Gå til innhold

Har noen tips?? Min katt er drit redd nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du et rom som ikke er mot en yttervegg? Når jeg hadde katter og hunder så brukte jeg å legge de på badet for der hørte de ikke smellene så godt og de så heller ikke rakettene. Satte inn en radio og kurv til å ligge i. Ha du et sånt rom så skjermer du den mer enn om den både hører og ser rakettene.

ikke fast nick
Skrevet

Nå er vel det verste over for denne gang. Men til neste gang bør du huske på at du ikke bør trøste katten! Da forteller du den bare at dette er noe å være redd for, og da forblir den redd. Oppfør deg helt som vanlig og la gjerne radio eller tv stå på. Prat med katten og la katten ligge på et varmt teppe et lunt sted i huset. Det finnes også cd'er å få kjøpt som inneholder lyder av raketter og som brukes til terapi for hunder som er redde. Kanskje en sånn en funker for katt også? Men da bør du begynne i god tid før nyttårsaften neste gang. Spør en veterinær om dette.

En annen gang kan du jo prøve med å gi katten litt mat den sovner av. De kattene jeg hadde før gikk "rett i gulvet" av kokt torsk.

Katten jeg har nå liker ikke fisk, men heldigvis driter han i det meste av bråket, så sånn sett er jeg heldig. Jeg holder alltid katten innendørs på nyttårsaften likevel. I kveld var det bare sånn rundt midnatt at han ble ganske gira og ville ut. Tenkte det verste var over da klokka var halv ett og slapp katten ut da, men jammen holdt naboen på med fyrverkeriet sitt frem til ett, så jeg håper det gikk bra med katta. Skal se etter ham før jeg køyer.

Skrevet

jeg har to katter. den ene brydde seg nesten ikke, men vred ørene litt da den hørte smellene. den andre ble veldig engstelig. da vi gikk ut for å se på rakettene lot jeg døra til badet, der jeg hadde skrudd opp gulvvarmen en del - med tanke på pus, stå åpen. da vi kom tilbake la han bak skittentøyskorga på badet. der følte han seg trygg. jeg satt meg på dolokket og pratet litt med ham til han kom ut. strøk ham forsiktig når han tillot det. det ordna seg fint. jeg tror det viktigste er å vite hva slags ting det er som gjør katten din trygg (min katt: varme, lukta av oss, isolerende hjørner/vegger), og gi den et slikt sted å være.

Skrevet

Er du helt pling i bollen eller. Tenk om jeg ikke hadde hatt peiling i det hele tatt og gitt katten min menneskemedisin. Paracet og lignende kan faktisk drepe en katt.

Forstod at du kødda altså, men ikke alle forstår at sånt er kødd. Vet om flere katter som har dødd fordi eieren har gitt dem paracet som febernedsettende

Katter har det best når alle rundt oppfører seg normalt!

Og du kan faktisk "dope" katten etter avtale med dyrlegen.

Brukes mest til hunder.

Jeg bor nær skogen og dit vil noen av kattene, mens to vil være inne. Har aldri hatt problemer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...