Gå til innhold

Trist - terror i bangkok

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvert fall ikke å kaste Menneskerettighetene ut vinduet.

Årsaken til at muslimene i de 2-3 sydlige provinsene gjør opprør er også politiske; fattigdom, osv. Perfekt grobunn for fundamentalisme, og hat mot politiet som ofte er "heavy-handed".

Folk som har noe å tape blir vanligvis ikke terrorister; investeringer, utvikling, og slikt er den eneste veien fremover. Selvsagt skal terrorister arresteres, stilles for retten, og fengsles. Men det må være veldig klart at vi ikke gjør knefall for terroristenes metoder og "tar uskyldige". Da er vi ikke bedre enn terroristene, og da har terroristene langt bedre argumenter.

Med vennlig hilsen

De to-tre sydlige provinsene har et problem: Malaysia!

Terroristene kommer veldig ofte fra dette landet og utøver terror i Thailand. De dreper barn, kvinner og totalt uskyldige mennesker i sin kamp for et eget land i sørthailand.

Hvem vil foreta investeringer i disse provinsene? Hvem vil ta sjanser med sine egne liv som innsats på å utvikle noe til det vi i vesten ser på som et demokrati, når terroristene ønsker noe helt annet?

Nei, Sør. Det handler ikke her om fattigdom, men om terrorister som ikke bryr seg om andres liv og er villige til å drepe alle for å få det som de vil. De har kun et krav: En egen muslimsk stat sør i Thailand.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

12

• Sør

9

• ShitDiddelyDo

9

• stone

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

De to-tre sydlige provinsene har et problem: Malaysia!

Terroristene kommer veldig ofte fra dette landet og utøver terror i Thailand. De dreper barn, kvinner og totalt uskyldige mennesker i sin kamp for et eget land i sørthailand.

Hvem vil foreta investeringer i disse provinsene? Hvem vil ta sjanser med sine egne liv som innsats på å utvikle noe til det vi i vesten ser på som et demokrati, når terroristene ønsker noe helt annet?

Nei, Sør. Det handler ikke her om fattigdom, men om terrorister som ikke bryr seg om andres liv og er villige til å drepe alle for å få det som de vil. De har kun et krav: En egen muslimsk stat sør i Thailand.

Jeg vet da hva de vil ha, og at mange bor på begge sider av grensen.

Uansett, hvis vi forlater Menneskerettighetene, og "sloss som terrorister" (uten særlig hensyn til uskyldige) er vi da noe bedre?

Hvis vi fengsler uten dom, "torturerer litt" og "ser gjennom fingrene med", hvor ender vi da? Ikke med noe bedre, i hvert fall.

Skal man sloss for sivilisasjon, så må man gjøre det på sivilisert vis.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg vet da hva de vil ha, og at mange bor på begge sider av grensen.

Uansett, hvis vi forlater Menneskerettighetene, og "sloss som terrorister" (uten særlig hensyn til uskyldige) er vi da noe bedre?

Hvis vi fengsler uten dom, "torturerer litt" og "ser gjennom fingrene med", hvor ender vi da? Ikke med noe bedre, i hvert fall.

Skal man sloss for sivilisasjon, så må man gjøre det på sivilisert vis.

Med vennlig hilsen

Har myndighetene i Thailand på noe tidspunkt svart tilbake mot terroristene slik at uskyldige liv er gått tapt?

Har noen forfektet at man skal gjøre som terroristene?

Men svar på mine spørsmål, Sør:

Skrevet

Har myndighetene i Thailand på noe tidspunkt svart tilbake mot terroristene slik at uskyldige liv er gått tapt?

Har noen forfektet at man skal gjøre som terroristene?

Men svar på mine spørsmål, Sør:

Ja, politiet/militære drepte mange uskyldige forrige gang, noe som ga grobunn for økt støtte til terroristene. Dessverre.

Dette var også en faktor da Thaksin Shinawatra ble avsatt; nettopp at denne politikken ikke virker.

Investeringene må foretas av det offentlige, ev. sammen med private som får særlige incentiver.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jepp. De er rimelig brutale og tar visst også livet av svake grupper, som kvinner, barn, lærere, munker, osv.

Myndighetene er naturligvis nødt til å slå knallhardt ned på dette, for en spredning av konflikten vil ramme turistnæringa enormt.

Leste på et thaiforum at det også er økt sikkerhet rundt bargatene i Patong i kveld.

Skal ikke du dit snart?

Skrevet

At du tør det da!

Nyttår i Thailand etterlater rundt 600 døde i trafikken i løpet av én helg...

Sånn til sammenligning.

Skrevet

At du tør det da!

Kan jo ikke gå rundt og være redd for den slags.

Skrevet

Nyttår i Thailand etterlater rundt 600 døde i trafikken i løpet av én helg...

Sånn til sammenligning.

Nå husker jeg ikke det nøyaktige tallet, men på Phuket dør det et helt vannvittig antall mennesker i trafikken hvert eneste år.

Skrevet

Nå husker jeg ikke det nøyaktige tallet, men på Phuket dør det et helt vannvittig antall mennesker i trafikken hvert eneste år.

Hvorfor?

Jo, fordi turistene tror at bilene stopper ved fotgjengeroverganger osv.

I Thailand gjelder loven om den sterkeste sin rett i trafikken. Har du en moped stopper du for en bil, har du en bil stopper du for en trailer mm.....

Skrevet

Hvorfor?

Jo, fordi turistene tror at bilene stopper ved fotgjengeroverganger osv.

I Thailand gjelder loven om den sterkeste sin rett i trafikken. Har du en moped stopper du for en bil, har du en bil stopper du for en trailer mm.....

Ja, jeg har lest det der.

Ingen fare for at jeg kommer til å leie meg noe motordrevet der nede. Venstrekjøring er det også. Min kjøretur hadde nok endt opp som en kort og smertefull opplevelse. :)

Skrevet

Ja, jeg har lest det der.

Ingen fare for at jeg kommer til å leie meg noe motordrevet der nede. Venstrekjøring er det også. Min kjøretur hadde nok endt opp som en kort og smertefull opplevelse. :)

En jeg jobbet med ble en del av statistikken der nede for 20 år siden. Reise på ferie som 23- åring og komme hjem i kiste er ikke noe å trakte etter.

Skrevet

Kan jo ikke gå rundt og være redd for den slags.

Jeg liker ikke å være redd på ferie jeg .) Men jeg vet at sansynligheten er liten. Håper du får en fin tur - vi skal jo ha rapport! :)

Skrevet

En jeg jobbet med ble en del av statistikken der nede for 20 år siden. Reise på ferie som 23- åring og komme hjem i kiste er ikke noe å trakte etter.

Nope. Greit å komme helskinna hjem igjen.

Men bomber er ikke akkurat det jeg løper rundt og tenker på.

Skrevet

Jeg liker ikke å være redd på ferie jeg .) Men jeg vet at sansynligheten er liten. Håper du får en fin tur - vi skal jo ha rapport! :)

Blir nok bra, og rapport skal bli!

Jeg er nok ikke typen til å fly rundt og tenke på bomber. Er jo ikke Irak jeg skal til. :)

Skrevet

Blir nok bra, og rapport skal bli!

Jeg er nok ikke typen til å fly rundt og tenke på bomber. Er jo ikke Irak jeg skal til. :)

Du får nok en kjempefin tur, Bangkok er en spennende by:)

Gleder meg til og høre hvordan du har hatt det, så får du huske og prøvesmake den lokale delikatessen, ristede gresshopper;)

Skrevet

Du får nok en kjempefin tur, Bangkok er en spennende by:)

Gleder meg til og høre hvordan du har hatt det, så får du huske og prøvesmake den lokale delikatessen, ristede gresshopper;)

Gresshopper skal spises. Får jeg rennaræv skylder jeg på deg. ;)

Men jeg skal ikke til Bangok. Flyet går direkte til Phuket. Antar jeg får gresshopper der også. :)

Skrevet

Gresshopper skal spises. Får jeg rennaræv skylder jeg på deg. ;)

Men jeg skal ikke til Bangok. Flyet går direkte til Phuket. Antar jeg får gresshopper der også. :)

jada, det er sikkert, heller ingen fare for sykdom av og spise det, jeg har aldri blitt syk og har spist det mange ganger:)

uansett blir det gøy og høre om turen din;)

Skrevet

De prøvde å "slå hardt ned på" før (og drepte flere titalls muslimer); resultatet var selvsagt at fundamentalistene fikk større støtte, og regjeringen/politi ble mindre og mindre populær.

Med vennlig hilsen

Og det vet du fordi.....?

Jeg kan påstå at det hjalp, for hadde de ikke gjort det hadde det vært enda værre...

Og min påstand er like lite etterprøvbar som din er....

En anne påstand er at hadde de klart å ta livet av enda flere av terroristene, så hadde ikke gårsdagens terrorangrep funnet sted.

Og det er sistnevnte påstand de kommer til å legge som grunn for det videre antiterrorarbeidet.

For som Tyskland på 70-80 tallet, så har også Thailand forstått hva løsningn er......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...