Gå til innhold

Kjipeste feiringen evver!

Gjest Sympati-søkende... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 dager siden ble jeg og samboer invitert på en fest til masse felles venner av oss. Det virket kjempe morro, men jeg holdt likevel litt igjen, for senere på dagen kom en invitasjon fra to jeg gikk i klasse med på videregående for en del år tilbake. Hun ene av de jentene er som en søster for meg, selv om vi ikke har så mye kontakt lengre. Mødrene våre er bestevenninner.

Så da jeg fikk denne invitasjonen, maste jeg så mye på min samboer at han til slutt bare sa ja for å få meg til å holde kjeft, og for å ikke skuffe meg.

Så er dagen kommet, og de felles vennene våre maste på oss over meldinger. Samboeren har trukket seg fra den festen jeg ble invitert på og vil gå til den andre festen istedet. Det vil jo på en måte jeg også, men samtidig syns jeg likevel at vi skal gå til mine gamle klassevenner (som vi kaller Pia og Leah). Min samboer står på sitt og sier han vil gå til våre felles venner uansett, og at han ønsker at jeg blir med der. Jeg har også egentlig lyst å gå til dem siden det ikke er en så veldig formell fest, og siden jeg og samboeren ikke har vært ute sammen på noe siden sommeren 2005 (på grunn av barn), så skrev jeg melding til Pia og Leah at vi ikke kom. Pia (som er som en søster for meg) ble kjempe skuffet og sur, og sender nå masse meldinger som får meg til å få dårlig samvittighet. Jeg stresser meg ihjel for å prøve å få henne til å forstå at jeg ikke orker å krangle med min samboer fordi han drar i morgen for å jobbe på plattform i noen uker, og fordi jeg ønsker å være med ham uansett for å feire denne dagen sammen med ham... Men hun forstår ikke, så jeg har press fra to sider her, samtidig som jeg har et lite barn å ta meg av som kaster opp (min svigermor er sykepleier og skal sitte barnevakt på småen idag).

En av de tingene jeg også gruer meg til er at min mor kommer til å spør meg hvordan det var hos Pia og Leah, hvorpå jeg må svare at jeg ikke var der likevel. Hun kommer til å mase og lage problemer for meg fordi jeg ikke var med datteren til venninna hennes. Så kommer hun til å snakke masse stygt om min samboer... jeg orker ikke det. Jeg er i midten av 20-årene og har en ganse så ekkel og spydig mor. Jeg får så mye refs fra alle kanter på grunn av det valget jeg akkuat gjorde, at jeg lurer på å la være å gå ut og bare bli hjemme... :((((

Skrevet

Synes du skal gå med samboeren din.Det er han du lever med til daglig... Jeg mener at venninner som gir deg dårlig samvittighet, ikke har tenkt gjennom saken!

Foreldre bør ikke blande seg inn. Kos deg på festen sammen med din kjære, og legg alle tanker bak deg!

Ønsker deg lykke til og et herlig nytt år!

Gjest skjønner reaksjonen til venninnen
Skrevet

Jeg synes vel det er i seneste laget å melde avbud samme dag som festen er, jeg da....

Skrevet

Synes du skal gå med samboeren din.Det er han du lever med til daglig... Jeg mener at venninner som gir deg dårlig samvittighet, ikke har tenkt gjennom saken!

Foreldre bør ikke blande seg inn. Kos deg på festen sammen med din kjære, og legg alle tanker bak deg!

Helt enig!

Skrevet

Tusen takk... ;))) Det var varmende ord! Ha et strålende nyttår du også ;)

Skrevet

Enig med hidi!

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg syns du skal reise med samboern din, men ta en skikkelig "jeg er kjempe lei meg for at jeg var slik en dust samtale" med din venninne.

Du burde jo ikke sagt ja dit, når dere allerede hadde sagt nei til dit dere nå velger og gå.

Legg deg helt flat, feir meg samboern din, og kos deg.

Ikke la dette ødelegge for deg, men husk denne situasjonen til nestegang. Dum blemme og gjøre, men vi har vel alle gjort noe sånt en eller annen gang.

Vennlig hilsen

Skrevet

Helt enig med hidi.

Skrevet

Det er utrolig dårlig av deg å avlyse noe så sent som i dag, og din venninne har all grunn til å bli furten.

Når du først har fucka dette opp som du har gjort, synes jeg det mest nærliggende er å gå i hvert deres selskap.

Skrevet

Det jeg først tenkte på var at du bør være glad for at du er invitert ulike steder. Jeg vet om flere mennesker som ville gjort alt for å være i din situasjon.

Jeg synes det er dårlig gjort å trekke seg så kort tid i forveien. Jeg hadde blitt sur om mine venner hadde gjort det.

Gjest ingen sympati dessverre.
Skrevet

Du får ingen sympati fra meg.

Har du sagt at du skal komme på en fest så er det for sent å avlyse samme dag som den skal være.

Tenk på hva venninene dine har ordnet med mat og drikke ekstra for at du også skal komme. Tenk selv på hva du ville ha synes om du var den som fikk avbud i siste liten.

Avbud kan bare godtaes når det er sykdom inne i bildet. Og du kunne ha brukt dette med barnet ditt som argument, men måtte da ha vært hjemme med samboer.

Synes vel også at samboer her kunne ha lempet på sine krav. Og at dere felles kunne ha funnet en løsning for alle.

En annen løsning ville ha vært:

Du spiser mat og hygger deg i noen timer hos venninene og etterpå ha gått til han sin fest til midnatt? Dere hadde jo hatt flere timer utover natten sammen.

Når det gjelder å ha fått barnevakt til et sykt barn så er du egentlig bare heldig som har en person som stiller opp på nyttårsaften. Så heller ikke her får du støtte med ditt syn på mora di. Da måtte du ha funnet en annen barnevakt så lenge du vet hvordan syn hun har.

Skrevet

Jeg hadde gått til Pia og Leah - uten samboer - og så tatt drosje til festen samboeren er på - om det passet seg sånn.

Jeg syns ikke man kan trekke seg når man først har sagt ja - de har sikkert ordnet i stand og gledet seg til at du skulle komme.

Jeg syns faktisk det går an å dele seg og heller møtes etter midnatt og ha heidundrende sex :D

Skrevet

Jeg hadde gått til Pia og Leah - uten samboer - og så tatt drosje til festen samboeren er på - om det passet seg sånn.

Jeg syns ikke man kan trekke seg når man først har sagt ja - de har sikkert ordnet i stand og gledet seg til at du skulle komme.

Jeg syns faktisk det går an å dele seg og heller møtes etter midnatt og ha heidundrende sex :D

Har selv hatt fest nyttårsaften, og må si jeg har blitt litt skuffet over de av gjestene som går videre til annen fest etter middagen.

Når jeg lager fin middag ser jeg helst at gjestene sier ja takk til hele festen, og ikke går videre til et annet sted (hvor de kanskje ikke ble invitert til middag) etterpå.

Skrevet

Har selv hatt fest nyttårsaften, og må si jeg har blitt litt skuffet over de av gjestene som går videre til annen fest etter middagen.

Når jeg lager fin middag ser jeg helst at gjestene sier ja takk til hele festen, og ikke går videre til et annet sted (hvor de kanskje ikke ble invitert til middag) etterpå.

Jeg tenkte ikke etter middagen - jeg tenkte om natten - etter 2400 :) enig, man stikker ikke av.

Skrevet

Det er direkte frekt å dukke opp til middagen, spise ferdig og så stikke til "et bedre sted".

Normal høflighet er i hvert fall å bli på festen til etter midnatt.

Skrevet

Det er direkte frekt å dukke opp til middagen, spise ferdig og så stikke til "et bedre sted".

Normal høflighet er i hvert fall å bli på festen til etter midnatt.

Men fanken - da"! Jeg skrev jo det i innlegget mitt også!

"Jeg syns faktisk det går an å dele seg og heller møtes etter midnatt og ha heidundrende sex :D "

Har dere tungt for det eller?

*skåler i rødvin*

Skrevet

"Jeg syns faktisk det går an å dele seg og heller møtes etter midnatt og ha heidundrende sex :D "

*skåler i rødvin*

Hæ?

Jeg snakker ikke om deg, men generelt.

Skrevet

Hæ?

Jeg snakker ikke om deg, men generelt.

Men hun svarer jo det til meg!

Enda jeg har sagt ETTER midnatt.

*grynt*

dukker ned i flaska

Skrevet

*skåler i rødvin*

Trodde ditt nyttårsløfte var null sex i år 2007? :-)

Skrevet

Men hun svarer jo det til meg!

Enda jeg har sagt ETTER midnatt.

*grynt*

dukker ned i flaska

Men jeg kommenterte det her:

"Har selv hatt fest nyttårsaften, og må si jeg har blitt litt skuffet over de av gjestene som går videre til annen fest etter middagen.

Når jeg lager fin middag ser jeg helst at gjestene sier ja takk til hele festen, og ikke går videre til et annet sted (hvor de kanskje ikke ble invitert til middag) etterpå."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...