Gjest jente-70 Skrevet 28. april 2001 Del Skrevet 28. april 2001 Jeg har nå gått mer eller mindre syk i to år, har fått maaange kortvarige diagnoser (lungebetennelser,bronkitt, bihulebet.,monokleose, og alle forkjølelsene som har vært i distriktet.... det føles iallefall slik) Skal også opereres for en ASD. Jeg er såå sliten, går med stadig temp.stigninger, trett, oppblåst og tungpusten. Sover dårlig med restlesse ben, ja også videre og videre. Mens jeg venter på op., kjenner jeg at humører er på rett veg nedover og er snart i en depresjon (sep.cipramil nå ved juletider). Er det noen alternative behandlinger som kan hjelpe meg mens jeg venter??? ...hilsen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26009-sliten-og-syk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 29. april 2001 Del Skrevet 29. april 2001 Kjære jente -70. Du burde gjøre et løft for ditt immunsystem som tydeligvis er svekket gjennom de mange infeksjonene. Immunsystemet kan svekkes av stress, lite søvn og bruk av stimulanser. For å bygge opp immunapparatet igjen bør man derfor leve regelmessig og sunt ved siden av å tilføre kroppen riktige næringsstoffer. Særlig viktig er det å få i seg vitamin A,C,E og sink. Frukt og grønnsaker inneholder en rekke såkalte bioflavonoider og derfor er inntak av ”5 om dagen” et meget godt råd. Jeg synes også juice av friskpressede appelsiner og gulrot, tilsatt en ts olivenolje kan virke som en skikkelig booster for systemet. Regelmessig mosjon av middels intensitet (puls 110-150), er også gunstig, særlig når aktiviteten skjer utendørs. Dette øker frigjøringen av hvite blodlegemer til blodbanen og stimulerer kroppens hormonsystem og forbrenning. Enkelte urter inneholder immunstyrkende substanser og mest kjent er ginseng og solhatt. Ginseng kan brukes til rekonvalescens for å gjenvinne energi, mens solhatt også kan brukes under en pågående infeksjon, for eksempel forkjølelse. Det kan være vanskelig å skille fysisk tretthet pga depresjon fra det å rett å slett være ute av form. Jeg vil derfor råde deg til å prøve tipsene overfor før du vurderer å begynne på antidepressiva igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26009-sliten-og-syk/#findComment-107443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.