Gå til innhold

På jobb igjen.

Anbefalte innlegg

Gjest Dumt dette!
Skrevet

Har bestandig gledet meg til å gå på jobb etter feriene, men nå har jeg IKKE lyst. Utrolig synd å elske jobben, for så og ikke like den mer. Jeg trodde jeg hadde skutt "gullfuglen", men jammen om jeg vet. Synd, med utdannelse og det hele...

Angelica :o)
Skrevet

Kunne vært meg som skrev dette.

*Trøsteklem*

Gjest Dumt dette!
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1167675474' post='3455343]

*Trøsteklem*

Takk! *trøsteklem* til deg også.

Får sørge for å bli gravid og få litt pause. Kanskje det blir bedre etter det?

Skrevet

Takk! *trøsteklem* til deg også.

Får sørge for å bli gravid og få litt pause. Kanskje det blir bedre etter det?

Det er en dårlig løsning :) Selv om det frister med en lang pause vekke fra visse folk ;)

Gjest Dumt dette!
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1167675783' post='3455356]

Det er en dårlig løsning :) Selv om det frister med en lang pause vekke fra visse folk ;)

Hehe, en god løsning dersom man er keen på barn uansett. Ingen vits i å utsette det uunngåelige allikevel ;) Og her kan jeg slå to fluer i ett smekk!

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1167675474' post='3455343]

*Trøsteklem*

Liker du ikke å jobbe i barnehage?

Skrevet

Jo. Men jeg liker ikke alle jeg jobber med :/

Skrevet

Hehe, en god løsning dersom man er keen på barn uansett. Ingen vits i å utsette det uunngåelige allikevel ;) Og her kan jeg slå to fluer i ett smekk!

Jeg har ikke kjæreste en gang da! *Le*

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1167676889' post='3455387]

Jo. Men jeg liker ikke alle jeg jobber med :/

åh sånn ja.... ja det er ikke gøy om menneskene man jobber med er kjipe...

Gjest Dumt dette!
Skrevet

Jobber Angelica i barnehage? Det gjør jeg også. Og det er faen ikke moro å jobbe med unger når du ikke har lyst. Man har konstant dårlig samvittighet for det, fordi det er vanskelig å yte sitt beste. Og barna skal ha det beste. Det er ikke bare å vente på at det skal gå over heller, for i mellomtiden er du nødt til å megle, underholde, kose med, passe på og hjelpe de som trenger det.

Skrevet

Jobber Angelica i barnehage? Det gjør jeg også. Og det er faen ikke moro å jobbe med unger når du ikke har lyst. Man har konstant dårlig samvittighet for det, fordi det er vanskelig å yte sitt beste. Og barna skal ha det beste. Det er ikke bare å vente på at det skal gå over heller, for i mellomtiden er du nødt til å megle, underholde, kose med, passe på og hjelpe de som trenger det.

Hva som har fått deg til å ikke like det mere da?

Er nyutdannet jeg også, nettopp begynt jobb i barnehage.

Føler meg rimelig teit noen ganger, men det går vel bedre når jeg får mer erfaring.

Skrevet

Jeg jobber på småbarnsavdeling. Det ble som en ny verden. Før jobbet jeg på 0-6, trivdes ikke så godt da :/

Skrevet

åh sånn ja.... ja det er ikke gøy om menneskene man jobber med er kjipe...

Nei :(

Stortrives på småbarnsavdeling, men av og til får jeg lyst til å gjøre noe HELT annet. Ikke jobbe med barn i hele tatt.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1167677171' post='3455398]

Nei :(

Stortrives på småbarnsavdeling, men av og til får jeg lyst til å gjøre noe HELT annet. Ikke jobbe med barn i hele tatt.

Skjønner. Det er jo ikke alltid slik at man trives vanvittig i noe selv om man endte opp med den utdannelsen.

Etter en stund kan det jo være andre ting man vil jobbe med.

Man utvikler seg jo hele livet.

Skrevet

Skjønner. Det er jo ikke alltid slik at man trives vanvittig i noe selv om man endte opp med den utdannelsen.

Etter en stund kan det jo være andre ting man vil jobbe med.

Man utvikler seg jo hele livet.

Det er akkurat det. Selv om jeg trives kjempegodt med det jeg gjør nå og jeg vet jeg er god i det (skryte-skryte) så blir jeg av og til deppa av å tenke på at dette skal jeg gjøre resten av livet. Men sånn har sikkert alle det :)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1167677394' post='3455411]

Det er akkurat det. Selv om jeg trives kjempegodt med det jeg gjør nå og jeg vet jeg er god i det (skryte-skryte) så blir jeg av og til deppa av å tenke på at dette skal jeg gjøre resten av livet. Men sånn har sikkert alle det :)

Men du trenger ikke å gjøre det resten av livet da :)

Du kan alltids få deg en annen jobb for en stund.

Selv føler jeg meg som en idiot for tiden, i tilvenningen. Spesielt når jeg skal snakke med foreldrene.

Greit nok at man har utdannelse, men jeg må jo overføre det til praksis og det er ikke akkurat like lett når man er nyfersk.

Har allerede dummet meg ut et par ganger fordi jeg ikke har fått med meg hva foreldrene har sagt om en ting...

Håper bare jeg blir flinkere etterhvert.

Hvis ikke så bør jeg kanskje få meg en annen type jobb... :(

Gjest Dumt dette!
Skrevet

Hva som har fått deg til å ikke like det mere da?

Er nyutdannet jeg også, nettopp begynt jobb i barnehage.

Føler meg rimelig teit noen ganger, men det går vel bedre når jeg får mer erfaring.

Kombinasjoner av mange ting. Jeg elsker barn, så jeg tror det er andre årsaker som feks. små bagateller som vokser seg store i forhold til drift. Sliten privat med store avgjørelser hengende over meg. Jobben i seg selv er vidunderlig når man har overskudd, men alt annet når man ikke har det. Det er slitsomt å forholde seg til mennesker dersom overskuddet ikkje er der. Dessuten syns jeg etter det som skjer i barnehage verdenen, at fokuset flyttes fra å gi barna en meningsrik og GLAD hverdag over til et sted hvor man skal ha møter, planlegge, loggføre, vurdere.... Selvsagt må man ha orden på tingene og kunne forsvare det man gjør, men alt dette tar tid, en tid som gjør at barna blir litt mindre viktig.

Gjest Pontiac
Skrevet

Så synd. Ikke godt å vite hva du bør gjøre, kan det muligens "bare" være en downperiode som vi kan få på andre områder i livet også?

Er selv lite lysten på å dra på jobb i morges, men det er fordi vi har vært umenneskelig nedlesset i jobb i god tid før jul.

Nå på nyåret skal ting planlegges noe bedre, en vikar blir muligens satt inn, og arbeidene delegert noe rundt.

Håper derfor på bedre tider :)

Kan det fungere å fokusere på det positive på jobben som var grunnene til at du ville begynne, og å fokusere på de oppgavene og de tingene du liker best ved jobben din?

Håper det kommer seg for deg :)

Skrevet

Men du trenger ikke å gjøre det resten av livet da :)

Du kan alltids få deg en annen jobb for en stund.

Selv føler jeg meg som en idiot for tiden, i tilvenningen. Spesielt når jeg skal snakke med foreldrene.

Greit nok at man har utdannelse, men jeg må jo overføre det til praksis og det er ikke akkurat like lett når man er nyfersk.

Har allerede dummet meg ut et par ganger fordi jeg ikke har fått med meg hva foreldrene har sagt om en ting...

Håper bare jeg blir flinkere etterhvert.

Hvis ikke så bør jeg kanskje få meg en annen type jobb... :(

Du er helt sikkert kjempeflink. Det er en voldsom overgang fra å gå på skole til å jobbe. *Klem*

Skrevet

Du kan jo bytte jobb for en periode... Eller som du sier satse på å bli gravid, så lenge du ønsker å bli gravid!

Selv elsker jeg barn, men kunne aldri jobbet i barnehage...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...