Gå til innhold

Trener du på noen som helst måte?

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Hvilken??

Trener på studio, hjemme foran TV`n, går tur, løper, jogger, svømmer??

Jeg trenger ett dytt eller to i rævva, jeg har verdens dårligste kondis, er trøtt, lei og deprimert, og jeg er nødt å komme meg ut av denne smørja!!!!

Kom med gode gjennomførbare tips til meg, og du, jeg kan ikke starte for hardt, har ikke trent på 10 år:o)

Skrevet

Det beste med å trene er at man føler seg så sterk! Jeg trener på helsestudio hvor jeg varmer opp på tredemølle, eller step og trener styrke etterpå. Av og til i sal med instruktør, for da får jeg det lille dyttet ekstra.

Håper du finner noe som du liker. For da er det så utrolig bra!

Lykke til.

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Det beste med å trene er at man føler seg så sterk! Jeg trener på helsestudio hvor jeg varmer opp på tredemølle, eller step og trener styrke etterpå. Av og til i sal med instruktør, for da får jeg det lille dyttet ekstra.

Håper du finner noe som du liker. For da er det så utrolig bra!

Lykke til.

Ja, nettopp, det er det jeg iver etter - den følelsen etterpå, det må være helt fantastisk!!!

Men jeg tror jeg må starte litt roligere enn deg da:o)

Takk for inspirasjonen!

Skrevet

sats på to ganger i uka, blir det for mye dropper man helst all trening. Hva du skal begynne med kommer jo an på hva du liker. Jeg trener hjemme, har en gammel cindy-video med to forskjellige programmer, det er en form for aerobic med styrke og vekter. Det er helt min type trening, og jeg har trent den i 15 år tror jeg, hver uke. Når man ser og merker resultater er det lettere å holde ut. Nå har jeg faktisk begynt å like å trene, og kjenner jeg savner det når jeg har ferie f.eks. Jeg låser meg inn på et eget rom i huset, og med tre barn er det så deilig at denne treningstiden er bare min, det blir litt avspenning og trening på samme tid. vi har også en sånn proff romaskin, og det er topp trening, så det hender jeg tar en halvtime på den også i løpet av uka, men det er mer frivillig. De to øktene med Cindy er ikke frivillig! :-) Lykke til!!

Skrevet

Når du ikke har trent på 10 år har jeg ingen tro på treningssenter hvor du trener sammen med mange spreke mennesker. Da må du i så fall ha selskap av en som er i samme situasjon som deg slik at du ikke kjenner deg alene. Men svømming er jo bra, og sykling og stavgang. Kan du få med deg noen så er det bra uansett hva du gjør. Skriteller er en fin ting....

Lykke til!

Skrevet

Jeg varierer mellom stavgang, jogging, "sykling" foran TV'n ;-) og pilates.

Nå høres jeg skikkelig treningsfreak ut, men det går i bølgedaler...Foran bikinisesongen er jeg ekstra flink;-)

Skrevet

For tiden går det i småturer til og fra postkassa og garasjen

Ville nok startet i det små med litt turer som jeg økte lengden på etterhvert, kanskje svømming eller sykling

Skrevet

Det som hjelper meg aller best er å ha musikk i ørene. Skikkelig bra musikk jeg blir i godt humør av og har _lyst_ å bevege meg til!

Deretter må man finne en aktivitet man klarer å holde ut med en stund, og hva det er spiller ingen rolle så lenge man får brukt kroppen.

Caloni Makaroni
Skrevet

Et tips, dersom du synes det er kjedelig å sykle/gå/løpe, er å høre på lydbok. Noen sverger til høy musikk i ørene, men jeg har en tendens til å bli litt sliten av det, spesielt på en lang sykkeltur, eller en gåtur. Du verden, så mye jeg syklet mens jeg hørte igjennom hele Harry Potter-serien på lydbok ;) Det får fokuset helt fra det kjedelige ved treningen. Jeg brukte lydbok som motivasjon for å sykle til jobben (tar 30 min).

Skrevet

Et tips, dersom du synes det er kjedelig å sykle/gå/løpe, er å høre på lydbok. Noen sverger til høy musikk i ørene, men jeg har en tendens til å bli litt sliten av det, spesielt på en lang sykkeltur, eller en gåtur. Du verden, så mye jeg syklet mens jeg hørte igjennom hele Harry Potter-serien på lydbok ;) Det får fokuset helt fra det kjedelige ved treningen. Jeg brukte lydbok som motivasjon for å sykle til jobben (tar 30 min).

Vet du, det rådet stjeler jeg! Har norskeksamener til våren, men sliter med å få lest noen kjeeeeeedelige romaner.

Og skulle gjerne trent litt også.

Caloni Makaroni
Skrevet

Vet du, det rådet stjeler jeg! Har norskeksamener til våren, men sliter med å få lest noen kjeeeeeedelige romaner.

Og skulle gjerne trent litt også.

Hihi, alt i orden! :)

Jeg skulle ønske det var en enkel sak å få tak i pensumbøker på lydbok. Da hadde jeg nok blitt litt av et skolelys! Folk spør meg om det ikke er vanskelig å konsentrere seg om en bok når man er ute og går, for om man sitter og leser, så tåler man ikke veldig mange forstyrrelser. Men jeg blir ikke lett distrahert av lydbøker. Jeg pleier å stoppe boka om jeg er inne i butikker og sånt, når tankene mine går for mye rundt hvilken type yoghurt jeg skal velge og sånt ;)

Skrevet

Gikk på trenings-studio frem til jula i fjor. Det fungerte veldig bra når jeg hadde fått rutine på dager og timer.

Men for ett år siden begynte jeg i ny jobb, og hele timeplanen min gikk i vasken. Nå er jeg i tillegg blitt alenemamma, så det er ikke så lett å komme seg ut lengre.

Så nå har jeg tenkt å investere i en trimsykkel slik at jeg ta en økt hver kveld og ellers når det passer. Tror nok det må bli løsningen for meg.

Skal også bli flinkere til å benytte meg når eldstemann er hjemme om kvelden til å gå tur mens han er barnevakt.

Skrevet

Jeg trener jevnt og trutt hver uke og har gjort det i mange år:-)

Skrevet

Ja, jeg starte i Januar for ett år siden. Som et minimum trener jeg spinning en gang i uka og vekter en gang i uka. De siste ukene har jeg i tillegg brukt skritteller og bestemt meg for 8000 om dagen de dagene jeg ikke trener og 5000 de dagene jeg trener. Dvs. at jeg må gå en tur på kvelden de dagene jeg ikke trener.

Gjest Signert
Skrevet

Jeg har trent på SATS og ELIXIA i fem år. I høst fikk jeg nok! Jeg var så lei av å høre om julefett, bikinisesong, stram rumpe, slapp rumpe, spise-i-helgen-med-god-samvittighet-fordi-du-trener-på-fredag,lørdag,søndag-og-mandag, kalorier, mas mas mas.

På denne tiden var jeg veldig sliten, og jeg tenkte gjennom hva som tok energi og hva som ga energi. Trening skal jo være bra, men jeg fant ut at alle disse tankene om trening, mat og utseende som ble dyttet på meg på treningssenteret bidro til å slite meg ut.

I dag trener jeg ikke, men jeg går turer (lange og mange), tar nesten aldri bil eller kollektivt og prøver å være i mest mulig aktivitet. Det har gitt meg mye mer overskudd enn maset på ELIXIA...

Skrevet

Gode gjennomførbare tips bør inneholde en trening eller treningsform med ting du liker å gjøre :-)

Selv går jeg turer, stavgang og jogger. I tillegg danser jeg salsa. Innimellom svømmer jeg eller tar en tur på helsestudio. Jeg er aktiv 2-4 ganger i uka og har vært det i flere år nå. Trim skal være gøy for at man får gjort det over en lengre periode tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...