Gå til innhold

Når sier man "godt nytt år"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid følt det naturlig å si "godt nytt år" til folk først etter kl 24 på nyttårsaften, og etterhvert når man møter folk man ikke har sett siden nyttårsaften.

I de siste årene synes jeg det har blitt mer og mer vanlig at man sier "godt nytt år" på forhånd, på samme måte som "god jul". Mulig jeg er sær, men jeg syns ikke det er naturlig. Siste dag på jobb før jul ønsket jeg mine kollegaer "god jul", mens nå på fredag, som var siste dag før nyttårsaften, hadde jeg ikke lyst til å si "godt nytt år". Det har jeg derimot lyst til å si til dem når jeg ser dem igjen på tirsdag..

Jeg skriver selvsagt "god jul og godt nytt år" på julekort, men det blir liksom litt annerledes...

Noen andre som har tenkt på dette?

laguna1365380434
Skrevet

Hvis jeg ikke regner med å se folk før på nyåret igjen ønsker jeg dem selvfølgelig godt nyttår når som helst i romjula.

:-)

Skrevet

Sier som laguna her, hvis en ikke regner med å treffe på folk før etter nyttår så ønsker jeg dem godt nytt år når jeg kan.

Hvorfor gjør du det på julekort da? ;)

Blir helt samme saken som å ønske noen en god sommer, ha en fin feiring om en uke eller hva som helst annet hvis en ikke regner med å være til stede akkurat da "det skjer" for å ønske det der og da.

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg sier det fra i dag i alle fall.

Har sagt det til kunder på jobben, venter ikke med det til 2007, men vet ikke hva som er riktig.

Skriver som deg også godt nytt år, på julekort.

Men for meg er det absolutt helt naturlig og si i dag, også før kl, tolv.

Det blir det samme som at jeg ønsker god helg på fredager, til tross for at helgen egentlig ikke er begynt, eller hva?

Jeg kan si godt nytt år helle romjulen, men jeg sier det ikke til di vi skal feire nyttårsaften med.

Vennlig hilsen og godt nytt år ønskes deg fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...