Gå til innhold

Flere som hadde problemer med å få tak i Taxi i går?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ringte i time etter time og først klokka 5.30, var vi hjemme.

Neste år forhåndbestiller vi 14 dager i forveien.

Angelica :o)
Skrevet

Jepp. Det var helt umulig. Heldigvis hadde jeg flaks og fikk sitte på med noen venner. Måtte dra litt tidligere hjem, men det er bare godt idag ;)

Skrevet

I Oslo? Jupp. Etter å ha forsøkt leenge, ga vi opp. Tok beina fatt og tusla hjem. Tok oss halvannen time, men det gikk egentlig fort ettersom vi var langt fra edrue. Dessuten bar samboeren meg på ryggen den siste halvtimen. ;-)

Skrevet

I Oslo? Jupp. Etter å ha forsøkt leenge, ga vi opp. Tok beina fatt og tusla hjem. Tok oss halvannen time, men det gikk egentlig fort ettersom vi var langt fra edrue. Dessuten bar samboeren meg på ryggen den siste halvtimen. ;-)

Vi skulle fra Nedre Romerike til Oslo og kunne ikke ta beina fatt. Minstemor måtte bæres sovende ut i Taxien. Hun ble lagt med bunaden på i natt og sov frem til... ja jeg tror ikke jeg skal si hvor lenge vi sov i dag:)

Skrevet

Vi skulle fra Nedre Romerike til Oslo og kunne ikke ta beina fatt. Minstemor måtte bæres sovende ut i Taxien. Hun ble lagt med bunaden på i natt og sov frem til... ja jeg tror ikke jeg skal si hvor lenge vi sov i dag:)

Men det er jo ikke akkurat noe nytt i år at det er håpløst å få taxi nyttårsaften?

Man må enten avtale med andre om å få skyss på noe vis, eller som du selv nevnte, bestille i god tid.

Skrevet

Men det er jo ikke akkurat noe nytt i år at det er håpløst å få taxi nyttårsaften?

Man må enten avtale med andre om å få skyss på noe vis, eller som du selv nevnte, bestille i god tid.

Men vi tenkte ikke på det for en av oss har pleid å være avholdene når vi ikke har feiret nyttårsaften hjemme.

Det var meningen i år også. Jeg skulle drikke og mannen min skulle kjøre,men han ble overtalt til å drikke han også og det var bare dumt. 900 kroner i taxi takk;) Men vi hadde det koselig da.

Skrevet

Brukte dere mobil eller fasttelefon da? Jeg har dårlig erfaring med mobil, med fasttelefon går det mye kjappere.

Skrevet

Brukte dere mobil eller fasttelefon da? Jeg har dårlig erfaring med mobil, med fasttelefon går det mye kjappere.

Vi brukte mobil. Jøss, er det noe med det også?

Skrevet

Vi brukte mobil. Jøss, er det noe med det også?

De gir først service til fasttelefonene. Det er alt for mange folk som ikke møter opp etter å ha ringt mobil og taxiene får bomtur.

Du kan gjøre det samme med mobilen også, men da må du legge inn adressen på drosjesentralen hvor taxien skal møte opp hver gang du ringer.

Skrevet

De gir først service til fasttelefonene. Det er alt for mange folk som ikke møter opp etter å ha ringt mobil og taxiene får bomtur.

Du kan gjøre det samme med mobilen også, men da må du legge inn adressen på drosjesentralen hvor taxien skal møte opp hver gang du ringer.

Det var helt meningsløst. Hadde vi vært på en voksenfest hvor vi kunne drikke og slå ut håret litt, hadde det vært en mening i det, men iom at det var barn til stede og vi stort sett satt og spilte spill og drakk med måte, var det ikke vært all den ventinga og de 900 kronene. Vi kunne like gjerne la vært å drikke i det hele tatt. Men gjort er gjort. Vi har lært til neste gang:)

Skrevet

Det var helt meningsløst. Hadde vi vært på en voksenfest hvor vi kunne drikke og slå ut håret litt, hadde det vært en mening i det, men iom at det var barn til stede og vi stort sett satt og spilte spill og drakk med måte, var det ikke vært all den ventinga og de 900 kronene. Vi kunne like gjerne la vært å drikke i det hele tatt. Men gjort er gjort. Vi har lært til neste gang:)

Neste gang bruker du fasttelefonen der du er på besøk :o)

Skrevet

Neste gang bruker du fasttelefonen der du er på besøk :o)

Ja, jeg tar i mot det tipset:)

Gjest Debra irl
Skrevet

Å forhåndsbestille garanterer deg ikke nødvendigvis at du får taxi til det bestilte tidspunktet. Det betyr rent praktisk at du slipper å huske å ringe til et gitt kl.slett, at bestillingen din ligger klar. Så din bestilling går ut til taxiene sammen med alle andre på det tidspunktet.

Så på dager som dette betyr ikke forhåndsbestilling at du ligger "først i køen". Hvis du skal være sikret at taxien er der til det tidspunktet du vil, må du be om, tror det heter, garantert oppmøte. Det betyr at den dagen du ringer inn din bestilling, er det en taxisjåfør som forplikter seg til å hente deg til angitt tid, angitt sted. Og på en dag som nyttårsaften kan det være rimelig vanskelig. Alle vet jo at da er det nok av jobb og løse turer å ta av. Vanskelig å få en til å binde seg da.

Men det er lov å prøve. Og det koster, selvfølgelig, ekstra.

Har jeg blitt forklart av taxisentralen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...