Gå til innhold

Jeg er sur!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelpe deg? Er det ikke hans unge også?

Nei dæven han saltrøkki....

Jeg hadde sparket han ut av senga og KREVD at han skulle ta ungen.

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• avtrykk

17

• flisa

9

• ShitDiddelyDo

9

• Glimtipper

8

Mest aktive i denne tråden

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, jeg synes handlingen var uansvarlig. Ikke at det nødvendigvis kjennetegner Solsikkefrø som mor. Beklager om det ikke kom klart fram.

Og jeg har jo selv sagt at jeg svarte ut i fra min oppfatning av Solsikkefrøs ordbruk, altså "brisen".

Enig med deg i at det ble mye fokus på akkurat dette, men nå valgte hun selv å skrive et innlegg om denne situasjonen. Man kan ikke alltid velge responsen man får og å reagere på noe man ser på som feil i forhold til et barn er en ryggmargsrefleks hos de fleste voksne mennesker.

Jeg synes det kom utmerket godt frem.

Skrevet

Reaksjonsevnen kan nok være noe redusert dagen derpå. Det kan den også være om en har hodeverk, har feber, influensa, en dårlig nattesøvn bak seg med mer.

Tenk på mødre som har kolikkunger som skriker i flere måneder. Mange går mer eller mindre i svime, og er mer reduserte enn flere som har hatt litt innabords dagen i forveien. Allikevel klarer de fleste å ta seg av barna sine på en tilfredstillende måte.

Men en kan jo tenke seg skrekksenariene hvor trøtte og reduserte mammaer, legger drittbleier i kjøleskapet, glemmer barnet på stellebordet, kjører fra dem i handlekurven på butikken osv. Heldigvis skjer dette veldig få, og det går stort sett greit.

Jeg vil tro at "Solsikkerfrø" er så pass moden, at hun ikke utsetter barnet for unødvendig risiko.

Vel har hun ett tøft forhold med en noe "umoden" mann, men det jeg har lest av innlegg, virker det som hun håper på bedring med tiden.

Dette betyr ikke at hun er uegnet som mor!!

Har ikke sagt hun er uegnet jeg -men hun skulle latt være å bli full når hun må opp med en baby -det er bare sunn fornuft.

Skrevet

Kjære vakre vene da, å ha influensa eller være syk på noen måte kan vi jo ikke styre.

Men alkoholinntak kan vi da gjøre det med i aller høyeste grad!

Det er da ikke unormalt å roe alkoholforbruket og komme seg hjem i vettig tid når man skal tidlig opp med små barn, kan da feire nyttår og ha det koselig alikavel.

Nei, sykdom kan man ikke styre, men den kan sette deg like ut, og gjøre deg like uoppmerksom, og ute av stand til både å kjøre bil og ta deg av barn:)

Det jeg ville fortelle, var at litt "fyllesyke" ikke trenger gjøre deg mer uegnet til å ta deg av barn, enn det andre:)

Det mener nå jeg!!

Skrevet

Hun spør ikke i det hele tatt om at det er forsvarlig å passe sitt eget barn etter en fest kvelden før.

Så her har enkelte altså stukket nesa si inn i ting de overhodet ikke er spurt om.

å du verden.

Gjest du er barnslig
Skrevet

Hva mener du samboeren din skulle hjelpe deg med da .... to stykker for å stelle en baby er vel å overdrive litt vel, det høres kun ut som at du sutrer fordi han kunne sove ut rusen og ikke du, sånn barnslig pjatt spør du meg.

Da barna var babyer delte vi på stellene, enten han eller jeg.

Var vi ute på fest satte vi barna vekk, slik at vi kunne "sove oss friske". Hadde vi ikke barnepike når vi ble bedt ut på fest så var det ikke verre enn at vi droppet den festen, selv om det var nyttårsaften.

Har en barn så har en barn, uten at en trenger oppføre seg som et selv ..... sånn som du gjør nå.

Skrevet

Nåja, i innlegget skriver hun:

Ikke driting men "bare full liksom", "ble lengre fordi samboer ville det" og "barnet våknet 7 isteden for 9 som vanlig".

Hun sier hun var full, at de ble lengre enn hun mente var "nødvendig" og at barnet våknet to timer tidligere enn vanlig.

Sier ikke dette litt om situasjonen mener du?

Situasjonen er ikke idell, men den er langt i fra unormal, atypisk, uansvarlig osv...., og antageligvis er den ikke dagligdags, men ett unntak fra hovedregelen!!!

Skrevet

Skjønner godt at du er sur på han, jeg.

Og om dere så ikke hadde drukket, men vært leeeeeenge oppe, hadde det likevel vært tungt å være den som må stå opp.

Jeg synes samboeren din er fryktelig egosentrisk.

Ta en lang prat med han, rolig og saklig, når dere begge er klin edru, om forventningene du har til han når det gjelder felles ansvar for babyen.

Lykke til :o)

Gjest Pontiac
Skrevet

Situasjonen er ikke idell, men den er langt i fra unormal, atypisk, uansvarlig osv...., og antageligvis er den ikke dagligdags, men ett unntak fra hovedregelen!!!

Vel, er ikke hele enig med deg jeg da men, synes nok det er noe uansvarlig jeg da å være "full" få timer før en må stå opp og ha ansvar for et lite barn.

Jeg synes helt enkelt at man bør tone ned hele morroa jeg da når en ikke har barnevakt for barn til utover formiddagen.

Nå er det jo heldigvis sjelden at unger blir akutt syke eller at det skjer uhell men noen ganger er det nok best å tenke "hvistomat" og heller feste og drikke deretter.

Men det er forskjellige meninger om dette, godt for henne, men med et slikt innlegg så er det et must at man må få litt skarpe svar også, noe annet ville være rart :)

Solsikkefrø
Skrevet

Hva mener du samboeren din skulle hjelpe deg med da .... to stykker for å stelle en baby er vel å overdrive litt vel, det høres kun ut som at du sutrer fordi han kunne sove ut rusen og ikke du, sånn barnslig pjatt spør du meg.

Da barna var babyer delte vi på stellene, enten han eller jeg.

Var vi ute på fest satte vi barna vekk, slik at vi kunne "sove oss friske". Hadde vi ikke barnepike når vi ble bedt ut på fest så var det ikke verre enn at vi droppet den festen, selv om det var nyttårsaften.

Har en barn så har en barn, uten at en trenger oppføre seg som et selv ..... sånn som du gjør nå.

"Har en barn så har en barn, uten at en trenger oppføre seg som et selv ..... sånn som du gjør nå."

Poenget her er vel det at han tar ALDRI noe stell omtrent.. jeg må mase på ham i over en time for å få ham til å skifte en bleie... så da blir det jo til at jeg tar den selv... sier seg selv :(

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du er skikkelig dannet, ja ;-)

Kan ikke pakke det inn for mye. Dama over syter over sin umodne samboer, men hun har bevist i haugevis av innlegg det siste året at hun er minst like umoden selv.

For øvrig trenger man ikke engang å ha unger for å forstå hvordan de burde grepet an situasjonen i går.

To stykker på fest - ungen hjemme med barnevakt fram til de kommer hjem: Det betyr at minst en av partene holder seg tilnærmet edru.

Den andre parten kan naturligvis drikke, og dermed sove lenger enn den andre.

Det er ikke en tomannsjobb å skifte bleier.

Eventuelt kunne de satt bort ungen hele natta, og drekki begge to.

Hvorfor forsvarer dere denne jenta mens dere kritiserer samboerens hennes for å være umoden?

Dere har alle lest de samme innleggene som jeg har lest, og i dette forholdet er det ikke en umoden part.

Jenta over framstår som MINST like umoden som hun selv framstiller samboeren sin.

Gjest Det klarer du, jente!"!!
Skrevet

"Har en barn så har en barn, uten at en trenger oppføre seg som et selv ..... sånn som du gjør nå."

Poenget her er vel det at han tar ALDRI noe stell omtrent.. jeg må mase på ham i over en time for å få ham til å skifte en bleie... så da blir det jo til at jeg tar den selv... sier seg selv :(

Men du må jo gjøre noe med det da! du må ta en oppvask med han! det blir jo aldri bedre om du lar han ture på slik.

Gjest Pontiac
Skrevet

Kan ikke pakke det inn for mye. Dama over syter over sin umodne samboer, men hun har bevist i haugevis av innlegg det siste året at hun er minst like umoden selv.

For øvrig trenger man ikke engang å ha unger for å forstå hvordan de burde grepet an situasjonen i går.

To stykker på fest - ungen hjemme med barnevakt fram til de kommer hjem: Det betyr at minst en av partene holder seg tilnærmet edru.

Hvorfor forsvarer dere denne jenta mens dere kritiserer samboerens hennes for å være umoden?

Dere har alle lest de samme innleggene som jeg har lest, og i dette forholdet er det ikke en umoden part.

Jenta over framstår som MINST like umoden som hun selv framstiller samboeren sin.

Jeg for min del støtter poengene dine i innlegget ditt.

Bare sånn for å ha sakt det :)

Skrevet

Forskjellen er vel at hun tar seg av barnet, og ikke han!!

Hun hadde muligens håpet at det var han som hadde tatt jobben, for en gangs skyld. Muligens litt "naiv" etter tidligere erfaringer, men en lærer så lenge man lever:)

Skrevet

Amen!

Skrevet

Da lurer jeg på hva i alle dager som fikk deg til å tro på det han sa midt i festen i natt?

Hvis han nesten aldri gidder å skifte på ungen når han er edru og våken, er det vel usannsynlig at han plutselig skulle melde seg frivillig når han er trøtt og i bakrus.

Skrevet

Hun er også helt klart umoden og minner om svært mange førstegangsmødre i alderen 19-20 år (jeg kjenner til flere av dem;-))

Denne gangen lurte hun på hva vi syntes om samboeren hennes, og det var det jeg svarte på. Jeg kan godt forstå at hun er forbanna når det er han som ønsker å feste lengre og dermed lover å stille opp neste morgen. Han virker enda mer umoden enn henne!

Skrevet

Hun er også helt klart umoden og minner om svært mange førstegangsmødre i alderen 19-20 år (jeg kjenner til flere av dem;-))

Denne gangen lurte hun på hva vi syntes om samboeren hennes, og det var det jeg svarte på. Jeg kan godt forstå at hun er forbanna når det er han som ønsker å feste lengre og dermed lover å stille opp neste morgen. Han virker enda mer umoden enn henne!

Men er han ikke et par år yngre enn henne også da?

Skrevet

Man kan ikke oppdra voksne folk.

En så håpløs fyr som du beskriver at samboeren din er, vil aldri bli voksen, med mindre han SELV innser at han må skjerpe seg. All verdens masing, sutring, klaging, kjefting, krangling osv. vil bare føre til at DU blir sur, sliten og utkjørt.

På toppen av det hele har du altså to barn å ta deg av, et stort og et lite. Det lille har du valgt å sette til verden, og er ditt ansvar å ta deg av. Du kan simpelthen ikke velge å ikke ta deg av det lille barnet.

Det store barnet har du strengt tatt null ansvar for. Og når han ikke tar ansvar for seg selv og for barnet sitt, så har du det langt bedre uten.

Men dette har vel folk skrevet i den ene tråden etter den andre her, hvor du gang på gang på gang har fortalt om hvordan forholdene er hjemme hos dere, og hvor ting ikke fungerer.

Du er kanskje ikke den mest modne moren jeg har hørt om, men du MÅ ta ansvar for barnet, og for deg selv. For deres framtid.

Kanskje innebærer det å ta et vanskelig valg, men hvor du vil ende opp med mer overskudd til barnet (det lille!) og deg selv.

Angelica :o)
Skrevet

Ja, jeg synes handlingen var uansvarlig. Ikke at det nødvendigvis kjennetegner Solsikkefrø som mor. Beklager om det ikke kom klart fram.

Og jeg har jo selv sagt at jeg svarte ut i fra min oppfatning av Solsikkefrøs ordbruk, altså "brisen".

Enig med deg i at det ble mye fokus på akkurat dette, men nå valgte hun selv å skrive et innlegg om denne situasjonen. Man kan ikke alltid velge responsen man får og å reagere på noe man ser på som feil i forhold til et barn er en ryggmargsrefleks hos de fleste voksne mennesker.

Du har uttrykt deg veldig bra. Det er umulig å misforstå hva du vil fram til. Man kan jo nesten begynne å lure på hvem som klarer å argumemtere mot deg her :S

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...