Gå til innhold

Eksospotta falt av, hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Jenta med bilen
Skrevet

Jeg skal på hyttetur imorgen, ca en og en halv times kjøring hver vei. Det bråker ikke eller noe når jeg kjører... Kan jeg kjøre så langt uten eksospotte? Hva er evt faren? Håper noen her inne har greie på dette.

Skrevet

Tror det er en viss fare for lekkasje av karbonmonoksid inn i bilen, det er jo veldig farlig i såfall. Dette er jeg ingen ekspert på altså, så forhåpentlig tar jeg feil.

Skrevet

Fare er det neppe :-)

Annet enn ergrelse fra evt som hører deg.

Katalysatoren sitter evt i potta, så den virker ikke da like godt. Veivesenet liker det ikke heller.

Men bilen går like godt uten potte.

Skrevet

Tror det er en viss fare for lekkasje av karbonmonoksid inn i bilen, det er jo veldig farlig i såfall. Dette er jeg ingen ekspert på altså, så forhåpentlig tar jeg feil.

Eksos inn i bilen er et godt poeng. Det er ikke bra.

Gjest jenta med bilen
Skrevet

Fare er det neppe :-)

Annet enn ergrelse fra evt som hører deg.

Katalysatoren sitter evt i potta, så den virker ikke da like godt. Veivesenet liker det ikke heller.

Men bilen går like godt uten potte.

Men det kommer ikke noen rare lyder fra den, det er det som er litt underlig...

Skrevet

Men det kommer ikke noen rare lyder fra den, det er det som er litt underlig...

Da har du sikkert bare mista den bakre delen. Ofte er pottene i både to og tre deler med rør i mellom.

Gjest jenta med bilen
Skrevet

Da har du sikkert bare mista den bakre delen. Ofte er pottene i både to og tre deler med rør i mellom.

Åja, da så :-) Alle lurte fælt på hvorfor det ikke bråkte nemlig. Men hva tror du om at eksos kan komme inn i bilen. Går det bra om jeg har et vindu åpent tro? Vil helst komme levende frem til hytta da.

Skrevet

Åja, da så :-) Alle lurte fælt på hvorfor det ikke bråkte nemlig. Men hva tror du om at eksos kan komme inn i bilen. Går det bra om jeg har et vindu åpent tro? Vil helst komme levende frem til hytta da.

Tipper det går greit. Eksos lukter ganske surt og kvalmt, så det merkes godt om det kommer inn bare litt i kupeen.

Faren gjelder nok gamle vrak med svære rusthuller og når bilen står mye stille på tomgang. Mange tuneller er fulle av eskos uten at noen reagerer på det, så det skal mye til at det blir noen fare.

Skrevet

Vi mistet enda større del av potta enn du, og det gikk rimelig bra uten særlig eksoslukt inne i bilen i den perioden vi måtte bruke bilen før vi fikk ordnet det.

Skrevet

Åh, bæckflæsh til den dagen jeg kjørte gjennom byen i verste rånetid med en liten ford fiesta som hørtes ut som en dopa harley.. Det var pinlig.

Skrevet

Ut fra det du skriver så er det nok den bakerste delen som har falt av. Da blir det litt mer brumming enn vanlig, men ikke sikkert at det bråker så veldig.

Det er ingen fare å kjøre med bortsett fra bråket.

Det kommer ikke eksos inn i bilen mens du kjører, men kan gjøre det litt lettere å få det hvis du står rolig lenge.

Men generelt er ikke dette noe problem.

Kjør i veg og nyt turen:-)

Skrevet

Ut fra det du skriver så er det nok den bakerste delen som har falt av. Da blir det litt mer brumming enn vanlig, men ikke sikkert at det bråker så veldig.

Det er ingen fare å kjøre med bortsett fra bråket.

Det kommer ikke eksos inn i bilen mens du kjører, men kan gjøre det litt lettere å få det hvis du står rolig lenge.

Men generelt er ikke dette noe problem.

Kjør i veg og nyt turen:-)

For å generalisere litt på natta, så er det ikke sikkert at alle langs veien nyter turister som kjører rundt med halve potter?

:-)

Skrevet

For å generalisere litt på natta, så er det ikke sikkert at alle langs veien nyter turister som kjører rundt med halve potter?

Men spiller det så stor rolle nyttårshelgen?

Nok bråk ute fra før, så litt til eller fra....?

Skrevet

Men spiller det så stor rolle nyttårshelgen?

Nok bråk ute fra før, så litt til eller fra....?

Jeg brukte ørepropper i går natt da jeg var ute og så på rakettene, og vernebriller. En rakett laget midtskill på meg, så jeg burde nok hatt hjelm også.

Jeg hadde neppe hørt en løs potte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...