Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

Vi er en familie på 4, to voksne og to tenåringer som har tenkt oss til playa del carmen i Mexico i februar. Nå etter at jeg har lest en del om Mexico, begynner jeg å bli bekymret.. Både for denquefeber, magetrøbbel og kriminalitet. Hvor stor er faren for denquefeber? Hadde det vært tryggere for oss og dratt til Cuba eller Thailand?

Hilsen bekymret.

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Det er riktig at Dengue feber er blitt mer hyppig i store deler av verden, inkluding mellomamerike. Viruset overføres ved mygg og myggen forekommer gjerne i nærheten av stillestående vann, fuktige skogbunn, søppelhauger, osv. Den amerikanske Center for Disease Control med meget stor erfaring i reiseinfeksjoner sier at faren for å bli infisert er meget lav for turister som oppholder seg fortrinnsvis på stranden, golfbaner, aircondisjonerte hoteller, osv, ute fortrinnsvis om dagen. Myggen biter mest tidlig morgen og sent på ettermiddag. Sjansene er større om man beveger seg i fuktige skog.

Epiodemier har vært registrert i Cuba også, slik at jeg tror ikke at det er noe særlig forskjell. Det forekommer også i Thailand.

Alt i alt tror jeg at faren er svært moderat hvis man holder seg på områder der det er turistliv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...