Gå til innhold

Mennesker som dyrker sykdom hva slags diagnose har de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev det jeg mente og reagerte på. Selv om dette er forum. Akkurat som deg.

*strør*

Det er sikkert fristende å forlange en faglig korrekt utredning av alle som uttaler seg om et emne på et forum.

Skrevet

Det er sikkert fristende å forlange en faglig korrekt utredning av alle som uttaler seg om et emne på et forum.

Beklager, det var ikke meningen å forlange noen faglig utredning:-) Vet ikke om du oppfattet noe annet en det jeg mente å utrrykke.

Skrevet

Hva om man gjør seg sykere enn man er for å få oppmerksomhet?.Feks skaffer seg en rullestol for at andre skal se at en er syk?.

er ikke dette veldig likt Munchausen?

Nei, det er primært irriterende - og ikke tegn på Munchausen.

Etter min oppfatning er det irriterende og litt "lavmåls" akkurat slik jeg også synes f.eks. sladder er.

Skrevet

Det er graden av dette som jeg reagerer på. Vet også om andre som prater mye om sykdom for å få empati Kanskje har det også behov for det i perioder av livet sitt.

. Men dette er så voldsomt at jeg mistenker at noe må være fullstendig galt i hodet på denne dame. i følge andre familiemedlemmer så har hun dyrket sykdom i snart 30 år.

Mangler vel andre ting å være opptatt av. Husker forresten at du har skrevet om denne familien før også, og forestiller meg at du har fått overdose "familiejul" med tanta til stede.

Trøst det med at det snart er over for i år!

Skrevet

Beklager, det var ikke meningen å forlange noen faglig utredning:-) Vet ikke om du oppfattet noe annet en det jeg mente å utrrykke.

Det er mange fagfolk her som ikke kan (av sikkerhetsgrunner) skrive noe særlig mer enn ganske løse formuleringer/ tips.

Og det er mange andre som tuller fælt.

Derfor bør alle ta det meste som tips og sjekke sjøl. Jeg har fått mange fine tips som jeg har skjekket og kommet på sporet. Ikke alt stemmer.

Men om Donald Duck og vennene hans har jeg fått gode råd. DD's eskapader har ikke helsemessige konsekvenser :-)

Skrevet

Det er mange fagfolk her som ikke kan (av sikkerhetsgrunner) skrive noe særlig mer enn ganske løse formuleringer/ tips.

Og det er mange andre som tuller fælt.

Derfor bør alle ta det meste som tips og sjekke sjøl. Jeg har fått mange fine tips som jeg har skjekket og kommet på sporet. Ikke alt stemmer.

Men om Donald Duck og vennene hans har jeg fått gode råd. DD's eskapader har ikke helsemessige konsekvenser :-)

Sant nok:-)

Jaja, det var den diskusjonen.

Skrevet

Hva om man gjør seg sykere enn man er for å få oppmerksomhet?.Feks skaffer seg en rullestol for at andre skal se at en er syk?.

er ikke dette veldig likt Munchausen?

Tja. Jeg vet ikke, har lest litt om det, men det begynner å bli en stund siden.

De med Münchausen skader seg bevisst for å bli syke, f.eks å sette insulin uten å være diabetiker, spise avføring for å bli dårlige av de bakteriene osv

Å late som man er så dårlig at man sitter i rullestol, virker jo psykt det også, men jeg vet ikke om det havner under Münchausen. Det er jo ikke å skade seg for å bli syk, og det er det Münchausen syndromet dreier seg om.

Skrevet

Skulle tro vi kjente samme person.

Det er uhyggelig mange av den sorten, noen ganger til og med to samlet. Da kan det bli blodig når de skal overgå hverandre i kompliserte operasjoner og forferdelige sykdommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...