Gå til innhold

SOS: kan jeg stole på meldingen som kommer opp på skjermen?

Anbefalte innlegg

Gjest datajomfru
Skrevet

Jeg får tilbud om å laste ned noe antivirusprogram. Jeg har Avast og trenger ikke flere, spesielt ikke programmer som utgir seg for noe annet enn de er.

Så kommer det en melding fra winantiviruspro 2006

vennligst kjør eller åpne når du blir spurt om å starte installeringen. denne filen har blitt signert digitalt og uavhengig sertifisert som 100 prosent fri for virus, adware og spyware.

Hva er dette for noe greier?

Gjest datajomfru
Skrevet

Ligg unna denne!!!!!

takk skal du ha. Jeg har forsøkt å trykke på "avbryt" men meldingen kommer bare opp igjen. Hvordan få fjernet den før den gjør noe uten mitt samtykke?

Skrevet

takk skal du ha. Jeg har forsøkt å trykke på "avbryt" men meldingen kommer bare opp igjen. Hvordan få fjernet den før den gjør noe uten mitt samtykke?

Trykk på krysset oppe i høyre hjørne, og gå deretter vekk fra den sida der den dukket opp.

Skrevet

En type "malware", som prøver å få/tvinge deg til å kjøpe noe programgreier.

Det er installert og lurt inn via et uskyldig? annet program du har installert.

Du finner verktøy for å fjerne det på ulike antivirussider.

Eller installer og kjør søk med MS Windows Defender som er gratis.

Skrevet

Ved siden av antivirusprogram anbefaler jeg på det sterkeste å innstallere Spyboth S&D og Ad-Aware.

Disse to programmene har fått flere stjerner i boka i mange pc-blader ol.

De fjerner småskitt som ikke antivirusprogrammet nødvendigvis tar med seg.

De er begge gratis.

Som en gylden sikkerhetsregel skal man aldri innstallere eller godta noe som helst som man vet med sikkerhet man ikke har bedt om selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...