Gå til innhold

Jeg er sur!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper formen er fin enda. Jeg ville latt han sove og så når han står opp så legger du deg igjen. Dere har kanskje allerede byttet, tida flyr jo.

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• avtrykk

17

• flisa

9

• ShitDiddelyDo

9

• Glimtipper

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den kan da merke stor forskjell om en beruset forelder mister ungen i gulvet.

Jepp, slike ting jeg tenker på. Snu seg bort mens ungen ligger på stellebordet, ikke reagere raskt nok om noe skulle skje... Osv.

Skrevet

Den kan da merke stor forskjell om en beruset forelder mister ungen i gulvet.

Vil tro at Solsikkefrø tar visse forhåndsregler. Hun hadde vett nok til å gå hjem tidligere. Hun våknet når barnet våknet kl. 07.00. Så det at hun er noe redusert, betyr ikke at hun raver rundt med babyen. Det at hun føler seg noe noe "brisen" eller ikke helt "edru", kan være gode beskrivelser på dagenderpå, med lite søvn og for mye inntak dagen før.

Hun hadde neppe klart å skrive innlegge uten stavefeil, kl. 09.06, hvis hun var uoverstadig beruset, eller uansvarlig!!

Skrevet

Helt enig med deg!

Godt det finnes noen som ikke må være "moralens voktere" for alt det er verd:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Etter alt jeg har lest av deg om din samboer, deg, ungen, naboer som ikke tar hensyn, osv, osv, osv, så er det veldig fristende å be deg gjøre ungen en tjeneste og anonsere ham bort på Finn.no, for verken du eller samboeren din høres ut som skikka foreldre.

Men siden jeg er veldig dannet skal jeg ikke skrive det.

Skrevet

Det måtte da vært lettere for deg med en unge mindre i hus?

Skrevet

Vil tro at Solsikkefrø tar visse forhåndsregler. Hun hadde vett nok til å gå hjem tidligere. Hun våknet når barnet våknet kl. 07.00. Så det at hun er noe redusert, betyr ikke at hun raver rundt med babyen. Det at hun føler seg noe noe "brisen" eller ikke helt "edru", kan være gode beskrivelser på dagenderpå, med lite søvn og for mye inntak dagen før.

Hun hadde neppe klart å skrive innlegge uten stavefeil, kl. 09.06, hvis hun var uoverstadig beruset, eller uansvarlig!!

Det er grunner til at man ikke skal kjøre bil dagenderpå.

når hun sier hun er brisen, så tenker jeg at hennes reaksjonsevne ikke er helt på topp.

Skrevet

Du har vel - svært lite - grunnlag for å komme med en slik påstand!!

Det er nok mange barn i dag, som har "noe reduserte" foreldre, uten at de lider noe under det av den grunn.

En burde selvsagt ha ordnet med en barnevakt som tok morgenstellet, men å ta den så lagt at de ikke skulle hatt barn, er vel noe drøy - er nå min mening!!

Det å dømme mennesker på så lite grunnlag, sier mer om deg, enn om den du dømmer."Trangsynt" kaller jeg slike "dømmere". Ta det personlig om du vil.

De som sier sånn har nok lest tråd etter tråd med Solsikkefrøs betroelser, gjetter jeg på.

Skrevet

Jeg var dritings når jeg kom hjem i går, men jeg klarte fint å skrive helt perfekt når jeg chattet. Jeg kunne ikke ha tatt meg av et barn.

Sjansene for at noe skal skje er selvfølgelig små. Men jeg ser ingen grunn til at foreldre skal ta vare på barna sine mens de fremdeles er brisene. Det er en unødvendig risiko som ikke har noen fordeler.

Gjest kranglefantomet
Skrevet

Jeg var dritings når jeg kom hjem i går, men jeg klarte fint å skrive helt perfekt når jeg chattet. Jeg kunne ikke ha tatt meg av et barn.

Sjansene for at noe skal skje er selvfølgelig små. Men jeg ser ingen grunn til at foreldre skal ta vare på barna sine mens de fremdeles er brisene. Det er en unødvendig risiko som ikke har noen fordeler.

Tror du det er mange foreldre rundt omkring som er brisne i dag og som nå sikkert har fått hjem barna sine?

Hadde Solsikkefrø vært så brisen at hun hadde vært uoppmerksom så hadde hun nok ikke våknet kl 7 for å ta seg av babyen sin heller.

Alt man skal stikke nesa si borti å ja :(

Skrevet

Tror du det er mange foreldre rundt omkring som er brisne i dag og som nå sikkert har fått hjem barna sine?

Hadde Solsikkefrø vært så brisen at hun hadde vært uoppmerksom så hadde hun nok ikke våknet kl 7 for å ta seg av babyen sin heller.

Man stikker ikke nesa borti -det er hun som bretter ut livet sitt og ber om meninger.

Skrevet

Det er grunner til at man ikke skal kjøre bil dagenderpå.

når hun sier hun er brisen, så tenker jeg at hennes reaksjonsevne ikke er helt på topp.

Reaksjonsevnen kan nok være noe redusert dagen derpå. Det kan den også være om en har hodeverk, har feber, influensa, en dårlig nattesøvn bak seg med mer.

Tenk på mødre som har kolikkunger som skriker i flere måneder. Mange går mer eller mindre i svime, og er mer reduserte enn flere som har hatt litt innabords dagen i forveien. Allikevel klarer de fleste å ta seg av barna sine på en tilfredstillende måte.

Men en kan jo tenke seg skrekksenariene hvor trøtte og reduserte mammaer, legger drittbleier i kjøleskapet, glemmer barnet på stellebordet, kjører fra dem i handlekurven på butikken osv. Heldigvis skjer dette veldig få, og det går stort sett greit.

Jeg vil tro at "Solsikkerfrø" er så pass moden, at hun ikke utsetter barnet for unødvendig risiko.

Vel har hun ett tøft forhold med en noe "umoden" mann, men det jeg har lest av innlegg, virker det som hun håper på bedring med tiden.

Dette betyr ikke at hun er uegnet som mor!!

Skrevet

Bare fordi mange gjør det, så er det greit?

Ja, innrømmer at jeg kommenterte på noe jeg egentlig ikke ble bedt om å kommentere på. Det er litt utidig, men når det gjelder et uskyldig barn...

Jeg synes i hvert fall det blir feil. Andre må jo gjøre slik de vil.

Gjest kranglefantomet
Skrevet

Man stikker ikke nesa borti -det er hun som bretter ut livet sitt og ber om meninger.

Hun spør ikke i det hele tatt om at det er forsvarlig å passe sitt eget barn etter en fest kvelden før.

Så her har enkelte altså stukket nesa si inn i ting de overhodet ikke er spurt om.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Reaksjonsevnen kan nok være noe redusert dagen derpå. Det kan den også være om en har hodeverk, har feber, influensa, en dårlig nattesøvn bak seg med mer.

Tenk på mødre som har kolikkunger som skriker i flere måneder. Mange går mer eller mindre i svime, og er mer reduserte enn flere som har hatt litt innabords dagen i forveien. Allikevel klarer de fleste å ta seg av barna sine på en tilfredstillende måte.

Men en kan jo tenke seg skrekksenariene hvor trøtte og reduserte mammaer, legger drittbleier i kjøleskapet, glemmer barnet på stellebordet, kjører fra dem i handlekurven på butikken osv. Heldigvis skjer dette veldig få, og det går stort sett greit.

Jeg vil tro at "Solsikkerfrø" er så pass moden, at hun ikke utsetter barnet for unødvendig risiko.

Vel har hun ett tøft forhold med en noe "umoden" mann, men det jeg har lest av innlegg, virker det som hun håper på bedring med tiden.

"Jeg vil tro at "Solsikkerfrø" er så pass moden, at hun ikke utsetter barnet for unødvendig risiko."

Dette er åpenbart det første innlegget du har lest av Solsikkefrø.

Jeg tror ikke noen hadde reagert såpass krast hvis hennes alkoholnivå i går var det første vi leste om henne.

Og hva er alt dette våset om hennes umodne mann? Hvis du har lest noe av denne jenta ville du sett at det er mer enn en umoden part i det forholdet der.

Gjest kranglefantomet
Skrevet

Helt enig!

Enkelte mødre her på dol skulle aldri vært mødre selv i følge dem selv.

Skrevet

"Vi var på en koslig fest igår og jeg drakk akkurat passe mengde, så jeg ble ikke dritings, bare full liksom."

Du var altså dritings, men det var ikke "Solsikkefrø". Det sier heller ikke noe om når du eller "Solsikkefrø" kom hjem.

Du var vel neppe oppe klokken syv heller!!

Jeg er i den tro at de aller aller fleste forelder ikke utsetter barna sine for unødvendige risikoer. Det er noe av det kjæreste en har, og det steller man pent med!!

At en er litt "groggi" etter første utekveld siden barnet ble født, med noe redusert søvn og alkoholinntak trenger ikke være ensbetydene med uansvarlig, uskikket mor!!

Men det er i hverfall godt du ikke har noe baby å ta deg av i dag:) Men, du og "Solsikkerfrø" har helt forskjellige utgangspunkt. Hun visste hun hadde ett barn å stå opp med, og la lista litt lavere, slik at ikke hun, som deg, kom dritings hjem!!

Skrevet

"Jeg vil tro at "Solsikkerfrø" er så pass moden, at hun ikke utsetter barnet for unødvendig risiko."

Dette er åpenbart det første innlegget du har lest av Solsikkefrø.

Jeg tror ikke noen hadde reagert såpass krast hvis hennes alkoholnivå i går var det første vi leste om henne.

Og hva er alt dette våset om hennes umodne mann? Hvis du har lest noe av denne jenta ville du sett at det er mer enn en umoden part i det forholdet der.

Jo. jeg har lest noen.

Jeg oppfatter "Solsikkefrø" som en ung, kanskje litt naiv mor. Det at hun er sammen med en ung, umoden mann, gjør ikke saken bedre for henne. Det virker imidlertid som hun håper det vil ordner seg etterhvert.

Mange ganger gjør det det, andre ganger ikke.

Jeg tror allikevel ikke unge mødre med mindre erfaring enn de "gamle", nødvendigvis er noe dårligere mor av den grunn.

Gjest Stressless
Skrevet

Her bør barnevernet komme inn å se på hele forholdet, ansvarsløse foreldre?

Mrs. Wallace
Skrevet

Det burde ikke komme som noe sjokk på deg at samboeren din ikke gadd å ta ansvar i dag tidlig - det kunne jeg fortalt deg på forhånd, bare utfra dine tidligere innlegg.

Og når du vet at han ikke kommer til å være ansvarlig, er det bare en ting å gjøre - nemlig være det selv og ta nødvendige forholdsregler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...