Gå til innhold

Kjæledyr på årets siste dag.

Anbefalte innlegg

monique1365380367
Skrevet

Hva gjør dere med dem, for og hjelpe dem når de blir redd alle smellene fra rakettene osv?

Skrevet

Fått beroligende fra veterinæren til hunden min. Det verste er at folk skyter opp raketter flere dager både før og etter nyttårsaften.

Skrevet

Spekulerer fælt på om Kaniner reagerer på smellene?

Her smeller det daglig mellom kl 15 og 2 på natta. er møkklei av fyrverkeri før det begynner.

Vil gjerne at det blir lagt ned forbud mot å selge fyrverkeri flere dager før det skal brukes.

Skrevet

Ikke noe her i huset for ingen av dem er skuddredde.

For de som lider skikkelig vil jeg anbefale en kjapp tlf. til dyrlegen hvor det er noen dråper å få til dyret som doper det såpass ned at en nyttårsaften kan foregå i tidvis søvn og sløvhet og derfor er gjennomførbar.

For de som ikke gjør dette er jo å holde seg ved dyrene, lukke igjen alt av dører og vinduer, trøste og roe så godt man kan.

Skrevet

Tar inn hestene tidlig, holder katten inne og doper hunden ned. Da går det bra.

Men nyttårsaften er ikke dyras dag, nei.

Skrevet

Spekulerer fælt på om Kaniner reagerer på smellene?

Her smeller det daglig mellom kl 15 og 2 på natta. er møkklei av fyrverkeri før det begynner.

Vil gjerne at det blir lagt ned forbud mot å selge fyrverkeri flere dager før det skal brukes.

Den forrige kaninen jeg hadde reagerte på smellene. Hun gjemte seg i "huset sitt" hele kvelden og natta, og hadde store redde øyne. Måtte sette buret i et mørkt rom i kjelleren på baksiden av huset så hørtes ikke lydene så godt.

Skrevet

To av mine katter løper til skogs og gjemmer seg mens de siste to foretrekker å være inne.

De løper ikke hysterisk rundt, men finner seg en grei plass, hvor de føler seg trygge.

Har chinchilla også, men de reagerer ikke i det hele tatt...

Skrevet

Etter at jeg måtte ta livet av min følgesvenn gjennom 14 år tidligere i år, blir det rart å ikke ha han stående livredd ved siden av meg. Hunden min var livredd for raketter, men jeg brukte motstøy som et våpen. Trakk for gardinene og satte musikken høyt på. Det hjalp godt.

Skrevet

Ikke noe her i huset for ingen av dem er skuddredde.

For de som lider skikkelig vil jeg anbefale en kjapp tlf. til dyrlegen hvor det er noen dråper å få til dyret som doper det såpass ned at en nyttårsaften kan foregå i tidvis søvn og sløvhet og derfor er gjennomførbar.

For de som ikke gjør dette er jo å holde seg ved dyrene, lukke igjen alt av dører og vinduer, trøste og roe så godt man kan.

Dette med å trøste er jeg uenig i.

Man skal ikke trøste og kose, det gjør hunden bare mer engstelig, for de får da en bekreftelse på at det som skjer er farlig.

Vær avslappet, overhør rakettene og skru opp lyden på TV'n!

Gjest kokt torsk
Skrevet

Katter jeg har hatt før om årene har jeg pleid å gi kokt torsk til sånn litt utpå kvelden. Da sovnet de som regel veldig godt og sov seg gjennom bråket.

Han jeg har nå bryr seg heldigvis ikke så mye om smellene. Uansett pleier jeg å holde ham inne på kvelden til det verste av bråket har gitt seg. Han liker heller ikke fisk, så det hadde vært vanskelig å "dope" ham med kokt torsk.

Gjest far i huset
Skrevet

Jeg har alltid pleid å ta oppvasken mens familien og gjestene er ute og ser på rakettene. På kjøkkenet,med gardinene trukket for og høy musikk på, har hunden slappet av i kurven sin.

Problemet er alle som skal sette opp raketter tidligere på kvelden eller første nyttårsdag..

Skrevet

Pondus blir ute som vanlig. Vi bor borte fra byen og her skytes det lite raketter. Vi er bedt bort, men lar nok pys få komme inn når vi kommer hjem.

Skrevet

Hørte i dag at det gikk an å få kjøpt video eller cd med raketter, som man så kunne spille litt innimellom, først med lav lyd så litt høyere og høyere... sånn at de er vant til det og ikke blir redde på nyttårsaften.

laguna1365380434
Skrevet

Ikke så mye, desverre..:-I Jeg gir kattene mine god mat, og trøster dem MASSE når jeg kommer hjem..Jeg vet de blir litt oppskjørtet og skremte, men det er ikke så mye jeg får gjort..Bortsett fra og kose og trøste.

Jeg synes det ville være å ta det langt å måtte holde meg hjemme hele kvelden.

:-)

Skrevet

Vår springer kjempeivrig rundt og tror det er tid for rypejakt hun! Smell er kult!

Skrevet

Hørte i dag at det gikk an å få kjøpt video eller cd med raketter, som man så kunne spille litt innimellom, først med lav lyd så litt høyere og høyere... sånn at de er vant til det og ikke blir redde på nyttårsaften.

"Sounds Scary", CD med "skumle lyder", brukes som et treningsopplegg. Bør begynne treningen leeenge før nyttårsaften, noe å tenke på så smått utpå vårparten. Mange veterinærer har denne til salgs. Hvis dyret er svært engstelig kan det kombineres med medikamenter under treningsperioden.

Skrevet

Også kan man bruke DAP (til hunder) og Feliway (til katter) som diffusere man setter i stikkontakten, som avgir et feromon som kan hjelpe dyret til å slappe av. Dette er feromoner (luktstoffer) som hunder og katter skiller ut når de er rolige og glade og har det bra, og når en engstelig hund eller katt lukter dette stoffet kan det hjelpe dem til å slappe litt av, fordi de tror det er andre dyr i nærheten som ikke syns det er noe skummelt, og som har det bra og er fornøyd.

Skrevet

Den forrige kaninen jeg hadde reagerte på smellene. Hun gjemte seg i "huset sitt" hele kvelden og natta, og hadde store redde øyne. Måtte sette buret i et mørkt rom i kjelleren på baksiden av huset så hørtes ikke lydene så godt.

Kan det hjelpe at vi setter inn en radio til ham?

Han kommer til å være helt alene i en mørk dukkestue.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...