Gå til innhold

Flere som gjør ingenting i kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

VI gjør ingenting - bare ER, Eldste datteren var innom her - stivpynta etter middag hos faren sin - og så helt forskrekket på oss - vi har vanlige klær -men har spist kalkun. Hun sa;"det kommer en og henter meg snart da - - og så skikket hun megetsigende på oss og sa videre; Det er grunner til at jeg ikke ba han hit da"

Jeg bare svarte blidt tilbake; "ingen har bedt noen hit heller"....

;D

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

4

• Dorthe

3

• Åsemor

3

• vanilje

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Barna har vert hos faren sin siden 3.juledag, og jeg var jeg på fest 3 dager i strekk (føler meg skikkelig bad, siden jeg vanligvis fester 3 ganger i året)

I dag er siste dagen før ungene kommer hjem, så jeg skal sitte alene og kose meg i kveld!

Da har du fortjent å ta det rolig i kveld ;)

Skrevet

Er det vanlig å gå nyttårsbukk? Hvor i landet holder du til?

Rakettene er kommet godt i gang her allerede..

Vi bor i Bergen, og her er det kun nyttårsbukk som gjelder, men vi kaller det julebukk her da.

Rakettene har smelt rundt ørene på oss en stund allerede, men vi går ikke ut for å se før midnatt.

Skrevet

VI gjør ingenting - bare ER, Eldste datteren var innom her - stivpynta etter middag hos faren sin - og så helt forskrekket på oss - vi har vanlige klær -men har spist kalkun. Hun sa;"det kommer en og henter meg snart da - - og så skikket hun megetsigende på oss og sa videre; Det er grunner til at jeg ikke ba han hit da"

Jeg bare svarte blidt tilbake; "ingen har bedt noen hit heller"....

;D

Hehe.. Bra svart ;-)

Skrevet

Nyttårsbukk er bare vanlig i Bergen. Men VELDIG vanlig der da.

Ok :) Hadde aldri hørt om nyttårsbukk før, jeg.

Skrevet

Ja, jeg begynner å bli litt smålei rølpefylla, og selv om jeg ikke står tilbake for en fest, blir det så krampe og fylle for å fylle, slik mange gjør i dag.

Nei. Takke meg til en bytur med noe sushi en vanlig lørdag. :)

Godt nytt år, ja! :)

Begynner du å bli voksen?

Skrevet

Begynner du å bli voksen?

Nja, voksen blir jeg nok aldri. Men flatfyll er ikke like morsomt som det engang var, og merkedager som nyttårsaften, 17. mai, osv, altså dager hvor folk på død og liv skal drekke seg sønder og sammen, har jeg nok vokst fra, og jeg får fint lite annet enn en bakfull start på året ut av det.

Gjest Pontiac
Skrevet

Stille og rolig feiring med mann og barn er ikke så dumt det. Har ikke egen familie, men skulle gjerne vært hos mamma med nevøen min. Barns entusiasme over rakettenr og stjerneskudd er iallfall koselig med denne dagen.

Det er vondt å ha mistet noe på denne tiden, for dagen er så spesiell at det er vanskelig å glemme den.. Jeg håper de neste dagene dine blir så bra som de kan. Har selv tent noen lys, det gir meg litt fred.

Godt nytt år :)

Man glemmer ikke vet du, men man lærer seg etterhvert å leve med det.

Synd du ikke kunne være med dine i dag, en slik harmonisk og rolig feiring og barns glede, som du nevner, er den aller deiligste måten å feire nyttår på.

Håper dette nye året som nå har begynt også vil bringe deg meget harmoni og glede.

Ha en fortsatt fin natt, og godt nytt år ;)

Skrevet

Nja, voksen blir jeg nok aldri. Men flatfyll er ikke like morsomt som det engang var, og merkedager som nyttårsaften, 17. mai, osv, altså dager hvor folk på død og liv skal drekke seg sønder og sammen, har jeg nok vokst fra, og jeg får fint lite annet enn en bakfull start på året ut av det.

*kremte*

Sjekk tidspunktet......ja?...og jeg er hjemme fra fest! Kun tre smirnoff ice, to baileys og litt rødvin til maten...

Snakk om å ha blitt voksen a...?!?

*stolt*

:-p

Gost nyttår a påsan..:-)

*knuseklemmer*

Skrevet

*kremte*

Sjekk tidspunktet......ja?...og jeg er hjemme fra fest! Kun tre smirnoff ice, to baileys og litt rødvin til maten...

*stolt*

*knuseklemmer*

Yellow?

Er dette den samme yellow fra tidligere? *s*

Skrevet

Yellow?

Er dette den samme yellow fra tidligere? *s*

Jupp...:-)

Lenge siden sist..*s*

ShitDiddelyDo
Skrevet

*kremte*

*stolt*

*knuseklemmer*

Påsan? Makan!

Nei, nå står ikke verden til påske. Jeg sniker meg unna nyttårsfeiringa og du gir deg mens du fortsatt klarer å gå. Ikke normalt.

Men du! Påsan er ikke et framtidig kallenavn på meg. Bare så det er sagt.

:)

ylvali1365381015
Skrevet

Vi kom hjem for vel en time siden, etter årlig samling med tre andre familier i nabolaget. Veldig hyggelig og familievennlig, med selvregisserte opptredner fra barna, som forståelig nok var helt euforiske... Vi voksne hadde både vin og sjampis, men det var en meget avdempet og behagelig feiring.

har full respekt for at mange ikke finner grunn til å feire nyttårsaften, men jeg kunne ikke tenke meg å la den bli en sedvanlig dag.

Mye symbolikk i denne kvelden for meg.

Og klokken tolv tenker jeg på mine nære og kjære, og føler et fellesskap med alle andre verdens borgere som omtrent på samme tid har blikket festet mot himmelen og har ønsker for et nytt år...

Nyttårsaften innebærer ikke store forhåpninger som før, men det er likefullt en spesiell kveld for meg.

Det hjelper selvfølgelig at naboene har fagbrev som kokker og lager den eneste goooode kalkunen jeg noensinne har smakt.

Samt serverer årgangsvin og likør til kaffen... ;-D

Min stefar har et helt annet ståsted, han bruker denne natten til refleksjon og tosomhet med min mor. Uten feiring og samvær med andre. Kan forstå det valget. Men at noen oppfatter nyttårsaften som en hverdag har jeg vanskeligere for å skjønne. (Har lest litt nedover i trråden her...)

Men et godt nytt år ønsker jeg alle dere!

:-) Måtte det bli et inholdsrikt og positivt år på alle måter!

Nå skal jeg straks finne søvnen jeg også.

Caloni Makaroni
Skrevet

Koser oss hjemme og håper at frøkna klarer å sove seg gjennom rakett-maset :-) Så langt har det gått bra, men nå begynner det å ta seg opp.

Har kost oss med øl og pinnekjøtt, men rakettene og resten av maset klarer jeg meg godt uten. Bare så synd at man blir påtvunget alt bråket fra alle andre, hehe.

Største ønske for 2007 er kanskje forbud mot privat fyrverkeri? *knegg*

"Største ønske for 2007 er kanskje forbud mot privat fyrverkeri? *knegg*"

Du får ønsket ditt oppfylt :) Fra og med i år blir det forbudt. Er ikke riktig sikker på om det gjelder hele landet, men det gjelder i alle fall i Trondheim og det stedet jeg kommer fra :)

Skrevet

Ingenting og ingenting. Vi er sammen mannnen, barna og jeg. Vi spiste nydelig lammelår, og is med bær til dessert.

Vi har sett på film på TV og ventet på rakettene. Minstemann våknet av pangene, og fikk komme opp og se han også. Det var stor stas.

Vi har ikke drukket annet enn brus, saft og vann. Vi har ikke festet noe, men hatt det koselig sammen.

Gjest Vanlig dag jo...
Skrevet

Vi kom hjem for vel en time siden, etter årlig samling med tre andre familier i nabolaget. Veldig hyggelig og familievennlig, med selvregisserte opptredner fra barna, som forståelig nok var helt euforiske... Vi voksne hadde både vin og sjampis, men det var en meget avdempet og behagelig feiring.

har full respekt for at mange ikke finner grunn til å feire nyttårsaften, men jeg kunne ikke tenke meg å la den bli en sedvanlig dag.

Mye symbolikk i denne kvelden for meg.

Og klokken tolv tenker jeg på mine nære og kjære, og føler et fellesskap med alle andre verdens borgere som omtrent på samme tid har blikket festet mot himmelen og har ønsker for et nytt år...

Nyttårsaften innebærer ikke store forhåpninger som før, men det er likefullt en spesiell kveld for meg.

Det hjelper selvfølgelig at naboene har fagbrev som kokker og lager den eneste goooode kalkunen jeg noensinne har smakt.

Samt serverer årgangsvin og likør til kaffen... ;-D

Min stefar har et helt annet ståsted, han bruker denne natten til refleksjon og tosomhet med min mor. Uten feiring og samvær med andre. Kan forstå det valget. Men at noen oppfatter nyttårsaften som en hverdag har jeg vanskeligere for å skjønne. (Har lest litt nedover i trråden her...)

Men et godt nytt år ønsker jeg alle dere!

:-) Måtte det bli et inholdsrikt og positivt år på alle måter!

Nå skal jeg straks finne søvnen jeg også.

Hvorfor skulle det ikke være en vanlig hverdag? Vi går over i et nytt år, også da?

Skjer ikke noe annerledes fra forrige år i grunn.

Ser ikke noe grunn til å feire at et forferdelig år med masse død, lidelse og terror er over og at et nytt ett med det samme mølet begynner...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...