikke om noe program på pc.:(

Håper dere finner noe etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...