Gå til innhold

Jeg er sur!!

Anbefalte innlegg

Solsikkefrø
Skrevet

Jeg legger dette syte-innlegget på Åpent forum fordi jeg rett og slett bare trenger å "lette litt på trykket" (noe jeg syns er bedre enn å explodere).

Vi var på en koslig fest igår og jeg drakk akkurat passe mengde, så jeg ble ikke dritings, bare full liksom. Samboeren insisterte på å være lengre når vi egentlig skulle bli hentet for å komme hjem igjen. Da sa jeg til ham at det var okay, men han måtte hjelpe meg når vi skulle stå opp med babyen dagen etter (altså idag). "Jada, ingen problem, vi skal stå opp sammen med babyen, og jeg skal hjelpe til"...

Hva skjer idag?? Jo!! Babyen våkner klokken 7 istedenfor 9 som han pleier. Jeg prøver å vekke samboeren for å få ham til å bli med siden jeg ikke kjenner meg helt "edru" ennå. Men han vil bare sove videre så han ber meg holde kjeft (sikkert i søvne, men likevel!)...

Alt ender med at JEG står opp med babyen, JEG må ta drittbleia, JEG må gi ungen mat osv.... Så nå sitter jeg her da, fortsatt brisen, men heldigvis ikke dårlig i det heletatt. Samboeren ligger og sover enda. Han sa "bare 20 min til"... når jeg vekket ham etter 20 min, kikka han bare stygt på meg og ba meg pelle meg ut fra rommet.

Jeg blir så lei meg og sliten fordi jeg hadde gleda meg sånn til denne kvelden igår. Vi hadde ikke vært ute sammen på leeeeenge fordi jeg har gått gravid og vært hjemme med ungen... men hadde jeg visst at dette skjedde, at han ikke vil lette på rævva for å hjelpe meg, så hadde jeg blitt hjemme. Ikke drukket. Ikke sittet lenge oppe. Jeg hadde lagt meg tidlig og vært forberedt på å måtte stå opp tidlig uten hjelp... arrrgh!

Det føltes godt å bare få dette ut. Takk for at du leste! ;)

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• avtrykk

17

• flisa

9

• ShitDiddelyDo

9

• Glimtipper

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pontiac
Skrevet

Velkommen med innlegg, men kanskje du heller skulle eksplodert?

Var ikke sjokkerende for meg å lese, etter alt en har lest om forholdet deres tidligere.

Du burde nok sannsynligvis hatt dette ganske sterkt i tankene selv på festen.

Jeg mener, når det aldri en kjærlig respekt og forståelse fra før hvor skulle det da komme fra en dag etter en heidundrende fest?

Neste gang dere skal feste bør dere sørge for barnevakt hele natta og utover dagen derpå.

Er ikke særlig mye bedre antagelig at det er to halvpussa foreldre som skal stelle med barnet om morgene enn en.

Selskap i hverandre kunne det jo vært, men det er jo ikke helt ideellt å styre med unger når en fremdeles er påvirket da.

Nytt år nye muligheter er det et ordtak som heter.

En tobarnsmor
Skrevet

Jeg forstår hvorfor du er sur, men ærlig talt forstår jeg ikke hvorfor du er overrasket.

Etter alt du har skrevet om "mannen" (jeg tror jeg foretrekker å kalle ham bortskjemt drittunge) du bor med, så burde dette ærlig talt ikke komme som noen bombe.

Gjest synes jeg
Skrevet

Saken er vel den at både du og din samboer aldri skulle hatt barn.

Synes synd på barn som må stelles av halvfulle foreldre enten det er på morgen, ettermiddag eller kveld.

Skrevet

Hvorfor i all verden sørget dere ikke for barnevakt iallefall til i ettermiddag? Å stelle barn i langt fra edru tilstand skjønner du selv ikke er bra.

Så får du heller være sur på samboeren. Planlegg litt bedre neste gang dere skal på fest.

Skrevet

Jeg skjønner at du blir skuffet når han ikke holder det han lover. Men du, haddet det blitt så mye bedre om dere begge to skulle stått opp og vært trøtte og slitne da? Er det ikke bedre at en står opp med babyen og så kan den andre sove ut?

Det er jo også mulig at når kjæresten din står opp så kan du ta deg en lur.

Vi pleier å bytte på i helgene. Lørdager står jeg opp med ungene og søndager står mannen min opp med dem. Dette begynte vi med med en gang jeg var ferdig med å amme førstemann.

Vi er selvsagt fleksible på det å bytte dager, men da avtales det på forhånd.

I lengre ferier står vi opp ca. annenhver dag. Det varierer jo litt.

For meg virker det litt unødvendig at begge to skal stå opp for så å være trøtte resten av dagen...

Skrevet

Jeg ville faktisk trodd det var bedre å være alenemor til 1 enn alenemor til 1 liten og 1 stor.

Men men, det er ditt valg at du er sammen med han. :)

Skjønner forresten utmerket godt at du er sur, og jeg hadde blitt lynende forbanna selv. Men som Pontiac sier, det er kanskje bedre å eksplodere litt på han da, enn bare å skrive om det her.

Snorkfrøken
Skrevet

Jeg hadde aldri drukket meg så full om jeg skulle ha ansvar for barn etterpå.

Skrevet

Jeg syns ikke noe om at dere drikker dere såpass fulle når dere har ansvaret for et lite barn morgenen etter.

Enten burde dere sørget for barnevakt i dag så dere kunne ha sovet ut begge to eller drukket litt mindre og dratt hjem litt før.

Skrevet

Hmm, dere er ikke så gamle dere?

Jeg tar meg gjerne en fest selv, men ikke om jeg må hjem og ha ansvaret for en baby på natta og neste morgen.

Når det likevel er sånn at begge har vært ute, så er det vel bedre at en sover ut og kan overta, og at du kan gå å legge deg litt igjen når han har stått opp?

Gjest ikke sign.
Skrevet

Det har jeg også opplevd mange ganger.......

Skrevet

Hmm, dere er ikke så gamle dere?

Jeg tar meg gjerne en fest selv, men ikke om jeg må hjem og ha ansvaret for en baby på natta og neste morgen.

Når det likevel er sånn at begge har vært ute, så er det vel bedre at en sover ut og kan overta, og at du kan gå å legge deg litt igjen når han har stått opp?

Tviler på at pappaen til Solsikkefrøs barn lar henne sove mens han tar seg av ungen, selv om han har fått sove lenge.

Men håper babyen sover en lur nå da, så får hun sove litt allikevel.

Gjest sandex
Skrevet

Lurer på om dere egentlig er gamle nok til å ha barn... Nå skjønner jeg jo deg.. men samboeren din bør iallefall ta seg selv i øret og bli voksen! Ingen tvil om at du har to barn i huset... så håper bare at du er voksen nok til å kunne ta vare på barnet... selv..

Lykke til iallefall!

Skrevet

Når man får barn så bør nok inntaket av alkohol ned - uansett. Det er jo sabla vondt også å ha kuppelhue OG ansvar - så for din egen del bør du feste uten å drikke noe særlig - det er du veldig glad for dagen etter.

Det er du som må ta ansvaret - i og med at han ikke gjør det likevel. Bare innse det.Og ikke bruk barnet som en brekkstang som f.eks. late som du ikke hører at den skriker for å se hvor lang tid det tar før faren står opp og sånn...det er lett å ty til sånne teite ting når man egentlig skulle tatt et skikkelig oppgjør med fyren.

Skrevet

Jeg synes det var uansvarlig av dere å drikke såpass at dere risikerte å være full/brisen når ungen våknet. Barn fortjener edru foreldre eller barnevakter. At dere er to foreldre som er fulle hjelper definitivt ikke.

Det burde forøvrig ikke overraske deg at han ikke sto opp sammen med deg og ungen. Det overrasket ikke meg og jeg kjenner dere ikke en gang.

Skrevet

Jeg synes det var uansvarlig av dere å drikke såpass at dere risikerte å være full/brisen når ungen våknet. Barn fortjener edru foreldre eller barnevakter. At dere er to foreldre som er fulle hjelper definitivt ikke.

Det burde forøvrig ikke overraske deg at han ikke sto opp sammen med deg og ungen. Det overrasket ikke meg og jeg kjenner dere ikke en gang.

Vil tro at en liten baby ikke merker store forskjellen! Får den de viktigste behovene dekket, har den det nok bra. Det er nok verre med foreldrene:)

Skrevet

Saken er vel den at både du og din samboer aldri skulle hatt barn.

Synes synd på barn som må stelles av halvfulle foreldre enten det er på morgen, ettermiddag eller kveld.

Du har vel - svært lite - grunnlag for å komme med en slik påstand!!

Det er nok mange barn i dag, som har "noe reduserte" foreldre, uten at de lider noe under det av den grunn.

En burde selvsagt ha ordnet med en barnevakt som tok morgenstellet, men å ta den så lagt at de ikke skulle hatt barn, er vel noe drøy - er nå min mening!!

Det å dømme mennesker på så lite grunnlag, sier mer om deg, enn om den du dømmer."Trangsynt" kaller jeg slike "dømmere". Ta det personlig om du vil.

Skrevet

Vil tro at en liten baby ikke merker store forskjellen! Får den de viktigste behovene dekket, har den det nok bra. Det er nok verre med foreldrene:)

Den kan da merke stor forskjell om en beruset forelder mister ungen i gulvet.

Skrevet

Du har vel - svært lite - grunnlag for å komme med en slik påstand!!

Det er nok mange barn i dag, som har "noe reduserte" foreldre, uten at de lider noe under det av den grunn.

En burde selvsagt ha ordnet med en barnevakt som tok morgenstellet, men å ta den så lagt at de ikke skulle hatt barn, er vel noe drøy - er nå min mening!!

Det å dømme mennesker på så lite grunnlag, sier mer om deg, enn om den du dømmer."Trangsynt" kaller jeg slike "dømmere". Ta det personlig om du vil.

Helt enig med deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...