Gå til innhold

skatt. rehabpenger

Anbefalte innlegg

Gjest piiijjja 24
Skrevet

på skattekortet fra 2006 står det 27% skattetrekk, på skattekortet fra 2007 står det 44% skattetrekk??????

hva skjer???????

Skrevet

Nå vet ikke jeg om dette prosenttrekket er ment på hele hovedinntekten din. Eller om det i tillegg til prosenttrekk på tilleggsinntekt har opplysninger om at du har tabelltrekk.

Om det er så at du skal trekkes for så stor prosentandel på rehabiliteringspenger, så må du kontakte ligningskontoret for å få satt ned trekkprosenten etter hvor stor inntekt du vil få.

jeia1365380317
Skrevet

Nå vet ikke jeg om dette prosenttrekket er ment på hele hovedinntekten din. Eller om det i tillegg til prosenttrekk på tilleggsinntekt har opplysninger om at du har tabelltrekk.

Om det er så at du skal trekkes for så stor prosentandel på rehabiliteringspenger, så må du kontakte ligningskontoret for å få satt ned trekkprosenten etter hvor stor inntekt du vil få.

Hva er det du mener?

har du rehab-penger og så skal dem trekke deg 44% i skatt neste år?

Det skulle jo gå ned jo for svarte !

Gjest piiijjja 24
Skrevet

Hva er det du mener?

har du rehab-penger og så skal dem trekke deg 44% i skatt neste år?

Det skulle jo gå ned jo for svarte !

så mye for de rødgrønne.

jeia1365380317
Skrevet

så mye for de rødgrønne.

ja ikke sant, løgn å fanteri hele dritten :( de fattige, forblir fattig, og de rike ler rått !

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

Du har vel tabelltrekk, det har de fleste, og skatteprosenten er bare å bruke ved inntekter utover de faste.

Hilsen

Gjest piiijjja 24
Skrevet

Du har vel tabelltrekk, det har de fleste, og skatteprosenten er bare å bruke ved inntekter utover de faste.

Hilsen

hvorfor 27 % i 2006 og 44 % i 2007?

har et vagt minne om at også januar 2006 ble jeg trekt 40 % så ble det gjort om til 27 % og det av rehab.pengene. er altså en feil de gjør hvert år... fikk aldri tilbakebetalt det

nei får ta en tlf et eller annet sted, aner ikke hvor :)

bare tull og rot alt sammen.

Skrevet

Forklarte meg nok litt vanskelig på forrige innlegg, men skal prøve igjen.

Det jeg mente å få fram var at i mange tilfeller så har en tabelltrekk på hovedinntekten, som i ditt tilfelle kan være rehabiliteringspengene. Om du da har tilleggsinntekt så blir det det trekt en prosentsats av denne.

At prosentsatsen har økt fra 2006 til 2007 har noe med hvilken inntekt som er lagt til grunn for skattekortet. Om det er første året du har rehabiliteringspenger så vil jeg tro at du må lingningskontoret til å redusere prosentsatsen noe.

For å gi et eksempel så har jeg attføringspenger fra både trygdeetaten og statens pensjonskasse. Første året så fikk jeg tabellkort, med 34 % på tilleggstønaden. Da jeg så at dette ville bli alt for stort skattetrekk i løpet av året i forhold til inntekten jeg ville få, så gikk jeg på ligningskontoret og la fram dokumentasjon på attføringspengene fra begge plasser, og fikk så utskrevet et fast prosenttrekk på begge skattekortene, som jeg sendte til trygdekontoret og pensjonskassen.

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

hvorfor 27 % i 2006 og 44 % i 2007?

har et vagt minne om at også januar 2006 ble jeg trekt 40 % så ble det gjort om til 27 % og det av rehab.pengene. er altså en feil de gjør hvert år... fikk aldri tilbakebetalt det

nei får ta en tlf et eller annet sted, aner ikke hvor :)

bare tull og rot alt sammen.

Sammen med skattekortet kom det et skjema "søknad om skattekort" på dette skjemaet så er det lagt inn hvilket grunnlag skattekortet er beregnet ut ifra.

Du kan endre dette skjemaet og sende det til ligningskontoret, og de skal beregne skatten ut fra reelle inntekter i 2007. Eller du kan gå på ligningskontoret og få de til at endre for deg.

Vennlig hilsen

Gjest piiijjja 24
Skrevet

Sammen med skattekortet kom det et skjema "søknad om skattekort" på dette skjemaet så er det lagt inn hvilket grunnlag skattekortet er beregnet ut ifra.

Du kan endre dette skjemaet og sende det til ligningskontoret, og de skal beregne skatten ut fra reelle inntekter i 2007. Eller du kan gå på ligningskontoret og få de til at endre for deg.

Vennlig hilsen

tusen takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...