Gå til innhold

Hva er det beste slankekurset?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det beste er det du ikke går på.

Slankekurs vil aldri fungere. Det er kun endring av livsstil som vil fungere.

Men det er jo det disse slankekursene hjelper deg med - å legge om livsstilen.

Har en venninne som har gått Grete Roede nylig og er veldig fornøyd med det. Hun har fått hjelp til å legge om livsstilen til noe hun kan leve med, og gått ned 15 kg hittil.

Annonse

Grete Roede hadde jeg droppa!

Atkins tror jeg kan være bra, i og med at jeg tror de legger vekt på endring av livsstil?

Du vet at det ikke hjelper å slanke seg og deretter leve som før? Du må finne et kurs som kan lære deg å endre livsstilen, kun da blir du varig slank!

Lykke til :-)

Har gått på Grete Roede, Grete larsen, Libra og et til. Sistnevnte likte jeg best. Har glemt navnet, men om det eksisterer, har det et annet navn i dag. Felles for aalle var at var at kostlisten var lett og følge og jeg gikk ned mange kg. Så kom kiloene på igjen...

Har ikke prøvd Lindberg-kurs; finnes vel ikke her i distriktet-

Men det er jo det disse slankekursene hjelper deg med - å legge om livsstilen.

Har en venninne som har gått Grete Roede nylig og er veldig fornøyd med det. Hun har fått hjelp til å legge om livsstilen til noe hun kan leve med, og gått ned 15 kg hittil.

Så nå kan hun bare slutte på Grete Roede-kurset og leve videre slik hun har lært på kurset?

Venninna mi har gått på flere Grete Roede-kurs og har alltid gått ned mange kilo. Når kursene er over, går hun opp til mer enn det hun veide før hun begynte. Er helt klart hennes egen feil, men hvem kan klare å leve på såkalte "kosemerker" og telling av kalorier. Det hadde iallefall ikke jeg fiksa...

Så nå kan hun bare slutte på Grete Roede-kurset og leve videre slik hun har lært på kurset?

Venninna mi har gått på flere Grete Roede-kurs og har alltid gått ned mange kilo. Når kursene er over, går hun opp til mer enn det hun veide før hun begynte. Er helt klart hennes egen feil, men hvem kan klare å leve på såkalte "kosemerker" og telling av kalorier. Det hadde iallefall ikke jeg fiksa...

Det fungerer for henne, i alle fall. Men det er klart det krever egeninnsats også.

Det fungerer for henne, i alle fall. Men det er klart det krever egeninnsats også.

Okei, jeg ser for meg at man må ha mye viljestyrke for å kunne leve sånn i flere tiår... Det aller viktigste er jo uansett at man finner den metoden som funker best for en selv :-)

Annonse

mmm..er det der man ikke kan spise karbo og sånn?

Det er karbo i alt man spiser - dette går ut på å kutte ut de 'raffinerte' karboene ;-)

Type Fedon.

Veldig interessant, og veldig fornuftig. Du kan aldri slanke deg syk på dette, da kroppen får det han skal ha av næring :-)

Gjest ikke på slanker nå lenger

Altså, hvis du har en smule disiplin og er mye på nett, ville jeg anbefalt at du meldte deg inn i Vektklubben på VG.

Det er rimelig og lett å følge.

Jeg tok av 10 kg i løpet av 3 mnd medlemskap og nå nesten 1,5 år etter, har jeg kun gått opp 1 kilo.

Da hadde jeg holdt på i flere år tidligere og prøvd flere forskjellige kurer uten resultater.

Jeg startet forsiktig. Begynte å legge inn alt jeg spiste, programmet regner ut kaloriene automatisk, og du har en "kake" som viser forholdet mellom fett, karbo og protein.

Så justerte jeg dette gradvis, til kaka ble lik det som var ideelt. Jeg fulgte ikke oppskriftene og menyene der inne, det er valgfritt.

Oppskriftene justerer seg etter hvor mange porsjoner du skal lage (f.eks til hele familien).

I tillegg kan du legge inne egne oppskrifter og programmet regner ut kaloriene for deg.

de fleste matvarene ligger også inne, så det er ganske enkelt.

Det er også et eget forum der du kan skrive innlegg og holde kontakten med andre som slanker seg.

All trening kan du også legge inn, og du kan også få satt opp eget treningsprogram.

Får du lyst på noe godt, kan du gå inn og se hvor mange kalorier dette blir, og evt. velge å avstå eller spise om du ikke overskrider "dagskvoten" din.

Jeg opplevde ikke sult, ble ganske bevisst på hvor mye jeg kunne spise av hver enkelt ting og synes ikke det var spesielt vanskelig.

Og jeg er en person med lite viljestyrke når det gjelder slikt, og store problemer med å avstå fra sjokolade og brus.

Men etter å ha endret kostholdet, så forsvant også det intense søtsuget.

Det koster 599 for et helt år, det er ikke mye i forhold til hva du får igjen for det.

For meg ble det en slags intern konkurranse, hvor jeg ble litt opphengt i å trene bort kalorier, for så å unne meg noe godt i helgen.

Er fornøyd nå idag, og har lært mye av det og vet når jeg har spist FOR mye, slik at jeg passer på å justere meg litt for å unngå vektøkning.

Hmm, ble langt dette!

Ønsker deg uansett lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...