Gå til innhold

Når søsken får barn og juleferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde satt barnet inn på sengen og sagt at -i dag og resten av jula så har jeg ferie! Ta deg en tur til venner og føl friheten du fortjener. Du har vært mer enn god mot din nevø.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• Mista nikket

3

• Osiris

2

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er faktisk ikke tull. Jeg har sagt nei til morgonen de siste 3 dagene, så da har min mor tatt han kl 7 og jeg overtatt kl 10. Jeg har sagt nei, men det varer i 10 min før hun legger ut om hvor egoistisk jeg er som ikke unner henner å slappe av. Da gir jeg meg for jeg orker ikke høre på det maset hele dagen.

".....før hun legger ut om hvor egoistisk jeg er som ikke unner henner å slappe av."

Det er da du forteller henne at du er så priviligert fordi du ikke har barn at du faktisk kan tillate deg å være egoistisk. Den egoismen vil du nyte til fulle så lenge du kan.

Så kan du jo få med at studenter faktisk også liker å ha ferie når de har anledning, men at din idé om hva ferie er ikke innebærer at du skal passe nevøen din klokka 7 om morgenen i hele jula.

Skrevet

Du har rett, men det blir en hard kamp. Heldigvis reiser jeg tidlig mandag siden skolen begynner tirsdag.

Tror jeg stikker ut til en vennine nå i kveld så får hun være alene hjemme med han istedet for. Min mor er flinkere til å si nei enn meg, men jeg får bare prøve å være konsekvent. Søsteren min har alltid vært en person som tror verden snurrer rundt henne. Jeg får aldri noe tilbake fra henne uansett hva hun får meg til å gjøre. Slitsomt!

Det ser ut som hun trenger litt oppdragelse, ja! Ser lengre nede her at hun er over 30 år. Det første som slo meg var at hun neppe var over 18-19 ;-)

Jeg tror du bare må lære å si fra. Si fra at du ikke finner deg i denslags oppførsel fra hennes side og at du gjerne passer tantebarnet dersom det passer deg (og hun har spurt på forhånd).

Skrevet

Når min bror og samboer er hjemme hos mor mi, tar gamle mor seg av alle ungene hver morgen. Foreldrene deres sover til middag!

Ikke rart hun nå sier at hun orker ikke å ha besøk av hele familien igjen; hun har tross alt passert 80, og synes det er mye mas med småbarn.

Det er helt utrolig!!!

*målløs*

Skrevet

Jeg beklager overfor deg, og særlig overfor solsikkefrø for min særdeles usmakelige spøk under her.

*Legger meg flat for all kritikk*

Skrevet

Jeg beklager overfor deg, og særlig overfor solsikkefrø for min særdeles usmakelige spøk under her.

*Legger meg flat for all kritikk*

Flink jente :-)

Gjest Hyllebæra
Skrevet

Kl 16 spiste vi middag og da fikk jeg beskjed om hva jeg somlet med fordi jeg skulle sette meg ned i gulvet å leke med babyen slik hun fikk se på hopprenn. Jeg nektet å sa hun fikk ta ansvar for sin egen unge og at nå hadde jeg ferie. Da slengte hun babyen hylgrinende ned i gulvet og forlot huset. Jeg ble derfor sittende fra 16-19 med alene babyen. Da kom min far så nå ha han fått ny bleie, kveldsgrøt og puttet i seng. Hvor min søster er har jeg ikke aning om.

Hun er en veldig god mor til vanlig og er svært høyt utdannet innen helsevesenet, det er bare denne forstillingen om at når hun er hos familien så skal hun ha fri og vi ta ansvar.

I morgen skal foreldrene mine jobbe, så planen er å nekte å stå op når hun banker på døra. Så får jeg se hvordan det går.

Skrevet

Kl 16 spiste vi middag og da fikk jeg beskjed om hva jeg somlet med fordi jeg skulle sette meg ned i gulvet å leke med babyen slik hun fikk se på hopprenn. Jeg nektet å sa hun fikk ta ansvar for sin egen unge og at nå hadde jeg ferie. Da slengte hun babyen hylgrinende ned i gulvet og forlot huset. Jeg ble derfor sittende fra 16-19 med alene babyen. Da kom min far så nå ha han fått ny bleie, kveldsgrøt og puttet i seng. Hvor min søster er har jeg ikke aning om.

Hun er en veldig god mor til vanlig og er svært høyt utdannet innen helsevesenet, det er bare denne forstillingen om at når hun er hos familien så skal hun ha fri og vi ta ansvar.

I morgen skal foreldrene mine jobbe, så planen er å nekte å stå op når hun banker på døra. Så får jeg se hvordan det går.

Den søstra di må dere bare sette på plass.

Skrevet

Tydelig at høy utdannelse ikke har noe å si for omsorgsevnen. Sitter her å er sjokkert over søstra di sin oppførsel. Er hun alenemor? Lurer på hvordan hun er i hverdagen med barnet når ingen er tilstede.

Skrevet

"Da slengte hun babyen hylgrinende ned i gulvet..."

Håper inderlig at dette var svært overdrevet.

Gjest Hyllebæra
Skrevet

Tydelig at høy utdannelse ikke har noe å si for omsorgsevnen. Sitter her å er sjokkert over søstra di sin oppførsel. Er hun alenemor? Lurer på hvordan hun er i hverdagen med barnet når ingen er tilstede.

Hun er ikke alenemor, men faren er bortreist på jobb i en måned av gangen.

Hun er virkelig en god mor, det er bare at hun har et litt merkelig syn på bruken av familie. Tror ikke hun behandler pasientene sine på en dårligere måte enn andre leger for hun har omsorgsevne, bare hun ikke helt ser hva hun får oss til å gjøre.

Gjest Hyllebæra
Skrevet

"Da slengte hun babyen hylgrinende ned i gulvet..."

Håper inderlig at dette var svært overdrevet.

Babyen hylskrek, hun satte han fra seg ned i hulvet også gikk hun derifra. Slengte var kanskje ikke ordet for hun satte han ikke så hardt ned at han fikk vondt.

Skrevet

7 mnd og ikke tålmodighet til å ligge på magen?

*dypt og inderlig sjokkert*

Da burde din eneste oppgave fra nå og ut ferien være å trene på at han ligger på magen. Etter du har sovet til klokken 11 i morgen selvsagt.

Ærlig talt, jeg ble virkelig sjokkert altså. Det opplegget der kan føre til store ryggproblemer hele resten av livet... og helseutdannet? :o

Skrevet

Du kan si til henne at ferie fra sitt barn får hun sannsynligvis når barnet har fyllt 18 år.

Gjest Hyllebæra
Skrevet

7 mnd og ikke tålmodighet til å ligge på magen?

*dypt og inderlig sjokkert*

Da burde din eneste oppgave fra nå og ut ferien være å trene på at han ligger på magen. Etter du har sovet til klokken 11 i morgen selvsagt.

Ærlig talt, jeg ble virkelig sjokkert altså. Det opplegget der kan føre til store ryggproblemer hele resten av livet... og helseutdannet? :o

Er det så alvorlig? Det viste jeg ikke.

Han har virkelig ikke tolmodighet til å ligge på magen uten å bli aktivisert. Da skriker han, men 5-10 min i ganger kan av og til gå viss jeg sender ball til han eller noe slikt. Aller helst vil han opp å stå eller hoppe, men det er ikke så bra for ryggen så han sitter egentlig mest.

Skrevet

Jeg ville gitt klar beskjed nå i kveld (når hun er tilbake) mens også dine foreldre er der, om at du ikke skal passe småtten i morgen. Du kan gi hjelp en time midt på dagen om du selv vil? Dine foreldre bør også se hva din søster gjør, å lære henne å ta ansvar. Hun høres ut som en 15åring spør du meg.....

Skrevet

Er det så alvorlig? Det viste jeg ikke.

Han har virkelig ikke tolmodighet til å ligge på magen uten å bli aktivisert. Da skriker han, men 5-10 min i ganger kan av og til gå viss jeg sender ball til han eller noe slikt. Aller helst vil han opp å stå eller hoppe, men det er ikke så bra for ryggen så han sitter egentlig mest.

Barn skal ikke sitte før de klarer å sette seg opp selv. Går ut fra han ikke klarer det siden han må ha støtte.

Jeg syns dette er alvorlig. Fysioterapeuter er veldig enig med meg. (Det var stort avisoppslag her i byen da jenta mi var baby, de mente over halvparten av ungene de hjalp med ryggproblemer kunne vært unngått om de hadde ligget mer på magen som baby.)

Babyer bør tilbringe halvparten av våken-tida si liggende på magen.

Gjest Hyllebæra
Skrevet

Barn skal ikke sitte før de klarer å sette seg opp selv. Går ut fra han ikke klarer det siden han må ha støtte.

Jeg syns dette er alvorlig. Fysioterapeuter er veldig enig med meg. (Det var stort avisoppslag her i byen da jenta mi var baby, de mente over halvparten av ungene de hjalp med ryggproblemer kunne vært unngått om de hadde ligget mer på magen som baby.)

Babyer bør tilbringe halvparten av våken-tida si liggende på magen.

Han klarer å sette seg opp selv. Ikke hele tiden, men han har gjordt det noen ganger. Han sitter ikke stødig likevel for han tipper sidelengs og bakover av og til.

Skal forslå magetrening for søstra mi, så får jeg trille litt ball med han i morgen på magen.

Skrevet

Jeg har lest alle innleggene her og må si jeg er dypt sjokkert... At en godt voksen, legeutdannet søster skal oppføre seg sånn mot sin familie - og sitt eget barn..!

Jeg vet knapt hva jeg skal skrive, men selv hadde jeg glatt ofret husfreden for å fortelle henne akkurat hva jeg mente om bruken av deg som barnevakt. En slik søster ville jeg ikke strøket med hårene.

Kanskje du skal forlange betaling?

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg har lest hele tråden, og håper inderlig at dette er oppspinn fra ende til annen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...