Gå til innhold

Har lyst å sende en mail til kollega om jobbtips. Hemmelig...

Anbefalte innlegg

Gjest jajaj...
Skrevet

Har en kollega som ønsker søke nye jobber. HELDIGVIS!! Jeg syns hun er en pest og en plage.

Nå har jeg sett en slik stilligsannonse hun bare sitter og venter på. Og for å sikre meg at hun ser den, har jeg tenkt sende den til henne anonymt...

Men hvordan? Den ligger på finn.no, og det er jo bare å sende linken. Skal jeg opprtte en ny mailkonto og så sende den? Kan hun finne på å spore denne nye mailen?

Gjest jajaj...
Skrevet

Print ut annonsen og legg i hylla hennes.

Blir for lett å forstå hvem som har lagt den der. Vi er kun noen få på et lite kontor. Men takk for tips.

Skrevet

Siden du vet at det er en slik stilling hun sitter og venter på er det vel fordi hun har sagt at hun er på leting etter ny jobb? Da er det jo bare å printe den ut og gi den til henne og si "jeg tenkte på deg da jeg så denne her". Det enkleste er ofte det beste.

Skrevet

Siden du vet at det er en slik stilling hun sitter og venter på er det vel fordi hun har sagt at hun er på leting etter ny jobb? Da er det jo bare å printe den ut og gi den til henne og si "jeg tenkte på deg da jeg så denne her". Det enkleste er ofte det beste.

Hun har ikke sagt det til meg direkte , men til to andre. Kun et rykte, sånn sett, men tror så absolutt det stemmer. Det beste er å sende på mail tror jeg.

Skrevet

Hun har ikke sagt det til meg direkte , men til to andre. Kun et rykte, sånn sett, men tror så absolutt det stemmer. Det beste er å sende på mail tror jeg.

Du kan jo like gjerne si "Jeg hørte du var på jakt etter ny jobb, og jeg tenkte på deg da jeg så denne annonsen."

Med tanke på at dere jobber på et lite kontor, så er det vel ikke akkurat unormalt at folk snakker sammen, om bl.a. kollegaer som vurderer å bytte jobb osv.

Skrevet

Er ikke de send linken-sakene på finn slik at du bare behøver å skrive inn noe som ser ut som en adresse da, uten at den faktisk eksisterer? [email protected] liksom? Var slik tidligere i hvert fall.

Gjest jeppsann
Skrevet

Du kan jo like gjerne si "Jeg hørte du var på jakt etter ny jobb, og jeg tenkte på deg da jeg så denne annonsen."

Med tanke på at dere jobber på et lite kontor, så er det vel ikke akkurat unormalt at folk snakker sammen, om bl.a. kollegaer som vurderer å bytte jobb osv.

Nå sier jo trådstarter at hun heller vil sende en anonym mail, så da er det kanskje like greit å ikke kverulere på det :)

Tror kanskje jeg også hadde sendt en mail ;)

Skrevet

Nå sier jo trådstarter at hun heller vil sende en anonym mail, så da er det kanskje like greit å ikke kverulere på det :)

Tror kanskje jeg også hadde sendt en mail ;)

Vel trådstartere blir av og til motsagt, så enkelt er det. Vil man ikke ha andres mening, så får man la være å spørre ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg synes det høres litt dumt ut å sende den til henne fra fake mailadresse. Selv ville jeg blitt meget skeptisk om jeg fikk se en annonse på den måten. Ville antakelig syntes det var veldig ekkelt, og kanskje til og med latt være å se nærmere på den.

Om du absolutt har bestemt deg for å gjøre det, så kan du jo opprette en ny epostkonto, hvor du ikke skriver navnet ditt noe sted. Men jeg synes som sagt det høres ut som en dårlig løsning.

Jeg ville heller ha gjort som noen andre i tråden sier, "jeg hører rykter om at du tenker å søke på ny jobb, og jeg tenkte på deg da jeg så denne annonsen".

Skrevet

La den bli liggende på printeren.... Øverst i bunken hele tiden!!

Skrevet

La den bli liggende på printeren.... Øverst i bunken hele tiden!!

Ja det var faktisk lurt!

Eller heng den opp anonym på oppslagstavlen hos dere, eller la den ligge på pauserommet.

Jeg ville også blitt svært skeptisk til en anonym mail.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...