Gå til innhold

Vår jeg fæl?

Gjest Er det meg som er fullstendig på bærtur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble ganske irritert i dag da min søster for n'te gang glemte ting av min sønns. Han hadde vært på overnatting. Jeg sa vi kan kjøre å hente det og det var nok ganske synlig at jeg raste innvendig... Hun sa det er jo bare en genser. Kanskje det, men nå er jeg lei. Skal de fortsette å gjøre dette hver eneste gang så blir det ikke mange tingene igjen her. De hadde glemt dette hos noen de sjelden er hos...

Var jeg frekk som sa at vi kunne kjøre å hente dette?

Skrevet

Hvis du var sur, så synes jeg du var "frekk", ja. Helt greit at du reiser og henter det, men å bli irritert synes jeg er urimelig.

Det er sjelden at jeg klarer å få sendt med alt mine niese og nevø har med seg hit. Selv om vi har "oppsamlingsaksjon" før avreise, ligger det nesten alltid noe igjen. (Senest i dag fant jeg 3 enslige sokker som sokketrollet hadde gjemt under sengen...)

Skrevet

Hadde ikke reagert om de hadde glemt den hjemme hos seg selv, men hos noen andre ville jeg nok hatt den tilbake så fort som mulig for at den ikke skal bli borte i andres kaos.

Skrevet

Først lær deg å stave. Nest vær takknemlig for at hun sitter barnevakt. Tror faktisk ikke klærne hans passer henne. Om jeg var søsteren din å lest dette hadde jeg blitt lei meg. :(

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet. Har søsteren din glemt å ta med en genser som hører til din sønn?

Skrevet

Først lær deg å stave. Nest vær takknemlig for at hun sitter barnevakt. Tror faktisk ikke klærne hans passer henne. Om jeg var søsteren din å lest dette hadde jeg blitt lei meg. :(

Hva pokker har dette med staving å gjøre?

Resten av svaret ditt er ok.

Skrevet

Oppdager stadig gjenglemte ting her.

Nå nettopp fikk jeg beskjed om en fluortablett-boks.

Stadig vekk ligger det igjen ting, men du har ingen rett til å bli sur synes jeg. Hun passet jo barnet ditt.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1167512408' post='3453280]

Jeg skjønner ikke helt problemet. Har søsteren din glemt å ta med en genser som hører til din sønn?

For hundrede gang har de glemt å få med seg tingene til sønnen vår på 5 år etter overnatting. De surrer så fælt, det var ikke bare en genser, det var en bok også denne gangen...

Det ligger fra tidligere noen bøker jeg ikke husker hva var og noen fluor-tabletter hos dem vi enda ikke har fått tilbake...

De ber ham ofte om å pakke sakene sine selv, noe jeg mener han er for liten til. Han vet ikke om alt jeg pakker ned i sekken.

Hvordan ror jeg i land dette, tro? Vi skal feire nyttårsaften sammen i morgen...

Skrevet

Oppdager stadig gjenglemte ting her.

Nå nettopp fikk jeg beskjed om en fluortablett-boks.

Stadig vekk ligger det igjen ting, men du har ingen rett til å bli sur synes jeg. Hun passet jo barnet ditt.

Vi passer barna deres også. Gaaaanske mye mer enn hun passer vår sønn. Det har vi gjort i flere år før sønnen vår kom.

Skrevet

Angående staving er å lest helt feil! Hadde hun lest her...

Måtte bare si det siden du kritiserer henne...

Skrevet

For hundrede gang har de glemt å få med seg tingene til sønnen vår på 5 år etter overnatting. De surrer så fælt, det var ikke bare en genser, det var en bok også denne gangen...

Det ligger fra tidligere noen bøker jeg ikke husker hva var og noen fluor-tabletter hos dem vi enda ikke har fått tilbake...

De ber ham ofte om å pakke sakene sine selv, noe jeg mener han er for liten til. Han vet ikke om alt jeg pakker ned i sekken.

Hvordan ror jeg i land dette, tro? Vi skal feire nyttårsaften sammen i morgen...

Du kan vel bare si "var ikke meningen å virke så gretten i går altså, håper det gikk greit ;)"

Skrevet

Har jeg stavet galt?

Klart jeg er takknemlig for at hun passer sønnen vår. Vi passer barna gaaanske mye mer enn hun passer sønnen vår. En av sønnene hennes er her i dag og skal overnatte til i morgen. Han og broren overnattet fra i forgårs til i går...

Skrevet

Jeg synes du overdriver litt! Det er din søster og ting kan fort bli glemt....

Hadde bedt om unnskyldning jeg, slik at morgendagen blir hyggelig!

Skrevet

Jeg synes du overdriver litt! Det er din søster og ting kan fort bli glemt....

Hadde bedt om unnskyldning jeg, slik at morgendagen blir hyggelig!

Sikkert ikke dumt å be om unnskylding. Så det blir en hyggelig kveld i morgen.

Kanskje jeg skal ringe?

Gjest lykke til a
Skrevet

"Om jeg var søsteren din å lest dette hadde jeg blitt lei meg. :( "

Du kritiserer folk for staving? Til opplysning skal det i denne setningen være "og", ikke "å". Kan kanskje være greit å lære seg å skrive selv før man kritiserer andre!

Skrevet

Så søsteren din har passet sønnen din, og attpåtil levert ham tilbake for dere? Og så blir du sur for at en genser mangler?

Og ikke nok med det, du blir sånn undertrykt "neida det er ingenting, men du burde for pokker klare å gjette hva som er feil"-sur?

Tja...for det første: Skriv det på lista over bagateller og sånt som skjer. Er det viktig for deg å få med absolutt alt, får du hente ham selv og holde opptelling før du drar. Jeg har ofte unger på overnatting, og det er jammen ikke greit å holde oversikt over alle små og store ting de har dratt med seg hit.

Dernest: Om du blir irritert på søsteren din og vil beholde et godt forhold, så si ifra på en skikkelig måte. Ingen er tjent med surmuling og passiv-agressive signaler.

Skrevet

Nei, ikke frekk synes jeg for jeg skjønner deg nemmelig litt.

Det ble igjenglemt ting alltid en lang periode her mens unga var hos far sin.

Til slutt så nektet jeg dem/han å ta med noe til ham.

Han kunne nemmelig aldri kjøre det hjem igjen til oss, og to uker uten nye spill el. var tortur for ungene. Det hendte jeg måtte kjøre tre kvarter fordi min mammadårligesamvittighet "krevde" det ;)

Det ble bedre, men jeg har fått til vane å sende melding rett før de drar derfra om de har med noe spesiellt hvor jeg ber dem se over alt og sørge for at alt er med.

Slitsomt :)

Skrevet

Ah.. Ja, da vil jeg aboslutt si at du overreagerte. Det er vel ikke verdens undergang om noen saker ligger igjen. :)

Skrevet

Sikkert ikke dumt å be om unnskylding. Så det blir en hyggelig kveld i morgen.

Kanskje jeg skal ringe?

Gjør det. Alle har lov å være i dårlig humør. Jeg hadde iallfall satt veldig pris på en sånn tlf :)

Skrevet

Fluortabletter også?

Ha ha, hadde det ikke vært for at jeg ikke har noen søster, men en bror som ringte og han var ikke sur en gang, så skulle man nesten tro det var meg du snakket om:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...