Gå til innhold

Vann -med eller uten kullsyre.....

Anbefalte innlegg

Gjest Carbs and eggs
Skrevet

Det er best med vann uten kullsyre.

Kullsyren inneholder mye fett og karbohydrater, og drikker du det, vil du doble kroppsvekten din på under en uke...

tror jeg...?

Skrevet

Kullsyren inneholder mye fett og karbohydrater, og drikker du det, vil du doble kroppsvekten din på under en uke...

tror jeg...?

"doble kroppsvekten din på under en uke..."

*Morsomt*

Skrevet

Du riskikerer i hvert fall å få mye luft i magen av den med kullsyre dersom du drikker mye ;o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg vet i alle fall at folk som jobber ekstremt varme steder (som ved smelteovner f.eks) drikker vann med kullsyre fordi de rett og slett blir dårlige av å drikke vann uten kullsyre siden de trenger å drikke svært mye i løpet av en arbeidsdag. Spør meg ikke hvorfor, men en jeg kjenner som jobber på Elkem la ut om dette i det vide og det brede en gang.

Gjest ChiengMai
Skrevet

tror jeg...?

"Kullsyren inneholder mye fett og karbohydrater,"

Geeeeeeeeeeez .. Hvor har du dette fra?

Gjest Underskrift
Skrevet

tror jeg...?

Så om jeg veier 50kg, vil jeg om en uke veie 100kg, og uken etter der igjen 200kg. Osv.

Sier seg selv at ikke stemmer ;-D

*latterkrampe*

Skrevet

Ofte inneholder vann tilsatt kullsyre en del salter som ikke nødvendigvis er så bra for oss. Så jeg tror rent og friskt drikkevann nok er det sunneste, men om du liker best med kullsyre så tror jeg ikke det utgjør den store forskjellen for helsa di. Om det er kullsyre med vann som gjør at du klarer å få i deg nok drikke i løpet av dagen- så syns jeg du skal drikke det!

Vi "avvendte" oss fra brus her hjemme, med å drikke farris og bonaqua tilsatt smak. Mye sunnere! Og nå har jeg funnet ut at et glass kaldt og friskt vann faktisk smaker best! Så nå drikker jeg mest det.

Skrevet

Jeg vet i alle fall at folk som jobber ekstremt varme steder (som ved smelteovner f.eks) drikker vann med kullsyre fordi de rett og slett blir dårlige av å drikke vann uten kullsyre siden de trenger å drikke svært mye i løpet av en arbeidsdag. Spør meg ikke hvorfor, men en jeg kjenner som jobber på Elkem la ut om dette i det vide og det brede en gang.

Jeg tror det er fordi det i vann med kullsyre også er en del salter og mineraler, noe man trenger påfyll av, særlig når det er veldig varmt og man svetter ut mye.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Så om jeg veier 50kg, vil jeg om en uke veie 100kg, og uken etter der igjen 200kg. Osv.

Sier seg selv at ikke stemmer ;-D

*latterkrampe*

Hihihihi

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg tror det er fordi det i vann med kullsyre også er en del salter og mineraler, noe man trenger påfyll av, særlig når det er veldig varmt og man svetter ut mye.

Jepp, det er nok på grunn av salter og mineraler, det høres jo logisk ut. Kom på det etterpå, det er ikke bare vann med kullsyre de drikker, det er Farris.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...