Gå til innhold

Har noen tips?? Min katt er drit redd nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min katt har i hele dag krøpet langs gulvet med halen mellom beina. Spesielt i kveld har han vært så redd at han har vært helt lammet. Han bruker ikke å løpe rundt og gjemme seg. Han bare legger seg helt ned og virker omtrent i koma. Jeg kan pirke bort i han uten at han reagerer nesten. Han har gjort dette tidligere også når han har blitt veldig redd for noe. For eks raketter.

Noen råd??? Skal jeg bare la han være i fred. Instinktet mitt er slik at jeg gjerne vil bort å kose og trøste.

Skrevet

Sett på musikk eller tv`n litt høyt, ellers er det en fin plass i et lite rolig rom, helst uten vindu:)

Skrevet

Sett på musikk eller tv`n litt høyt, ellers er det en fin plass i et lite rolig rom, helst uten vindu:)

Har du sett denne adferden hos din egen katt? Blir litt frustrert når han virker helt lammet av redsel.

Har nå lagt han på et litt kjølig og rolig rom. Slått av alt lys og skal trekke for gardinene. Han bare ligger der som i koma stakkar.

Skrevet

Så dumt at du ikke har fått tak i middel til å dope ned katten din med.

Er det ingen krisevetrinær i nærheten?

Om ikke annet kan de hjelpe deg med å finne ut om noe av det du har liggende i huset av medisiner kan hjelpe nå i krisen.

Vær forsiktig med å klå for mye borti katten når den er så redd, den kan i traumet sitt ønske å beskytte seg mot faren den værer og komme til å "glefse" til deg i panikk.

Gjør som de gjør for hundene, sett på litt musikk, og hold alle dører og vinduer lukket.

Kan han settes i et rom som er mest lydtett for levenet ute?

Skrevet

Har du sett denne adferden hos din egen katt? Blir litt frustrert når han virker helt lammet av redsel.

Har nå lagt han på et litt kjølig og rolig rom. Slått av alt lys og skal trekke for gardinene. Han bare ligger der som i koma stakkar.

Min katt er ikke SÅ redd, men mange dyr blir virkelig redde. Hun roer seg nok om du trekker for gardiner osv, sett gjerne inn en radio i rommet, det høres kanskje litt snålt ut men det hjelper i mange tilfeller:)

Skrevet

Hatt min på fanget i de siste åra, blitt litt tøffere nå som han er gammel, men fortsatt nærvøs, går vel aldri helt over men katten din vil nok ikke være alene når det smeller som værst :)

Skrevet

Hatt min på fanget i de siste åra, blitt litt tøffere nå som han er gammel, men fortsatt nærvøs, går vel aldri helt over men katten din vil nok ikke være alene når det smeller som værst :)

Blir din katt også lammet av skrekk? Slik at den ligger helt stille?

Min puster ikke fort eller noe, den bare ligger der som en sekk.

Skrevet

Så dumt at du ikke har fått tak i middel til å dope ned katten din med.

Er det ingen krisevetrinær i nærheten?

Om ikke annet kan de hjelpe deg med å finne ut om noe av det du har liggende i huset av medisiner kan hjelpe nå i krisen.

Vær forsiktig med å klå for mye borti katten når den er så redd, den kan i traumet sitt ønske å beskytte seg mot faren den værer og komme til å "glefse" til deg i panikk.

Gjør som de gjør for hundene, sett på litt musikk, og hold alle dører og vinduer lukket.

Kan han settes i et rom som er mest lydtett for levenet ute?

Han tåler ikke så godt beroligende medisin. Han blir helt koko av det.

Skal prøve å sette inn en radio. Hadde jeg bare visst hva som er best av å la han ligge i fred eller å ha han på fanget for å roe han ned. Prøvde det tidligere og da prøvde han å stikke fjeset sitt ned i armhulen min. Stakkar pus

Skrevet

Sleng i den noen valium.

Er du helt pling i bollen eller. Tenk om jeg ikke hadde hatt peiling i det hele tatt og gitt katten min menneskemedisin. Paracet og lignende kan faktisk drepe en katt.

Forstod at du kødda altså, men ikke alle forstår at sånt er kødd. Vet om flere katter som har dødd fordi eieren har gitt dem paracet som febernedsettende

Skrevet

jeg har en drøss av katter her, trukket igjen gardiner, har på tv, foreløpig går det bra.

men...jeg opplevde en gang en katt som reagerte sånn som din (riktignok mot noe helt annet enn raketter). hun lå på fanget mitt i 3 timer, jeg fikk ikke kontakt med henne, skikkelig skremmende. jeg tror ikke hun visste at jeg var der, så jeg lot henne være. men pakket henne inn i et pledd, de har lett for å miste kroppsvarme

så vet ikke om et kjølig rom er særlig smart...

pakk han inn, i hvert fall legg han oppå et varmt teppe og sett på en radio

Skrevet

Er du helt pling i bollen eller. Tenk om jeg ikke hadde hatt peiling i det hele tatt og gitt katten min menneskemedisin. Paracet og lignende kan faktisk drepe en katt.

Forstod at du kødda altså, men ikke alle forstår at sånt er kødd. Vet om flere katter som har dødd fordi eieren har gitt dem paracet som febernedsettende

Eh, både katter og hunder kan vel få valium til nyttårsaften?

Skrevet

Nei, jeg kødda faktisk ikke.

Ante ikke at menneskemedisin er farlig for dyr.

Skrevet

Eh, både katter og hunder kan vel få valium til nyttårsaften?

ikke gi dyr menneskemedisin, kan bli skikkelig ille og veterinærer er ikke spesielt billig sånn natt til det nye året...

Skrevet

jeg har en drøss av katter her, trukket igjen gardiner, har på tv, foreløpig går det bra.

men...jeg opplevde en gang en katt som reagerte sånn som din (riktignok mot noe helt annet enn raketter). hun lå på fanget mitt i 3 timer, jeg fikk ikke kontakt med henne, skikkelig skremmende. jeg tror ikke hun visste at jeg var der, så jeg lot henne være. men pakket henne inn i et pledd, de har lett for å miste kroppsvarme

så vet ikke om et kjølig rom er særlig smart...

pakk han inn, i hvert fall legg han oppå et varmt teppe og sett på en radio

Han ligger opp på et varmelaken som han digger. Han våkner opp når han får en liten godbit. Ga han litt makrell på tube og da var han litt mer seg selv et øyeblikk. Men beveger seg ikke en tomme.

Huffah. Du skulle sett han da jeg prøvde å ha han på fanget i stua tidligere. da prøvde han å stikke det lille fjeset sitt inn i armhulen min for å gjemme seg.

Skrevet

Nei, jeg kødda faktisk ikke.

Ante ikke at menneskemedisin er farlig for dyr.

Ok. Da er du tilgitt. ;-)

Skrevet

Ok. Da er du tilgitt. ;-)

Du får følge shebas råd - musikk.

En dansende katt er langt hyggeligere enn en vettskremt katt.

Skrevet

Du får følge shebas råd - musikk.

En dansende katt er langt hyggeligere enn en vettskremt katt.

hihi:)

*ser det for seg*

Skrevet

Han ligger opp på et varmelaken som han digger. Han våkner opp når han får en liten godbit. Ga han litt makrell på tube og da var han litt mer seg selv et øyeblikk. Men beveger seg ikke en tomme.

Huffah. Du skulle sett han da jeg prøvde å ha han på fanget i stua tidligere. da prøvde han å stikke det lille fjeset sitt inn i armhulen min for å gjemme seg.

hvis du får kontakt med han, så tror jeg han vil sette pris på at du er der

dette høres sikkert ufattelig teit ut, men..

hva med å lese høyt? (ikke le ;-)

når jeg har hatt katter som f.eks under en fødsel, der jeg skal vise dem at jeg er der, men ikke innvolvere meg for mye, så leser jeg høyt. det er begrensa hvor lenge man klarer å sitte å småpludre med en katt, men høytlesing funker ypperlig. gjerne med litt skikkelig "fortellerstemme"

prøv :-))

Skrevet

Sleng i den noen valium.

Man skal ikke dope ned dyr på nyttårsaften. Hvis de oppfatter smell selv om de er dopet, så klarer jo ikke kroppen deres å reagere, og det blir veldig traumatisk for de, de kan få varige mén av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...