Gå til innhold

Hva er galt i denne html-tagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er amatør på feltet, og skal ha denne tagen til å dekke hele siden som bakgrunn. Nå dekker det derimot rammen som omgir vinduet jeg skal ha det på. Siden jeg bare har kopiert html tagen og er ferskis på området, finner jeg ikke feilen. Hjelp meg?

support12.gif
support16.gif
Skrevet

oh!! lenge siden jeg brukte ren html;) prøv med mellomrom mellom ><....>

er nok altfor trøtt for øyeblikket, men skal sjekke i morgen:)

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet. Her er det jo mange tags, ikke bare en. Tenker du på background-image i

Gjest den skal dekke hele bakgrunnen ja...
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet. Her er det jo mange tags, ikke bare en. Tenker du på background-image i

Nå skjønner jeg ikke bæra av hva du snakker om, siden jeg har som sagt kopiert denne linken. Den lå ferdig i en sånn "boks" der jeg fant denne bakgrunnen. Det sto at det var en background, men når jeg legger den inn dekker den bare en rad på venstre side i skjermen. Nesten som en "ramme"...

Kunne du endret den for meg da? Slik at jeg kan legge den inn og se om den endrer hele siden?

Skrevet

Nå skjønner jeg ikke bæra av hva du snakker om, siden jeg har som sagt kopiert denne linken. Den lå ferdig i en sånn "boks" der jeg fant denne bakgrunnen. Det sto at det var en background, men når jeg legger den inn dekker den bare en rad på venstre side i skjermen. Nesten som en "ramme"...

Kunne du endret den for meg da? Slik at jeg kan legge den inn og se om den endrer hele siden?

Hvis du bare skal ha bakgrunnen, så trenger du kun dette:

Men du får ikke strukket den til å dekke hele bakgrunnen med ett bilde, altså. Det blir repetering av bildene etter hverandre og under hverandre.

Skrevet

Men du får ikke strukket den til å dekke hele bakgrunnen med ett bilde, altså. Det blir repetering av bildene etter hverandre og under hverandre.

Ok. Nå fikk jeg den over hele bakgrunnen. Men det ligger noen tabeller i front, som jeg også skulle ha hatt samme bakgrunn på. Hvordan vil den tagen da være?

Skrevet

Jeg skal bruke tagen i tekstforklaringen min på qxl.:0) Hvis det gjør det lettere...

Skrevet

Har prøvd meg litt frem her. Håper å kunne forklare deg litt mer hva som er problemet.

Med html-tagen din legges bakrunnen jeg ønsker helt bakerst.Så er det et "lag" over som er hvit (tekstbakgrunnen), så kommer den rosa teksten min på topp.

Jeg vil ha den hvite tekstbakgrunnen dekt.

Hva gjør jeg nå da?

Skrevet

Har prøvd meg litt frem her. Håper å kunne forklare deg litt mer hva som er problemet.

Med html-tagen din legges bakrunnen jeg ønsker helt bakerst.Så er det et "lag" over som er hvit (tekstbakgrunnen), så kommer den rosa teksten min på topp.

Jeg vil ha den hvite tekstbakgrunnen dekt.

Hva gjør jeg nå da?

Hvis du vil ha bakgrunnsbildet i stedet for det hvite, så må du bytte ut "body" med hva nå det hvite området heter. Det kan jeg ikke si uten å se kildekoden til siden.

Hvis du vil ha bakgrunnsbildet over hele bakgrunnen slik som det er nå, og endre det hvite slik at det er gjennomsiktig, så må du fjerne bakgrunnsfargen som er definert på det hvite området. Det kan jeg heller ikke gi nøyaktig instruks for uten å se kildekoden til siden.

Skrevet

Hvis du vil ha bakgrunnsbildet i stedet for det hvite, så må du bytte ut "body" med hva nå det hvite området heter. Det kan jeg ikke si uten å se kildekoden til siden.

Hvis du vil ha bakgrunnsbildet over hele bakgrunnen slik som det er nå, og endre det hvite slik at det er gjennomsiktig, så må du fjerne bakgrunnsfargen som er definert på det hvite området. Det kan jeg heller ikke gi nøyaktig instruks for uten å se kildekoden til siden.

Et eksempel:

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=415293522#questions

Når jeg legger til koden dekker den bakgrunn heeelt bakerst. Men jeg vil ha den til å dekke området som i denne linken er ROSA. Jeg prøvde meg på kilde, men der ramla jeg av altså.:0)

Skrevet

Et eksempel:

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=415293522#questions

Når jeg legger til koden dekker den bakgrunn heeelt bakerst. Men jeg vil ha den til å dekke området som i denne linken er ROSA. Jeg prøvde meg på kilde, men der ramla jeg av altså.:0)

Da har du to muligheter.

Hvis du har mulighet til å redigere HTMLen i tabellen direkte, kan du bytte ut der det står bgcolor="palevioletred" med dette: style="background-image:url(http://TagSave.com/MySpace/Backgrounds/backgrounds_0048.gif);background-repeat:repeat;" Legg merke til at du har rosa bakgrunnsfarge på *to* tabeller inni hverandre, hvis du setter bakgrunnsbilde på den ytterste må du fjerne bakgrunnsfargen på den innerste for at bildet skal vises gjennom.

Hvis du ikke kan redigere dette direkte, men bare sette inn CSS og velge bakgrunnsfarger, kan du ta koden i forrige posten min, men bytte ut "body" med ".n_AucInfo1" (få med punktumet først). Du må også fjerne bakgrunnsfargen på begge de to rosa tabellene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...