Gå til innhold

pinnekjøtt

Anbefalte innlegg

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Jeg har slik ferdig oppskåret pinnekjøtt i en pakke. Skal dette ligge i vann?

Skrevet

Det skal ligge i vann ja, men ikke et døgn om ikke det er grådig salt. Kjenn på kjøttet og forsøk med noen timer.

Skrevet

Det kan være ferdig utvannet også, i våre dager :-) Jeg håper det står på pakka om det er det.

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Det kan være ferdig utvannet også, i våre dager :-) Jeg håper det står på pakka om det er det.

det står ikke noe om det på pakken. Utrolig teit egentlig... Har hørt rykter om at noen typer er ferdig "utvannet".. om det er det det heter...

Skrevet

er noen pakker som er gryteklare. Men da står det vel på pakka..

Skrevet

det står ikke noe om det på pakken. Utrolig teit egentlig... Har hørt rykter om at noen typer er ferdig "utvannet".. om det er det det heter...

Er det ferdig utvannet, så står det sikkert på.

Men ellers er pinnekjøtt litt uforutsigbart sånn med utvanning. Mye kan være gru-salt, og er bitene svære, blir det vaffal salt.

Skrevet

4 timer i vann pleier å være passe.

4 timer høres lite ut. Mitt lå i vann fra kvelden jualaften til 2.juledag. Det ble passelig. Men det er jo ikke sikkert alle pinnekjøtmakerne har like salt vare!

Skrevet

4 timer høres lite ut. Mitt lå i vann fra kvelden jualaften til 2.juledag. Det ble passelig. Men det er jo ikke sikkert alle pinnekjøtmakerne har like salt vare!

Sant nok. Jeg har også hatt de i vann over natten, men de ble rett og slett "vasne".

Sikkert ulikt fra produsent til produsent, og litt smak og behag :-)

Skrevet

Jeg legger det alltid i vann over natta, hender også jeg bytter vann da og lar det ligge noen timer til. Spørs hvor salt det er. I romjulen lå det i 3-4 timer utenom om natta og enda synes vi det var i salteste laget så kjøttet er veldig forskjellig.

Skrevet

Jeg har lært at kjøttet skal ligge i vann et døgn. Det er ikke BARE for å få ut noe av saltet, det er for at vannet skal trekke inn i kjøttet eller noe sånt også. Jeg går utfra at grunnen er at kjøttet er tørket og for at det skal gjenvinne fuktighet.

Jeg skifter ikke vann, da syns jeg det blir for utvannet... Syns det er godt at det er litt salt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...