Gå til innhold

FU: Kjøper du raketter til dine barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har det vært en gjeng med barn i alderen 12-16 år som har avfyrt en mengde raketter de siste dagene.

Rakettene blir absolutt ikke håndtert forsvarsmessig for å si det sånn.

Raketter blir satt fast på bakken og de blir avfyrt fra hendene.

Jeg er sjokkert!

Gir du raketter til dine barn og vet du hvordan de håndterer di?

Skrevet

Nå er mine unger litt for små til slike aktiviteter uansett, men aldri i livet om de får lov til det når de blir større. Jeg har kjøpt stjerneskudd, og det synes jeg er nok.

Fyrverkeri er nesten like dumt som å betale pengene i bøter. Man kan like godt se på naboens fyrverkeri - og det er gratis!

Skrevet

Tviler på at mange barn får raketter fra foreldrene. Enten rapper de dem, de får kjøpt selv eller de får eldre venner/søsken til å kjøpe for seg.

Skrevet

Har aldri kjøpt en rakett i mitt liv, men synes det er vakkert å se på.

Kjøpe til barn? Aldri.

Skrevet

Jeg kjøper stjernerab og tanks til dem. Raketter er det far i huset som fyrer avgårde. Barn burde absolutt ikke få tak i sånt. Håper virkelig både stort og smått unngår skader i år....

Skrevet

I Norge må man være 16 år for å kjøpe fyrstikk. Det er ikke lov å kjøpe fyrverkeri til barn. Og da mener jeg i den forstand at man overlater barna til å bruke det alene. Men syns det er viktig og riktig at de får være med på sitt vis - med stjerneskudd og enkle remedier, og under oppsyn av fornuftige voksne.

Skrevet

Jeg har kjøpt stjerneskudd i dag jeg. Kosta under 2 kr for en pakke på Europris.

Skrevet

Jeg har kjøpt stjerneskudd i dag jeg. Kosta under 2 kr for en pakke på Europris.

Vi har brukt hele 50,- på fyrverkeri i år.

Skrevet

Nei, men vi kjøper inn litt siden vi bor litt "avsides" til og derfor må stå litt for morroa selv :)

Far i huset skyter opp rakettene mens vi andre står på trygg avstand.

Har kjøpt noen tanks og småtterier også i år som jeg tenkte de skulle få fyre opp.

Da har de briller på og vi er selvsakt også der.

Men Lurveline, hadde du virkelig trodd noen DOLforeldre skulle innrømme å gjøre det om så var tilfelle ;)

Skrevet

Nei, men vi kjøper inn litt siden vi bor litt "avsides" til og derfor må stå litt for morroa selv :)

Far i huset skyter opp rakettene mens vi andre står på trygg avstand.

Har kjøpt noen tanks og småtterier også i år som jeg tenkte de skulle få fyre opp.

Da har de briller på og vi er selvsakt også der.

Men Lurveline, hadde du virkelig trodd noen DOLforeldre skulle innrømme å gjøre det om så var tilfelle ;)

"Men Lurveline, hadde du virkelig trodd noen DOLforeldre skulle innrømme å gjøre det om så var tilfelle ;)"

Hehe.. tvilsomt at de gjør det ja :o)

Gjest -Diddeline.
Skrevet

Er åleine med barna og har kjempe respekt for fyrverkeri.

Til ungenes store skuffelse har det derfor aldri blitt fyrverkeri hos oss.Men vi "overlever" fint uten.

Synest ellers at fyrverkeri er noe tull,nesten som å kaste pengene.Og som regel mye fulle folk uten kontroll som fyrer opp.Heller ikke verdt alle skadene som alltid skjer.

Ellers er nyttårsaften en koselig kveld:)

Skrevet

Kunne ikke ramle meg inn å kjøpe fyrverkeri til min sønn eller andre mindreårige i det hele tatt. Aldersgrensa er 18 år av en grunn. Egentlig synes jeg det burde vært organisert fyrverkeri, ikke av privatpersoner, men det er en annen sak.

Skrevet

Noen sjanser må vi ta. Det er gjerne synet som går fløyten. Men pytt pytt. Det er ikke sikkert det er så mye å se på rundt om kring.

Skrevet

Mine unger er yngre enn det, og selvfølgelig får de ikke fyre opp raketter selv! Men det er helt riktig at folk er gale! Heromkring fyrer folk opp raketter fra balkongene, og rakettene sendes gjerne nedover eller i luftlinje mot de andre blokkene. Det er helt vilt som noen holder på, rart egentlig at det ikke er flere som skader seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...