Gå til innhold

Når menn er syke.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gode hjemmets herre tusler rundt, molefonken i blikket, geipa litt ned på knea, sorgen i utseende.

Jeg hopper til, småbokser ham i magen og jodler "våkne opp litt da".

Men jeg er forkjølet sier han, jeg tuller ikke.

Altså, kjære vakre vene, ikke en snørrdråpe, ikke et snufs, ikke et host.

Hva kommer det av at en god del menn er ordentlig syke og at det ikke synes utenpå mens en god del kvinner ikke er syke utenpå før de ligger i 40 i feber???

Anyone?

(Nå høres jeg litt bøs ut altså, men jeg er egentlig litt snill altså, sånn litt vaffal ;)

Skrevet

Menn er gørrsyke når de er forkjølet, men leste nettopp at når det gjelder alvorlig sykdom, så nekter de plent å gå til legen...

De er redde for konsekvensene og hva det vil gjøre med familien. Redde for at familien skal lide økonomisk. Menn ser fremdeles på seg selv som hovedforsørger...

Men en forkjølelse, halsbetennelse eller influensa, så er de "dødssyke"...

Pussig.

Skrevet

Menn er gørrsyke når de er forkjølet, men leste nettopp at når det gjelder alvorlig sykdom, så nekter de plent å gå til legen...

De er redde for konsekvensene og hva det vil gjøre med familien. Redde for at familien skal lide økonomisk. Menn ser fremdeles på seg selv som hovedforsørger...

Men en forkjølelse, halsbetennelse eller influensa, så er de "dødssyke"...

Pussig.

Dødssyke, ja det er nok rette ordet på noen ja ;)

Som sisst gang han var syk, måtte han sitte ned hele tiden. Han orket jo ikke bevege seg for han var jo syk.

Skulle like å se en mor legge seg ned en dag hun er forkjølet :)

Nei, nå høres jeg pæddete ut du *gremmes*

*og ler*

Skrevet

Som sisst gang han var syk, måtte han sitte ned hele tiden. Han orket jo ikke bevege seg for han var jo syk.

*og ler*

Tror vi alle har opplevd en slik mann! Min eks satt bare og stønnet og uffet seg...Det var litt plagsomt samtidig som det var vittig. Tilogmed ungene synes det ble noe i overkant, he, he.

Selvfølgelig oppfører ikke en mor seg slik, man blir jo ikke friskere av det...

Synes ikke du klager, jeg!

Skrevet

De bare er sånn.

Men det er til å klare, så lenge ikke mora kommer og duller med den syke mammas lille gutt.

Det skjedde med eksen min, og da satt jeg med fingeren på en imaginær avtrekker.

Skrevet

Hver gang jeg eller ungen ble syke, så sa eksen: "Jeg brygger også på noe". To dager senere lå jeg/ungen med 39 i feber, mens han fremdeles "brygget på noe". En uke senere var jeg/ungen frisk og han hadde visst så vidt unnsluppet med livet i behold...

Skrevet

Ha'kke peiling, men jeg er ihvertfall blant dem som humrer over reklamen der konemor til slutt innkaller svigermor til å ta seg av den syke masakoppen i senga! ;-)

Caloni Makaroni
Skrevet

*og ler*

Jeg husker da jeg var liten, så trodde jeg at når mammaer fikk feber, så var de ikke syke likevel, sånn som barna ble. For mamma målte feberen og sa hun hadde feber, men hun gikk jo rundt og gjorde som hun pleide likevel! Mens vi barna ble lagt på sofa eller i seng med pledd og Donaldblad og saft. Jeg syntes det der var merkverdige saker.

Skrevet

Jeg husker da jeg var liten, så trodde jeg at når mammaer fikk feber, så var de ikke syke likevel, sånn som barna ble. For mamma målte feberen og sa hun hadde feber, men hun gikk jo rundt og gjorde som hun pleide likevel! Mens vi barna ble lagt på sofa eller i seng med pledd og Donaldblad og saft. Jeg syntes det der var merkverdige saker.

Gudameien, så hærlig fortalt :D

Skrevet

Ha'kke peiling, men jeg er ihvertfall blant dem som humrer over reklamen der konemor til slutt innkaller svigermor til å ta seg av den syke masakoppen i senga! ;-)

He he, det er faktisk litt vittig, blir litt spydig spøkefull jeg da, men så er jeg ikke ei helt snill jente heller ;)

Skrevet

Hver gang jeg eller ungen ble syke, så sa eksen: "Jeg brygger også på noe". To dager senere lå jeg/ungen med 39 i feber, mens han fremdeles "brygget på noe". En uke senere var jeg/ungen frisk og han hadde visst så vidt unnsluppet med livet i behold...

*ler godt*

Hærlig :D

Skrevet

De bare er sånn.

Men det er til å klare, så lenge ikke mora kommer og duller med den syke mammas lille gutt.

Det skjedde med eksen min, og da satt jeg med fingeren på en imaginær avtrekker.

"imaginær avtrekker" *ler godt*

Sånn er ikke svigemor da, men hun spør ofte da hvordan det går med stakkaren min når han er syk ;)

Skrevet

Tror vi alle har opplevd en slik mann! Min eks satt bare og stønnet og uffet seg...Det var litt plagsomt samtidig som det var vittig. Tilogmed ungene synes det ble noe i overkant, he, he.

Selvfølgelig oppfører ikke en mor seg slik, man blir jo ikke friskere av det...

Synes ikke du klager, jeg!

Vi kvinns må være utrolig sterke i forhold til menn (de fleste da, for ikke å dra alle over en kam, er ikke poppis her på DOL ;)

Rart hvor dårlige vi egentlig skal være før vi liksom gir oss.

Men disse store staute hannkjønna ikke snufser en gang før de døøøøøøøøøør

He he, vittig det der.

Takk for sympatien da hidi, jeg føler meg litt hespetre nemmelig ;)

Skrevet

Skulle nesten ønske gubben din kunne smitte gubben min.....her legger man seg ikke ned før man må, og da er reservenes reserves brukt opp til 100 i stil :( Jeg har jobba i flere år med å få mannen til å innse at det er lov å være sjuk, men...her er man oppegående til man er totalt ødelagt og trenger 14 dager xtra til å komme seg på.

Skrevet

Har du forresten lest intervjuet der Veronica Orderud "snakker ut"? Det blir nesten som i reklamen, det hun forteller om svigermor Marie og Per.

Hun kom for å hente klesvasken hans (og bare hans klær), og satte bokser med mat i kjøleskapet til ham.

Nå har jeg nesten lyst til å si "er det rart hun ble knerta", men slikt sier man jo ikke.

Skrevet

Vi kvinns må være utrolig sterke i forhold til menn (de fleste da, for ikke å dra alle over en kam, er ikke poppis her på DOL ;)

Rart hvor dårlige vi egentlig skal være før vi liksom gir oss.

Men disse store staute hannkjønna ikke snufser en gang før de døøøøøøøøøør

He he, vittig det der.

Takk for sympatien da hidi, jeg føler meg litt hespetre nemmelig ;)

Du er ihvertfall _ikke_ et hespetre! Da hadde det vært mange av oss...

Dødssyk forkjølelse er jo bare vittig!

Jeg er frisk selv om jeg er forkjølet, men det er de fleste kvinner, he, he!

Skrevet

Skulle nesten ønske gubben din kunne smitte gubben min.....her legger man seg ikke ned før man må, og da er reservenes reserves brukt opp til 100 i stil :( Jeg har jobba i flere år med å få mannen til å innse at det er lov å være sjuk, men...her er man oppegående til man er totalt ødelagt og trenger 14 dager xtra til å komme seg på.

Ja, det er som jeg skrev i et annet svar her, en kan ikke dra alle over en kam ;)

Men ille den vegen du forteller om da, det er jo like ille egentlig.

Skrevet

Medisineringen er enkel: Ta frem telefonen og si til ham

"Dette høres virkelig ikke bra ut, så nå ringer du til legen og får deg en time straks, i tilfelle dette er noe alvorlig!"

Mest sannsynlig kommer han til å nekte å ta den telefonen da det helt sikkert ikke er så alvorlig likevel. De fleste menn hater nemlig å gå til legen. ;o)

Skrevet

Det der har jeg også lurt på. Her er det slik at hvis jeg begynner å bli litt småsyk, blir han straks litt _sykere_.

Det betyr at jeg flere ganger har vært med ungene på fotballkamp, skitur, stått på skøytebanen osv. med lett feber og laber form, mens han ligger hjemme i sengen.....

Skrevet

Har du forresten lest intervjuet der Veronica Orderud "snakker ut"? Det blir nesten som i reklamen, det hun forteller om svigermor Marie og Per.

Hun kom for å hente klesvasken hans (og bare hans klær), og satte bokser med mat i kjøleskapet til ham.

Nå har jeg nesten lyst til å si "er det rart hun ble knerta", men slikt sier man jo ikke.

Gurimalla!!! Snakk om opplegg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...