Gå til innhold

En halv time pr kilo stemmer ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...jeg steker kalkun og det står man skal beregne en halv time pr kilo -og nå har min kalkun stått i 3 timer -og den er på 4,1 kilo - termometeret har spretti ut - men det renner blodsaft når jeg stikker kniven inn bak låret (på kalkunen) -så jeg lar den sikkert stå 3 kvarter til

Hva slags erfaring har dere?

Mulig den må stå lenger når den er spreng-stuffet :)

Skrevet

På 160 grader, 40 minutter pr kg. 30 minutter er for lite.

Ja - det er 160 grader jeg bruker :)

Takk for støtten! hehe

Skrevet

Ja det stemmer at det tar lengre tid med stuffing.

Min står i ovnen nå, pakket full av appelsiner og hvitløk ;-)

Skrevet

Ja det stemmer at det tar lengre tid med stuffing.

Min står i ovnen nå, pakket full av appelsiner og hvitløk ;-)

Hjælp - er det godt? :)

Jeg stuffer med 1/2 kilo kjøttdeig med hakket eple, svisker og løk -og jeg spiser hele stuffingen sjæl :D

Skrevet

Hjælp - er det godt? :)

Jeg stuffer med 1/2 kilo kjøttdeig med hakket eple, svisker og løk -og jeg spiser hele stuffingen sjæl :D

Det er absolutt ikke til å spise, men kalkunen blir veldig saftig og mør av det, og den innerste delen av kalkunkjøttet får en litt friskere smak (såvidt anbart, men veldig godt).

Skrevet

40 min pr kg, + ekstra for stuffingen.

Ja - det ble nesten 4 timer - men god ble den! .)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...