Gå til innhold

Hvilke instanser kan kreve å se min legejournal?

Anbefalte innlegg

Gjest adopsjonsmyndigheter og legejournaler.
Skrevet

Jeg er en kvinne i slutten av tjueårene. Da jeg vil ha problemer med å få barn på naturlig måte tenker jeg litt på adopsjon, når den tid kommer.

Kan adopsjonsmyndighetene sjekke legejournaler etc. Hva har de tilgang til og ikke tilgang til?.

Gjest Adopterer fra Kina
Skrevet

Niks det kan de ikke.De kan be legen skrive en kommenatr, men ikke gå inn å sjekke den nei.

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Niks det kan de ikke.De kan be legen skrive en kommenatr, men ikke gå inn å sjekke den nei.

Legejournalen din må du godkjenne at andre får tilgang til, og de trenger heller ikke hele journalen, are relevante epikriser og notater fra din lege.

Ingen som trenger vite om dine kjønnssykdommer, dprisjoner og allergier hvis du skal adoptere...

Snakk med fastlegen din i forkant og be de "sile" ut litt, det er fullt mulig og veldig vanlig...:o)

Jeg jobber på legekontor og driver mye med "snekring" av notater og epikriser til andre instanser!

Gjest adopsjonsmyndigheter og legejournaler.
Skrevet

Legejournalen din må du godkjenne at andre får tilgang til, og de trenger heller ikke hele journalen, are relevante epikriser og notater fra din lege.

Ingen som trenger vite om dine kjønnssykdommer, dprisjoner og allergier hvis du skal adoptere...

Snakk med fastlegen din i forkant og be de "sile" ut litt, det er fullt mulig og veldig vanlig...:o)

Jeg jobber på legekontor og driver mye med "snekring" av notater og epikriser til andre instanser!

takk skal du ha. Det er som sagt ikke aktuelt med adopsjon nå, men greit å vite hva de går etter om myndighetene ønsket å vite mer om fysiske helseplager.

Mrs. Wallace
Skrevet

"Ingen som trenger vite om dine kjønnssykdommer, dprisjoner og allergier hvis du skal adoptere..

Der tar du nok litt feil. Tidligere og evt pågående depresjoner og andre psykiske plager er svært relevant i en adopsjonsutredning. Det samme er eventuelle kroniske sykdommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...